Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Kom gjerne med tall som bekrefter det du sier her. Knut Storberget var tross alt den store vinneren etter offentliggjøringen av statsbudsjettet.

 

Ved en legalisering vil INGEN havne i fengsel, INGEN vil tvinges til "hjelp", mens derimot FLERE av de som behøver hjelp, vil få det.

 

Altså - ingen tvang, mens de som faktisk behøver hjelp, vil få det.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For og svare dere begge.

1:

Eg har ingen medlidenhet for narkomane, dei fortjener å rotne i sin egen dritt.

 

2:

Dei pengane vi betaler til fengselet må vi jo betale uavhengig om det er narkomane eller polakker som sitter der.

 

3:

Så dere kan se på det som, enten så bygger vi 2 små veier som koster dobbelt så mye som 1 motorvei.

 

1: da er du del av grunnen til at de er narkomane. Jeg ser folk peke og le av narkomane som står midt på torget samtidig som de er i en annen verden, og de som peker og ler bare heller vann på kantene av gropa som de narkomane prøver å komme seg opp av.

 

2: nei. Færre kommer i fengsel og en trenger færre folk til å jobbe i fengslene samt færre fengsel.

 

3: Du må ha fakta på bordet for at det du sier skal bety noe.

Så, hvordan vet du at to små veier koster mer enn en motorvei? Hvor stor er veiene og motorveien?

 

4: repost:

http://youtu.be/yk3EBmiURgw

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar

Medisinsk cannabis er helt greit. Det som er trist er at cannabisforkjempere utnytter kronisk syke og dødssyke for å få lov til å ruse seg selv.

 

 

1. Narkomane og alkoholikere hører hjemme i fengsel/rehab.

2. Utgifter til fengsler er sansyneligvis mindre enn samfunnets utgifter til russkader. Uansett ønsker jeg ikke uten videre å stykkprise et menneskes skjebne.

Lenke til kommentar

For og svare dere begge.

1:

Eg har ingen medlidenhet for narkomane, dei fortjener å rotne i sin egen dritt.

 

2:

Dei pengane vi betaler til fengselet må vi jo betale uavhengig om det er narkomane eller polakker som sitter der.

 

3:

Så dere kan se på det som, enten så bygger vi 2 små veier som koster dobbelt så mye som 1 motorvei.

 

1: da er du del av grunnen til at de er narkomane. Jeg ser folk peke og le av narkomane som står midt på torget samtidig som de er i en annen verden, og de som peker og ler bare heller vann på kantene av gropa som de narkomane prøver å komme seg opp av.

 

2: nei. Færre kommer i fengsel og en trenger færre folk til å jobbe i fengslene samt færre fengsel.

 

3: Du må ha fakta på bordet for at det du sier skal bety noe.

Så, hvordan vet du at to små veier koster mer enn en motorvei? Hvor stor er veiene og motorveien?

 

4: repost:

http://youtu.be/yk3EBmiURgw

 

 

1) Ja, eg putter sprøyta i handa på dei.

 

2) Det sitter minimalt med småbruker i fengsel.

 

3) Du må tenke på totale omkostninger, alt skal godkjennest 2 ganger, alt skal rehabiliterest 2 ganger, alt skal gjørast 2 ganger.

Lenke til kommentar
Eg har ingen medlidenhet for narkomane, dei fortjener å rotne i sin egen dritt.
Du vet tydeligvis ikke hva en narkoman ER engang, så jeg forstår ikke hvorfor du benytter deg av begrepet.

 

Dei pengane vi betaler til fengselet må vi jo betale uavhengig om det er narkomane eller polakker som sitter der.
Vi vil ha færre fengsler om narkotika legaliseres. Eventuelt kan jo disse fengslene stå tomme til pryd for fremtidens turister, så de kan se hvor retarderte og tankeløse mennesket en gang var, med vår sosialdarwinistiske, undertrykkende og hatefulle narkopolitikk.
Lenke til kommentar

 

1) Ja, eg putter sprøyta i handa på dei.

 

2) Det sitter minimalt med småbruker i fengsel.

 

3) Du må tenke på totale omkostninger, alt skal godkjennest 2 ganger, alt skal rehabiliterest 2 ganger, alt skal gjørast 2 ganger.

 

1: Ikke vri deg unna.

Edit: + de hardt narkomane er vanligvis ikke narkomane fordi de er glad i rus, men fordi de har hatt et beinhardt liv. Ikke alle har det så lett som deg, vet du(?).

2: Men det sitter ikke minimalt av alle andre, smuglere, dyrkere, selgere etc.

 

3:

Det må du og. Lovliggjøres det tjener du penger på salg, du kaster ikke bort politiressurser,

de som tjener hjelp får det og gir så tilbake til samfunnet når de får seg jobb.

Slik det er nå kastes penger ut vinduet på å prøve å fjerne noe som ikke kan fjernes.

 

Så for å sette det opp forståelig:

Legalisering: +3

Kriminalisering: -1

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar

1. Narkomane og alkoholikere hører hjemme i fengsel/rehab.

2. Utgifter til fengsler er sansyneligvis mindre enn samfunnets utgifter til russkader. Uansett ønsker jeg ikke uten videre å stykkprise et menneskes skjebne.

1. Definér hva en narkoman er. Er det en som bruker hasj en gang iblant?

2. La oss bare drepe alle syke, da. Så slipper vi dette legetøvet.

Lenke til kommentar

Selvsagt vil staten tjene fett på en legalisering. Grunnen til at vi ikke har lovligjort det enda er at ingen politikere/partier tørr å fremme saken, pga den generelle befolkningens feilaktige syn på cannabis.

 

Men, det er lys i enden av tunellen. Forskning begynner å skinne gjennom løgnene, og jeg spår at en avkriminalisering er på vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

1) Ja, eg putter sprøyta i handa på dei.

 

2) Det sitter minimalt med småbruker i fengsel.

 

3) Du må tenke på totale omkostninger, alt skal godkjennest 2 ganger, alt skal rehabiliterest 2 ganger, alt skal gjørast 2 ganger.

 

1: Ikke vri deg unna.

Edit: + de hardt narkomane er vanligvis ikke narkomane fordi de er glad i rus, men fordi de har hatt et beinhardt liv. Ikke alle har det så lett som deg, vet du(?).

2: Men det sitter ikke minimalt av alle andre, smuglere, dyrkere, selgere etc.

 

3:

Det må du og. Lovliggjøres det tjener du penger på salg, du kaster ikke bort politiressurser,

de som tjener hjelp får det og gir så tilbake til samfunnet når de får seg jobb.

Slik det er nå kastes penger ut vinduet på å prøve å fjerne noe som ikke kan fjernes.

 

Så for å sette det opp forståelig:

Legalisering: +3

Kriminalisering: -1

 

 

For det første så har du ingen grunnlag for og utale deg om meg og mitt liv, men viss du bruker meg som et argument for at eg har hatt det "mye lettere" en alle andre så er jo det greit. Very valid

 

En narkoman er for meg en rusmisbruker, en som streber kvar einaste dag for og få sin daglige rus, et svakt menneske.

 

Alle her i livet opplever mye dritt, men når du velger og oppsøke noke du har nok kunnskap om og veit vil ødlegge deg, så er du et svakt menneske, en idiot.

 

At folk ramler utpå med alkohol er litt mer forståelig, men mye i samme kategorien.

 

Sidenden debatten her stort sett går utpå og vise at "narkomane er snillegode karer" så melder eg meg ut, kos dykk med livet crackhead.

Lenke til kommentar
Vi vil ha færre fengsler om narkotika legaliseres.

 

Legalisering av narkotika fører til økt bruk.

Økt bruk fører til økt vold.

Økt antall uaktsomme ulykker.

Økt vinningskriminalitet.

Økte sosiale problemer.

Fler barn i ødelagte hjem.

Fler syke barn.

Lavere fødselsrater.

 

Det er en domino-effekt som knapt noen ende tar. Selv om det skulle bli færre fengsler er de samfunnsmessige kostnadene antagelig mangedobblet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Definér hva en narkoman er. Er det en som bruker hasj en gang iblant?

 

Selvfølgelig ikke. Men her var det snakk om total legalisering av narkotika, ikke bare cannabis. Effekten av legaliseringen av cannabis ville være et veldig lite mikrokosme av det jeg beskriver over, og ja, kanskje noe man tom. kunne tjent penger på. Men til en menneskelig pris det også. Cannabis er på ingen måte uten skadevirkninger.

 

Selvsagt vil staten tjene fett på en legalisering. Grunnen til at vi ikke har lovligjort det enda er at ingen politikere/partier tørr å fremme saken, pga den generelle befolkningens feilaktige syn på cannabis.

 

Men, det er lys i enden av tunellen. Forskning begynner å skinne gjennom løgnene, og jeg spår at en avkriminalisering er på vei.

 

Snodig. Forskningen jeg har sett har avdekket at cannabisen som selges stadig blir farligere, og ofte fører til en rus som kan sammenlignes med tradisjonelt hardere stoffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første så har du ingen grunnlag for og utale deg om meg og mitt liv, men viss du bruker meg som et argument for at eg har hatt det "mye lettere" en alle andre så er jo det greit. Very valid

 

En narkoman er for meg en rusmisbruker, en som streber kvar einaste dag for og få sin daglige rus, et svakt menneske.

 

Alle her i livet opplever mye dritt, men når du velger og oppsøke noke du har nok kunnskap om og veit vil ødlegge deg, så er du et svakt menneske, en idiot.

 

At folk ramler utpå med alkohol er litt mer forståelig, men mye i samme kategorien.

 

Sidenden debatten her stort sett går utpå og vise at "narkomane er snillegode karer" så melder eg meg ut, kos dykk med livet crackhead.

 

Selvfølgelig har jeg ikke det, men jeg tør anta du kan lite om det når du sier folk som har det vondt bør råtne.

 

Beklager, men jeg tror få barn visste at voksne mennesker ville voldta dem eller at foreldrene plutselig begynte å drikke og slo.

 

Det eneste som gjør alkoholisme mer forståelig er at det er lovlig, så en må ikke finne det eller komme i kontakt med shady folk.

 

Debatten går ikke ut på at de narkomane er snillgode karer, den går ut på at folk bør få lov til å ruse seg en gang i blant om de har lyst til det. De aller fleste røyker f.eks. cannabis bare en gang i blant og kun fåtallet røyker hver dag. Samt er denne debatten hovedsakelig kun rundt cannabis som per opprinnelig definisjon ikke er et narkotikum.

 

Du er en tåpe og barnslig som går ut av debatten med en slik linje. Gjør det i det minste med litte granne stil.

Lenke til kommentar

Selvsagt vil staten tjene fett på en legalisering. Grunnen til at vi ikke har lovligjort det enda er at ingen politikere/partier tørr å fremme saken, pga den generelle befolkningens feilaktige syn på cannabis.

 

Men, det er lys i enden av tunellen. Forskning begynner å skinne gjennom løgnene, og jeg spår at en avkriminalisering er på vei.

 

Snodig. Forskningen jeg har sett har avdekket at cannabisen som selges stadig blir farligere, og ofte fører til en rus som kan sammenlignes med tradisjonelt hardere stoffer.

 

Cannabissen som selges blir mer potent, da dyrkere har blitt flinkere til å gro planter. Dette er ikke det samme som at det blir farligere.

 

Og hva du mener med at det kan sammenlignes med "tradisjonelt hardere stoffer" veit jeg ikke. Cannabis er cannabis, uansett hvor høyt THC-nivået er.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Legalisering av narkotika fører til økt bruk.

Nederland og Portugal har liberalisert narkopolitikken sin, og ingenting tyder på økt bruk der.

 

Økt bruk fører til økt vold.
Hvilke andre stoffer enn alkohol er det du har kommet opp med som er så voldsfremkallende? Og hvordan kan legalisering av narkotika føre til mer vold enn flere titalls tusen drepte verden over grunnet kriminaliseringen?

 

Økt antall uaktsomme ulykker.
Som hva da?

 

Økt vinningskriminalitet.
:!:

Kriminaliseringen av narkotika er den fremste eksportøren for vinningskriminalitet.

 

Fler barn i ødelagte hjem.
Disse barna synes sikkert det er kjempegøy at faren eller moren sin bli dundret i bakken av politiet på grunn av en varm bong og tjue gram marijuana. Jeg mener, sånn fungerer det jo i dag.

 

Denne dominoeffekten du skildrer er intet annet enn en dårlig dommedagsprofeti, fullstendig blottet for rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar

For det første så har du ingen grunnlag for og utale deg om meg og mitt liv, men viss du bruker meg som et argument for at eg har hatt det "mye lettere" en alle andre så er jo det greit. Very valid

 

En narkoman er for meg en rusmisbruker, en som streber kvar einaste dag for og få sin daglige rus, et svakt menneske.

 

Alle her i livet opplever mye dritt, men når du velger og oppsøke noke du har nok kunnskap om og veit vil ødlegge deg, så er du et svakt menneske, en idiot.

 

At folk ramler utpå med alkohol er litt mer forståelig, men mye i samme kategorien.

 

Sidenden debatten her stort sett går utpå og vise at "narkomane er snillegode karer" så melder eg meg ut, kos dykk med livet crackhead.

 

Selvfølgelig har jeg ikke det, men jeg tør anta du kan lite om det når du sier folk som har det vondt bør råtne.

 

Beklager, men jeg tror få barn visste at voksne mennesker ville voldta dem eller at foreldrene plutselig begynte å drikke og slo.

 

Det eneste som gjør alkoholisme mer forståelig er at det er lovlig, så en må ikke finne det eller komme i kontakt med shady folk.

 

Debatten går ikke ut på at de narkomane er snillgode karer, den går ut på at folk bør få lov til å ruse seg en gang i blant om de har lyst til det. De aller fleste røyker f.eks. cannabis bare en gang i blant og kun fåtallet røyker hver dag. Samt er denne debatten hovedsakelig kun rundt cannabis som per opprinnelig definisjon ikke er et narkotikum.

 

Du er en tåpe og barnslig som går ut av debatten med en slik linje. Gjør det i det minste med litte granne stil.

 

 

Skal bare svare deg raskt på en ting, siden eg faktisk tok det der som en kraftig fornerming

 

Fra eg var liten så ble eg gjevnelig voldsmisbrukt i hjemmet, låg i 3 månder på sykehus i en alder av 3 år fordi en full far banket meg og min mor bevistløse.

Volden fortsatt i flerfoldige år uten at det fekk noen konsekvenser.

Ble mobbet på skolen, hadde store taleproblemer pågrunn av feilaktig øre opperasjon som tok flere år og få rettet på.

Alkoholisert far, deprimert mor.

 

Joda,hatt det fint eg :) men i motsetning til andre så springer eg ikkje og griner og putter i sprøyte i handa bare ting butter meg litt i mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...