Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Ascona en god bil?


Anbefalte innlegg

Holder på og vurderer å kjøpe en eldre Opel Ascona 1973 personbil, men er litt i tvil om det er ei invistering jeg vill ha mye glede av eller angre bittert på..

 

Det har seg slik att jeg i an alder av 16 ikke har førerkort for hånden enda, men noe må man jo gjøre når man venter på å kjøre opp, så hvorfor ikke leke seg litt med en bil man kan ha glede av?

 

Det jeg har tenkt er da å ta vekk rust, ordne karosseri og lakkere..

 

Noen som har noe å si til planene? En enkel bil man lett kan pusse opp hvis man kan kunsten, eller er det meget tidskrevende og vanskelig?

 

Nedenom ser dere hvordan den kan se ut.. Hvis det blir noe av;)

post-130744-1180312210_thumb.jpg

post-130744-1180312217_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe dette er en fin bil å starte opp med sånt på, så sant det ikke er for mye.

 

Ang. skruingen så kommer det ann på hvor mye interesse og vilje du har til å lære. Men er ingen komplisert doning dette, så om du har noen til å hjelpe deg så lærer du en del fort.

 

Om du skal fjerne rust, pusse og gjøre grunnarbeid er det tidkrevende uansett om du skal ha det bra. De som jobber med det får det til fort, men om man bruke tid og penger på sin egen bil, og du som bare er 16 kan man like godt ta seg god til og kose og kjæle når man først er i gang. Da får man best resultat, og blir mer fornøyd selv :)

Lenke til kommentar

Priser varierer nok veldig mye, da rust, km. stand og og tekniske problemer trekker prisen mye ned. Har sett velholdte eksemplarer helt oppe i 50 000, mens noen går for +/- 10 000.

 

Edit: Kikket litt på finn.no, de ligger på ca. 30 000 der. ;)

 

Edit 2: Hvis du sliter med å finne et pent eksemplar kan du jo kikke på en eldre Kadett, det er mye flere av disse. :)

Endret av egil88
Lenke til kommentar
Priser varierer nok veldig mye, da rust, km. stand og og tekniske problemer trekker prisen mye ned. Har sett velholdte eksemplarer helt oppe i 50 000, mens noen går for +/- 10 000.

 

Edit: Kikket litt på finn.no, de ligger på ca. 30 000 der. ;)

 

Edit 2: Hvis du sliter med å finne et pent eksemplar kan du jo kikke på en eldre Kadett, det er mye flere av disse. :)

8726993[/snapback]

Takker for opplysningene :dribble:

Lenke til kommentar
Fant et som ser ut til å være et prakteksemplar. (Ascona B dog)

 

Opel Ascona B 1900 S Personbil 1977, 114000 km., kr. 32.000,- - men disse fortjener, og SKAL holdes orginale. Alt annet er skam omtrent.

 

Vil man heller ha en som man kan fikle på kjøper man en som ikke er så velholdt og trenger oppussing.

8727326[/snapback]

Vell, jeg kommer nokk til å fikse litt på bilen.. så å si att den blir original er å ta hardt i :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...