Gå til innhold

Xbox 360: Colin McRae: DIRT -- demo ute no!


Anbefalte innlegg

Ang. vanskelighetsgrad; Forza 2 demoen var uhorvelig lett på alle mulige måter sammenlignet med DiRT. I Forza 2 kjørte jeg inn på 1. plass i samtlige klasser på første forsøk, mens i DiRT sleit jeg med buggy- og baneløpet. Hillclimb delen passet meg derimot mye bedre og her var jeg tydeligvis i mitt rette element.

 

Liker begge spillene godt, og strengt tatt var vel ikke dette i utgangspunktet en tråd for sammenligning av Forza 2 og DiRT...

 

Ang. realisme; Underholdningsverdien i et realistisk bane bilspill vil alltid være høyere enn et realistisk rally bilspill i mine øyne, så at DiRT har et mer arkade preg over styringen gjør meg fint lite. Jeg vil at det skal være hektisk i et spill som DiRT, og dette tror jeg hadde blitt mindre fremtredende om du måtte bremse og ellers manøvrere som i et "simulator" (legg merke til gåseøynene...) bilspill i dette tilfellet. Og jeg har vondt for å tro at ikke realismen i DiRT hever seg et par gode hakk på de høyeste vanskelighetsgradene.

 

Jeg sitter igjen med et meget godt og lovende inntrykk av begge spillene, men i første omgang blir nok mine hardt opptjente penger brukt på DiRT, da det har vært mangel på kvalitets rallyspill den siste tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

når jeg så menyen, tenkte jeg at, dette må jeg ha.. bare for de fete menyen,

men så staret jeg spillet..... jeg var solgt, utrolig morsomt! pen grafikk og underholdning for alle penga, lyden var herlig!

Lenke til kommentar
Ang. vanskelighetsgrad; Forza 2 demoen var uhorvelig lett på alle mulige måter sammenlignet med DiRT. I Forza 2 kjørte jeg inn på 1. plass i samtlige klasser på første forsøk, mens i DiRT sleit jeg med buggy- og baneløpet. Hillclimb delen passet meg derimot mye bedre og her var jeg tydeligvis i mitt rette element.

 

Liker begge spillene godt, og strengt tatt var vel ikke dette i utgangspunktet en tråd for sammenligning av Forza 2 og DiRT...

 

Ang. realisme; Underholdningsverdien i et realistisk bane bilspill vil alltid være høyere enn et realistisk rally bilspill i mine øyne, så at DiRT har et mer arkade preg over styringen gjør meg fint lite. Jeg vil at det skal være hektisk i et spill som DiRT, og dette tror jeg hadde blitt mindre fremtredende om du måtte bremse og ellers manøvrere som i et "simulator" (legg merke til gåseøynene...) bilspill i dette tilfellet. Og jeg har vondt for å tro at ikke realismen i DiRT hever seg et par gode hakk på de høyeste vanskelighetsgradene.

 

Jeg sitter igjen med et meget godt og lovende inntrykk av begge spillene, men i første omgang blir nok mine hardt opptjente penger brukt på DiRT, da det har vært mangel på kvalitets rallyspill den siste tiden.

8704266[/snapback]

Enig der hvis Forza er mer simulator så er det jo merkelig at det var mye lettere på den demoen da,kjørte jo inn til 1 plass hver gang og en annen ting,er det mange her inne som ikke har HD tv? bare lurer jeg.
Lenke til kommentar

Var ikke vanskelig å vinne et løp i Forza 2-demoen nei. Men så er det jo bare å skru opp vanskelighetsgraden på den kunstige intelligensen i fullversjonen og du skal nok få god nok motstand.

 

Skal bli gøy å prøve seg på Nürburgring med vanskelig motstand uten noen hjelpemidler. Tviler på at det blir lett da. =)

 

Styringa i Dirt blei for stiv for min del. Hadde det vært mere flyt i kjøringa slik som i Rallisport-serien så hadde jeg kanskje kjøpt Dirt neste måned. Men hvis onlinedelen er så begrenset som det ser ut til så er det hovedgrunnen til at jeg nok styrer unna dette rallyspillet.

 

Jeg sier ikke at det er et dårlig spill, men demoen appellerte ikke til moi.

Lenke til kommentar
når jeg så menyen, tenkte jeg at, dette må jeg ha.. bare for de fete menyen,

men så staret jeg spillet..... jeg var solgt, utrolig morsomt! pen grafikk og underholdning for alle penga, lyden var herlig!

8704352[/snapback]

 

Yupp...menyene i spillet er nesten verdt spillet alene. Har kanskje ikke så mye rally å gjøre, men det er vel trolig noe av det bedre jeg har sett på meny-fronten :)

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt Dirt litt mer, med kontrollen, begynner jeg faktisk å like det. Med rattet er det helt forferdelig, men med kontrollen er det greit. Og det er jo morsomt å spille mot noen som gjør litt motstand, i motsetning til AI førerne på Forza, som kjører som gamle bestemødre, jeg liker Forza AI'en, men på medium blir den alt for treg.

 

For å øke vanskelighetsgraden litt kan dere prøve dere på rundetider

http://forza2.hdhjemmekino.com/index.php?o...howcat&catid=11

Lenke til kommentar

Hmm eg skal teste demoen meir, men det blir ikkje før mandag. Skal jobbe i ett så å si i i dag og frem til mandag. Elsker springhelger gitt :huh: Mulig eg tester med vanlig gamepaad eg også. Var rett og slett forferdelig med ratt og pedaler det eg testet.

Lenke til kommentar
Mulig eg tester med vanlig gamepaad eg også. Var rett og slett forferdelig med ratt og pedaler det eg testet.

8706253[/snapback]

 

Ang. ratt og pedaler skal jeg ikke uttale meg, da det jeg spilte av de to demoene ble gjennomført med gamepad. Men jeg tror nok uansett at Forza 2 er greiere m. ratt og pedaler. Det blir allikevel ikke et ankepunkt for meg siden jeg ikke kommer til å gå til anskaffelse av ratt og pedaler med det første.

Lenke til kommentar

Digget lyden i dirt. Hillclimb var også en klar favoritt, men savnet litt realisme.

 

De kunne godt ha lånt fysikkmotoren til Rallisport Challenge 2 synes jeg.

 

 

edit: men må si at det var ikke så utrolig urealistisk da. Når man får spilt det litt mer. Selve kjøringen kunne de fikset bittelitt på, men de har jo andre ting med.

F.eks. en liten stein som ligger på veien kan ødelegge for deg.

 

Og så er det utrolig digg å smashe bilen i cockpit view :dribble:

 

 

 

Blir ett kjøp dette her. Dette og forza :D

Endret av Lund-
Lenke til kommentar

Det var ikke spesielt bra og kjøre med rattet på DiRT syns jeg, kjørte bedre med håndkontrolleren. Kan jo selvfølgelig venne meg til det men.. Likte ikke hvordan bilen oppførte seg. Skulle ønske det var like realistisk som Forza 2, tror det hadde vært et kulere spill da, for min del hvertfall. Er litt i tvil om jeg kommer til å kjøpe det faktisk.. får se.

Lenke til kommentar

Endig med Saddlefall , dette spillet egner seg virkelig ikkje til ratt og pedal syns eg. Var mildt sagt forferdelig i forhold til å spille med gamepad. Hatt meg ein liten stund no med sistnevnte, og opplevelsen hevet seg betraktelig. No var det faktisk veldig artig. Tom. Buggy`en var jo mulig å styre.

 

Dette kan faktisk raskt bli eit kjøp, etter Forza 2 ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Selv om en del klager på manglende realisme vil alltid opplevelsen være subjektiv, og alle er ikke like store tilhengere av realisme som andre. For min egen del er jeg storfan av begge deler, men mangler ratt og pedaler, så opplevelsen blir uansett ikke 100% "realistisk" i hverken den ene eller andre typen spill.

Grunnen til at jeg kommer til å gå får DiRT i første omgang er at vi tidligere er blitt servert en god del fler banesimulatorer enn gode rallyspill (realistisk eller ei...). Men Forza 2 blir et knakende godt spill, og et bedre alternativ mest sannsynlig i første omgang for tilhengere av realisme.

Har sett at en del har klaget over online mulighetene i DiRT også, men dette syntes jeg er grunnløst foreløpig, da vi ikke har alle detaljene enda (eller...?). For min egen del er det minst like nervepirrende i et rallyløp å måtte forholde seg til tidene ved checkpoints underveis, som å kjøre mot andre samtidig i eksempelvis et buggyløp e.l. (noe jeg tror er tilfellet i DiRT).

Vel vel, vi er sikkert enige om at begge spill vil glede mange bilentusiaster verden over! :)

Endret av Tackli
Lenke til kommentar

Syns egentlig handlingen av bilene var bra nok etter at eg testet det med gamepad. eineste eg reagerte på var at bremsene er urovekkende gode. Eg ender ihvertfall opp med å bruke håndbrekket for det meste.

 

Men håper spillet blir åoppdrive sonefritt fra play-asia, så skal det ihvertfall kjøpes. Men som sagt i andre tråder så har eg allerede for mange spill å spille på, men har aldri ork til å sette meg ned...

Lenke til kommentar

dette blir nok et sikkertkjøp. hillclimb var awsome, og likte buggy kjøringa, men syntes det var litt rart at jeg klarte å slå "worldrecord" på den buggy delen. på de andre 2var jeg milevis unna WR.

Bruker gamepad.

 

Noen som vet hvordan multiplayern blir? kan man kjøre hillclimb splittscreen, og kjempe med livet som innsats? for det ville ha vært rått

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...