Gå til innhold

Xbox 360: Colin McRae: DIRT -- demo ute no!


Anbefalte innlegg

Jeg velger heller realisme foran dashboard-view, I Forza må man bruke bremsene sine for å komme rundt i svinger, i Dirt bruker man håndbrekket.

 

Jeg bremset også bedre med håndbrekket enn bremsene, noe som virker totalt ulogisk for meg.

 

Etter min smak så gidder jeg heller ikke å bruke dashboard-view for å se rattet, når jeg allerede har et ratt foran meg. Det er ingen 'riktig måte' om hva slags kamera-vinkel man skal bruke, siden det er snakk om smak og behag.

 

Også virker det som om du motsier deg litt, siden du skrev at Dirt vil bli en skikkelig rally-simulator når man skrur opp vanskelighetsgraden, men nå sier du det vil bli en fin blanding?

 

Men for all del, jeg ble ikke skuffet over spillet, siden jeg visste at det ikke ville bli en simulator, jeg kommer garantert til å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ren asfaltracing blir for kjedelig for med. Derfor kjøper jeg nok ikke forza to. Asfalt racing handler stort sett om å bremse på riktig sted. Gruskøring krever litt mer av sjåføren.

8697461[/snapback]

 

Det er greit at du liker Dirt bedre enn Forza 2, men å si at Dirt krever mer av sjåføren enn det Forza 2 gjør blir feil. I Dirt vender man seg veldig fort til styringa og man merker at det er arkadeaktig. I Forza 2-demoen må man virkelig kjenne på styringa på de forskjellige bilene og finne ut hvordan man skal ta svingen riktig for å ikke føkke det opp totalt. Forza 2 krever mer av sjåføren enn det Dirt gjør. (Og det er ikke rart når Forza er en simulator).

Lenke til kommentar
Ren asfaltracing blir for kjedelig for med. Derfor kjøper jeg nok ikke forza to. Asfalt racing handler stort sett om å bremse på riktig sted. Gruskøring krever litt mer av sjåføren.

8697461[/snapback]

 

Det er greit at du liker Dirt bedre enn Forza 2, men å si at Dirt krever mer av sjåføren enn det Forza 2 gjør blir feil. I Dirt vender man seg veldig fort til styringa og man merker at det er arkadeaktig. I Forza 2-demoen må man virkelig kjenne på styringa på de forskjellige bilene og finne ut hvordan man skal ta svingen riktig for å ikke føkke det opp totalt. Forza 2 krever mer av sjåføren enn det Dirt gjør. (Og det er ikke rart når Forza er en simulator).

8698997[/snapback]

Hvordan kan forza være en simulator uten dashboardwiev?
Lenke til kommentar

Hvordan kan forza være en simulator uten dashboardwiev?

8699025[/snapback]

 

Dashboardview er helt ubrukelig synes nå jeg... Man sitter da ikke og ser på dashboardet når man kjører bil... man ser jo ut av vinduet. Da synes jeg det blir mer realistisk med hoodcam eller lignende. "Dashboardet" har man jo foran seg i form av ratt og girspake.

Lenke til kommentar

Dashbordview har ingenting å si på hvordan fysikken på dekkene, motorene, aerodynamikken osv, er. Det er en simulator hvis bilene oppfører seg så realistisk som mulig. PGR3, TDU og Dirt har incar view, men det gjør det ikke noe mer realistisk av den grunn.

 

Og husk, Forza 2 har 310 biler - Dirt har 46.

Endret av Lygre
Lenke til kommentar
Hvordan kan forza være en simulator uten dashboardwiev?

8699025[/snapback]

Hvor mange ganger skal du gulpe opp at du mener det må være dashboard-view i ett bilspill?

 

Det er lov til å ha forskjellige synspunkter på dette området ser du.

 

Som andre har nevnt tidligere så synes jeg det er urealistisk at man i dashboard-view ser ett ratt mens man sitter med ett ratt foran seg i tillegg. Få biler jeg kjenner til har 2ratt...

 

Når jeg kjører bil legger jeg veldig lite merke til interiøret i bilen når farten øker og dashboard-view i bilspill tar som oftest opp veldig mange av pixlene på skjermen som gjør at det for min del faktisk føles mer urealistisk flere ganger enn når man ikke ser dashboardet.

 

Edit: ser mange mente det samme som meg der men skrev litt raskere :D

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Hva med å vente med å dømme realismen i DiRT inntil vi faktisk får fullversjonen med de høyere vanskelighetsgradene og kan teste det? Jeg for min del tror de lavere vanskelighetsgradene bevisst er gjort arkadepreget med en del (overdrevne) driving aids.

 

Jeg fikk prøvd demoen så vidt før jeg dro på jobb i morges. Jeg må si jeg storkoste meg de få minuttene jeg fikk prøvd det. Et garantert kjøp for min del.

Lenke til kommentar

Lasta ned demoen og spilt det litt.

Må si jeg synes at grafikken var veldig bra, utrolig detaljerte modeller.

Men jeg synes at lyset var litt rart (spesielt på subaru banen).

 

Desverre så er grafikken det eneste som var bra med denne demoen.

At fps`en lå på 30, og at det hakket når det ble litt hektisk synes jeg er skuffende, håper virkelig på at det blir fikset i releasen.

 

Men den virkelige skuffelsen var i gameplayet.

En ting er om det hadde vært Arkade, men handlingen på bilene er så uvirkelig at det er dårlig.

Går fanken ikke ann å ta en håndbrekksladd igjennom en sving engang!

Når jeg kjører i 150 inn i en grussving og drar i håndbrekket, da forventer jeg at bilen skal fint slenge seg rundt svingen, og jeg kan bare gasse ut av den, mens blen egentlig ville ha flydd til h*lvete ut av svingen.

Men at den faktisk stopper helt perfekt inne i svingen!?! den er ny, tilogmed for meg.

Og jeg tviler ganske sterk på at det blir mere realistisk i de høyere vanskelighets gradene.

 

Men dette er en Demo, så jeg håper at de fikser gameplayet og fps`en, for det har potensiallet til å bli veldigt morro.

Lenke til kommentar
Lasta ned demoen og spilt det litt.

Må si jeg synes at grafikken var veldig bra, utrolig detaljerte modeller.

Men jeg synes at lyset var litt rart (spesielt på subaru banen).

 

Desverre så er grafikken det eneste som var bra med denne demoen.

At fps`en lå på 30, og at det hakket når det ble litt hektisk synes jeg er skuffende, håper virkelig på at det blir fikset i releasen.

 

Men den virkelige skuffelsen var i gameplayet.

En ting er om det hadde vært Arkade, men handlingen på bilene er så uvirkelig at det er dårlig.

Går fanken ikke ann å ta en håndbrekksladd igjennom en sving engang!

Når jeg kjører i 150 inn i en grussving og drar i håndbrekket, da forventer jeg at bilen skal fint slenge seg rundt svingen, og jeg kan bare gasse ut av den, mens blen egentlig ville ha flydd til h*lvete ut av svingen.

Men at den faktisk stopper helt perfekt inne i svingen!?!  den er ny, tilogmed for meg.

Og jeg tviler ganske sterk på at det blir mere realistisk i de høyere vanskelighets gradene.

 

Men dette er en Demo, så jeg håper at de fikser gameplayet og fps`en, for det har potensiallet til å bli veldigt morro.

8699485[/snapback]

Enig med det du sier.

 

Lastet nettopp ned demoen (gikk litt fortere nå enn i går). Mine førsteintrykk er, super arcade, ikke et snev av realisme, utrolig nervøs på styringa (nesten umulig å spille med rattet), men med maks force feedback ble rattet mye kraftigere, så kanskje det er håp for rattet i fullversjonen av Forza 2, der kan man stille inn FF styrke.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal bli respawnet med en gang man kommer utrenfor banen, og å kjøre rally med automatgir blir jo totalt idiotisk, selv med et super arcade spill som dette her, man ender jo med feil gir hele tiden. Men i fullversjonen kan man jo selvfølgelig bytte til manuell, men jeg fant det ikke i demoen.

 

Men for de som kun ønsker morro og klarer å se bort i fra den totale mangel på realismen kan det sikkert være et bra spill, men jeg kommer ikke til å kjøpe det

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Fordi den simulerer hvordan en bil oppfører seg på veien, ikke hvordan den ser ut inni. ;)

8699090[/snapback]

+1

 

 

Dashbordview har ingenting å si på hvordan fysikken på dekkene, motorene, aerodynamikken osv, er.

8699106[/snapback]

Veldig godt poeng.

 

 

Hva med å vente med å dømme realismen i DiRT inntil vi faktisk får fullversjonen med de høyere vanskelighetsgradene og kan teste det? Jeg for min del tror de lavere vanskelighetsgradene bevisst er gjort arkadepreget med en del (overdrevne) driving aids.

8699151[/snapback]

Sant det du seier. Me bør ikkje dømme spelet nord og ned allereie. Noko eg forsåvidt ikkje har gjort, sjølv om eg har vært særs kritisk i mine innlegg.

 

Hvordan kan forza være en simulator uten dashboardwiev?

8699025[/snapback]

 

Ville Mario Kart vært en simuator hvis det hadde dashboard view?

8699300[/snapback]

He he he! Må sei eg lo veldig godt av den der.
Lenke til kommentar

For skikkelige kjørere

«Colin McRae: DIRT» er et arkadespill, men det er langt ifra mulig å være «tut og kjør»-villmann. Det ender bare på en måte: Totalkrasj.

 

Utviklerne har implementert en fysikk- og skademotor som etter alt å dømme fungerer som juling og belønner gode kjørere.

 

Grom grafikk

Selv om spillet kjørte på en lavere bildefrekvens enn det vil gjøre når det er ferdig, ble jeg imponert over den rå grafikken i spillet.

Lenke til kommentar

Deilig styring

Styringen befinner seg et sted midt mellom arkade og simulasjon, bilene føles akkurat passe tunge, gjør som du sier og er deilig tilfredsstillende å kontrollere.

 

«Du merker hver eneste stein, hump og busk. Hvis du ikke passer deg, ligger bilen din med hjulene i været før du aner ordet av det.»

- Om «Colin McRae: DIRT»

 

 

 

Jeg jublet hver gang jeg tok en breisladd eller hoppet, og skrek etter å ha driti meg ut og sett bilen bli revet i filler.

 

En annen ting jeg liker er at «Colin McRae: Dirt» føles skikkelig neste-generasjon, fysikkmotoren er utrolig heftig og du må ta hensyn til terrenget i mye større grad enn i noe annet bilspill (med unntak av «Motorstorm»).

Lenke til kommentar

TV2.no NETTAVISEN SIDE2 SPRAY MOBIL WEB-TV RADIO Hjem

pc ps2 ps3 psp xbox 360 wii nintendo ds Battle.no Anmeldelser Forum Video

FORZA 2 vs. COLIN McRAE DIRT:

Ja takk, begge deler

Glem solkremen. Denne sommeren kan bilspillentusiaster holde seg inne.

Av Kristian Evensen 15.05.07 16:33

Her er et skjermbilde fra «Colin McRae: DIRT» til Xbox 360. Legg merke til støveffektene. Klikk på lupen for HD- versjon av bildet.

Foto: Skjermbilde (Codemasters) Og her er et skjermbilde fra «Forza 2». Spillet har litt mindre heftig grafikk, men det glemmer du ti minutter inn i spillet. Klikk på lupen for HD-versjon av bildet.

Foto: Skjermbilde (Microsoft)

«Forza» slippes eksklusivt til Xbox 360, mens «DIRT» kommer først til PC og Xbox 360 og litt senere til PS3.

(Microsoft)(Spillmagasinet): Sommeren pleier stort sett å gå med til soling, bading, grilling, og diverse andre ute- aktiviteter. 2007 ser imidlertid ut til å bli et unntak, med to store bilspill på vei blir det lite tid til å slikke sol.

 

I juni slippes både rallyspillet «Colin McRae: Dirt» og racingspillet «Forza Motorsport 2» til Xbox 360 («Colin» kommer på PC samtidig og noe senere til PS3).

 

Sniktitt: Forza Motorsport 2

Sniktitt: Colin McRae: DIRT

 

Her har vi testet begge titlene opp mot hverandre, og gir våre inntrykk av spillene:

 

Lovende møkkaspill

Koden vi har på «Dirt» er litt ustabil, men de gangene spillet fungerte som det skulle falt det heldigvis veldig i smak, jeg prøvde samtlige disipliner og koste meg.

Grafikken er nydelig (spesielt støveffektene), banene i versjonen vår var både utfordrende, varierte og underholdende, og jeg synes utviklerne virkelig har fått til kontrollen.

 

Deilig styring

Styringen befinner seg et sted midt mellom arkade og simulasjon, bilene føles akkurat passe tunge, gjør som du sier og er deilig tilfredsstillende å kontrollere.

 

«Du merker hver eneste stein, hump og busk. Hvis du ikke passer deg, ligger bilen din med hjulene i været før du aner ordet av det.»

- Om «Colin McRae: DIRT»

 

 

 

Jeg jublet hver gang jeg tok en breisladd eller hoppet, og skrek etter å ha driti meg ut og sett bilen bli revet i filler.

 

En annen ting jeg liker er at «Colin McRae: Dirt» føles skikkelig neste-generasjon, fysikkmotoren er utrolig heftig og du må ta hensyn til terrenget i mye større grad enn i noe annet bilspill (med unntak av «Motorstorm»).

 

Du merker hver eneste stein, hump og busk, og hvis du ikke passer deg ligger bilen din med hjulene i været før du aner ordet av det.

 

R.I.P «Gran Turismo»?

«Forza Motorsport 2» er spillet Microsoft håper skal ta racingtronen fra Sonys semi-realistiske «Gran Turismo».

 

Versjonen vår er mer eller mindre ferdig og det første som slo meg var hvor omfattende spillet er. Du har en hel haug biler og kjente baner å velge mellom, og spillet lar deg blant annet delta i enkeltløp og prøve deg på en omfattende karrieremodus.

 

De fleste bildelene kan skiftes ut og konfigureres sånn som du vil, og hvis du ikke er fornøyd med hvordan bilen din ser ut kan du fikse kraftig på det.

 

I starten er motstanderne snille, men etterhvert er du nesten avhengig av at utstyret er tilpasset kjørestilen din og fungerer optimalt.

 

«Fysikkmotoren kaster ustanselig utfordringer mot deg, og kontrollen er krevende og deilig å mestre.»

- Om «Forza Motorsport 2»

 

 

Mange biler

Bilutvalget består av alt fra ordentlige racingbiler, via eksotiske og svindyre sportsbiler som Ferrari Enzo, og til Volkswagen Golf. De bilene jeg testet oppførte seg alle forskjellig og krevde ofte helt ulik tilnærming.

 

Jeg blir alltid spesielt glad i de første bilene mine og takket være «Forza 2» sitt «Performance Index»-system trenger jeg ikke forlate dem etter de tidlige løpene.

 

Bilene dine går opp i rang etterhvert som du oppgraderer dem, og kan dermed delta i senere løp mot det som i utgangspunktet hadde vært umulig motstand.

 

Krevende

Hvor realistisk spillet er har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg om, jeg har ikke kjørt rundt ulike racingbaner med en Enzo.

 

Det jeg derimot vet er at fysikkmotoren hele tiden kaster utfordringer mot meg, og jeg synes kontrollen er krevende og deilig å mestre.

 

Når jeg begynte å kjøre vanskeligere biler, som for eksempel Enzoen, og slo av diverse hjelpemidler endte samtlige turer i grøfta. Heldigvis gikk det stadig bedre, og nå er alle som prøver seg toast (liker jeg å tro selv ihvertfall).

 

Mer av det samme

Det eneste minuset jeg har funnet er at jeg synes «Forza 2» føles veldig som et Xbox 1-spill med litt bedre grafikk. Utviklerne kan skryte så mye de bare vil av alt arbeidet de visstnok har lagt ned i fysikkmotoren, for meg fremstår det hele som veldig likt.

 

Enkelte kommer til å klage over grafikken, den er hakkete under både «GT HD» til PS3 og «PGR 3». Jeg synes det spiller liten rolle, grafikken gjør det den skal, fartssfølelsen er god og «Forza 2» flyter som juling med sine 60 bilder i sekundet.

 

Innesommer

Hvor mye den manglende nestegenerasjonsfølelsen kommer til å påvirke karakteren vet jeg ikke ennå, annet enn at det blir lite eller ingenting.

 

«Forza Motorsport 2» er bunnsolid, utfordrende, artig og en sikker vinner for bilspillfans – og det er før jeg har prøvd Live-delen.

 

(Den fungerte ikke i versjonen jeg har testet).

 

«Colin McRae: Dirt» har masser av potensiale og oser neste-generasjon. Hvis utviklerne fikser hakkingen, blir spillet kjempebra og et kanoncomeback for det som en gang var den beste rallyspillserien.

 

«Forza Motorsport 2» slippes til Xbox 360 8. juni, «Colin McRae: Dirt» slippes til PC og Xbox 360 den 22. juni og noe senere til PS3.

 

Vinn Playstation 3, Xbox 360 og Nintendo Wii - klikk her

 

 

 

 

 

 

 

Flere saker

Vinn spillkveld hos Microsoft Se hva vi fant på internett DirectX 9 vs. DirectX 10 PS3: Lover HD-kvalitet på DVD «FIFA» endelig på PS3 Stjernelag i neste «FIFA» Se superagenten i aksjon Datoen klar for Colin McRae Se videoen alle snakker om Hekta på puslespill Stripper for «Halo 3» Se veien til helvete Møt vinneren her Pass deg for gamle spill Ratchet er klein Yippee-ki-yay, motherfucker De første bildene fra God of War Et sprettent skytespill Nå kommer «StarCraft II» Lyst på nytt spill? Se denne dokumentaren Se hva vi fant på internett Bli med bakom «Conan» Forza 2 vs. Gran Turismo HD Slik blir du krigsgud Innblikk i «Call of Duty 4» Playrays dobbelsjanse Dette er nye «Splinter Cell» - Dette er mitt våpen Nordens mest lovende spill Cheney mobbes i TV-spill Et annerledes skytespill Datoen avslørt for «Halo 3» Ja takk, begge deler Dette er en Playstation 2 Husker du denne? Lara Croft til Nintendo Wii Google vil overvåke deg Nyheter til Motorstorm Battlefield blir lekrere

Lenke til kommentar

Enda mer spennende er hva den nyutviklede Neon-motoren, som skal lede serien gjennom generasjonsskiftet, tilbyr. Colin McRae: Dirt vil bli Codemasters første spill som tar i bruk Neon-motoren. Det er nå mye større muligheter for interaksjon i landskapene. Gress er ikke lenger bare teksturer. Når du kjører bilen over gresstråene ser du at de bøyer seg ned og blir liggende som spor etter bilen. På grunn av Neon-motoren ser vi en stor økning i fysiske detaljer som for eksempel vinden. Den påvirker nemlig blant annet eksosrøyk, flagg, regn, trær og til og med bilen til en viss grad. Lyseffekter, refleksjoner og skygger er også i ypperste klasse. Lite blir overlatt til fantasien, og alle små detaljene bidrar til å skape realisme.

 

Også fysiske objekter i banene er mer interaktive enn vi har sett før. Kjører du inn i en stor veisperring av dekk, ser du vært enkelt dekk fly og rulle av gårde etter kraften fra sammenstøtet. De blir også liggende ut racet, sammen bildeler og andre gjenstander. Nesten alt av små trær, gjerder og skilt blir meid ned av bilen i det du brenner av gårde over landeveiene. Ikke at jeg har prøvd å smelle en bil rett inn i et veiskilt i 100 km/t, men tyngden og fysikken virker naturlig og troverdig. Den mest imponerende fysiske detaljen er utvilsomt autovernet som nå tar direkte skade når du treffer det med bilen. Det bendes etter kollisjon og kan til og med ryke. Imponerende. Det er også en ganske avansert skademodell på bilene. Det meste av metall og deler på bilen kan bøyes eller ryke. Avhengig av hvordan du kjører kan du komme i mål med en liten steinsprut i fronruta, eller du kan risikere at bilen ligger igjen totalvraket halvveis i banen.

 

På bakgrunn av det jeg har spilt til nå er det god grunn til å glede seg for oss som liker å råne litt. Det er skittent og det er rått. Større variasjon i baner og biler, og et møkkete fotorealistisk utseende. Colin McRae: Dirt ser ikke bare ut til å være i rute, men også til å bli den største suksessen i serien.

Lenke til kommentar
TV2.no NETTAVISEN SIDE2 SPRAY MOBIL WEB-TV RADIO Hjem

pc  ps2  ps3  psp  xbox 360  wii  nintendo ds Battle.no Anmeldelser Forum Video   

FORZA 2 vs. COLIN McRAE DIRT:

Ja takk, begge deler

 

8699912[/snapback]

 

Noen grunn til at du har lagd 4 poster som ser ut som spam mail?

Lenke til kommentar

Codemaster's upcoming installment in the long-running and exceedingly popular Colin McRae series isn't just the best-looking rally game we've seen, it's one of the best-looking next generation titles, period. This week we've been lucky enough to go hands-on with Colin McRae: DIRT and were immediately blown away by the impressive visuals, superb handling and high-speed rally racing. Clearly Codemasters has had its best development team locked up in a garage for several years with only programming tools for company, if the impressive results we've seen so far are anything to go by.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...