B4stian Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det er bra at man kan få velge språk på windowsversjonen, det skulle bare mangle. Syns også det er flott at Dell har begynt å tilby ubuntu:) 8675976[/snapback] Hvorfor skulle det bare mangle? De gir deg trossalt muligheten til å velge mellom 5 versjoner av Windows-versjonen. Dette er det ikke mange som gjør. Når de masseproduserer pc'er så skjønner jeg godt hvorfor de ikke lager egne til Norge, Sverige og Danmark som er små land i forhold til potensiale de har i Tyskland eller Frankrike f.eks. Norge er også så og si billigst på hardware i Europa.
hobgoblin Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 (endret) Ser ut til at en forbedret variant kommer i løpet av 3:dje kvartal - får bare håpe at prisen ikke blir satt himmelhøyt i forhold til denne.Testet en tx1020 her om dagen (forgjengeren til tx1128); med tanke på hvordan skjermen fungerte i praksis venter jeg glatt noen måneder. Engadget.com ramser opp features HP's pressemelding 8676019[/snapback] compaq er HP sin proff serie. altså at dem er ment for kontorbruk. den som HW.no snakker om er del av pavillion serien, altså for hjemmebruk og underholdning... compaq serien har hatt tablet lenge iirc. Endret 22. mai 2007 av hobgoblin
eracerit Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det er bra at man kan få velge språk på windowsversjonen, det skulle bare mangle. Syns også det er flott at Dell har begynt å tilby ubuntu:) 8675976[/snapback] Hvorfor skulle det bare mangle? De gir deg trossalt muligheten til å velge mellom 5 versjoner av Windows-versjonen. Dette er det ikke mange som gjør. Når de masseproduserer pc'er så skjønner jeg godt hvorfor de ikke lager egne til Norge, Sverige og Danmark som er små land i forhold til potensiale de har i Tyskland eller Frankrike f.eks. Norge er også så og si billigst på hardware i Europa. 8676037[/snapback] Det skulle bare mangle, fordi i motsetning til hardware, koster de dem ikke så mye å tilby andre språkversjoner av windows, eneste problemer jeg kan se med dette er lisnenser og sånn til microsoft, og jeg tror ikke de bryr seg så hardt om det er engelsk eller norsk språk på opertivsystemet på maskinen Det er sant at Norge er et lite land i forhold til Tyskland og Frankrike, men det er snakk om å yte litt service, vise at de faktisk satser på det norske markedet. Har de solgt 10 maskiner årlig så har jeg forstått det, men nå selger de sikkert flere tusen maskiner.
hobgoblin Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 og om vi snakker om vista, så var en av de påstått positive sakene ved den at en skulle kunne legge språkpakker oppå samme os-et. noe en forøvrig har sett under linux i større eller mindre grad i flere år
B4stian Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det er bra at man kan få velge språk på windowsversjonen, det skulle bare mangle. Syns også det er flott at Dell har begynt å tilby ubuntu:) 8675976[/snapback] Hvorfor skulle det bare mangle? De gir deg trossalt muligheten til å velge mellom 5 versjoner av Windows-versjonen. Dette er det ikke mange som gjør. Når de masseproduserer pc'er så skjønner jeg godt hvorfor de ikke lager egne til Norge, Sverige og Danmark som er små land i forhold til potensiale de har i Tyskland eller Frankrike f.eks. Norge er også så og si billigst på hardware i Europa. 8676037[/snapback] Det skulle bare mangle, fordi i motsetning til hardware, koster de dem ikke så mye å tilby andre språkversjoner av windows, eneste problemer jeg kan se med dette er lisnenser og sånn til microsoft, og jeg tror ikke de bryr seg så hardt om det er engelsk eller norsk språk på opertivsystemet på maskinen Det er sant at Norge er et lite land i forhold til Tyskland og Frankrike, men det er snakk om å yte litt service, vise at de faktisk satser på det norske markedet. Har de solgt 10 maskiner årlig så har jeg forstått det, men nå selger de sikkert flere tusen maskiner. 8676150[/snapback] Og det er overhodet ikke lønnsomt å spesialprodusere noen tusen maskiner til Norge... Før så hadde du norskt tastatur, men da også kun norsk Windows. Nå har du nordiske tegn i tillegg, men får da flere språk å velge mellom når du installerer Windows. Du legger jo uansett ikke spesielt merke til de ekstra tegnene i blå og grønt. Ta f.eks. et tastatur som eksempel som er rettet mot gamingentustiaster. Det har ikke norskt oppsett en gang, men selges allikevel.
Ar`Kritz Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Denne maskinen har riktignok sine svakheter, men hvilken pris! Med Santa Rosa og aktiv skjerm, så kan dette bli en vinner selv om den blir noe dyrere. Bare å flekke av alle klistremerkene først. :!:
eracerit Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det er bra at man kan få velge språk på windowsversjonen, det skulle bare mangle. Syns også det er flott at Dell har begynt å tilby ubuntu:) 8675976[/snapback] Hvorfor skulle det bare mangle? De gir deg trossalt muligheten til å velge mellom 5 versjoner av Windows-versjonen. Dette er det ikke mange som gjør. Når de masseproduserer pc'er så skjønner jeg godt hvorfor de ikke lager egne til Norge, Sverige og Danmark som er små land i forhold til potensiale de har i Tyskland eller Frankrike f.eks. Norge er også så og si billigst på hardware i Europa. 8676037[/snapback] Det skulle bare mangle, fordi i motsetning til hardware, koster de dem ikke så mye å tilby andre språkversjoner av windows, eneste problemer jeg kan se med dette er lisnenser og sånn til microsoft, og jeg tror ikke de bryr seg så hardt om det er engelsk eller norsk språk på opertivsystemet på maskinen Det er sant at Norge er et lite land i forhold til Tyskland og Frankrike, men det er snakk om å yte litt service, vise at de faktisk satser på det norske markedet. Har de solgt 10 maskiner årlig så har jeg forstått det, men nå selger de sikkert flere tusen maskiner. 8676150[/snapback] Og det er overhodet ikke lønnsomt å spesialprodusere noen tusen maskiner til Norge... Før så hadde du norskt tastatur, men da også kun norsk Windows. Nå har du nordiske tegn i tillegg, men får da flere språk å velge mellom når du installerer Windows. Du legger jo uansett ikke spesielt merke til de ekstra tegnene i blå og grønt. Ta f.eks. et tastatur som eksempel som er rettet mot gamingentustiaster. Det har ikke norskt oppsett en gang, men selges allikevel. 8676202[/snapback] Det er sikkert helt sant at det ikke er lønnsomt, men nå skal sant sies at til og med apple, som ikke er i nærheten av hp i salg av bærbare i Norge lar deg velge mellom disse alternative når du bestiller maskin: Tastatur (Internasjonal engelsk) og Mac OS (Internasjonal engelsk) Tastatur (Norsk) og Mac OS (Internasjonal engelsk) Tastatur (Norsk) og Mac OS (Norsk) Men jeg skjønner poenget ditt med at det er mindre lønnsomt (ikke ulønnsomt) å gjøre det slikt. Poenget mitt er bare at dette noe de har begynt med i det siste for å tjene enda mer penger. Som sagt, det handler om å yte noe service til de små landene også
veggiss Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 jeez..er alt som folk skal klage over også da. det er faktisk en del svensker osv som bor i norge, og det er veldig fint å kunne tilby dem en pc med nordisk tastatur og nordisk språkvalg på os uten å måtte spesialbestille det.
Anderssb Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 jeez..er alt som folk skal klage over også da. det er faktisk en del svensker osv som bor i norge, og det er veldig fint å kunne tilby dem en pc med nordisk tastatur og nordisk språkvalg på os uten å måtte spesialbestille det. 8676644[/snapback] Ikke det at jeg personlig er voldsomt imot et slik tasteoppsett, men hvorfor skal flertallet i Norge «lide» for en liten gruppe svensker og dansker som bor her?
Spetsnaz Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det er jo positivt at de tar hensyn i det hele tatt. Kom forresten G15 tastaturet til logitech noen gang i norsk utgave overhodet? Hvis sådan er tilfelle så tok det ihvertfall lang nok tid. Vi må nok som nordmenn bite i oss at vi er minst i skandinavia og glede oss over at ting tilpasses oss. Om enn i dette tilfellet ikke spesiellt til dem av oss som ikke skjønner at dette er en god løsning for alle. Helnorsk eller ikke, om det er økonomisk forsvarlig så synes jeg det er flott at vi og produsenten spares for ekstra utgifter. Er man så opptatt av specs så regner jeg med at man har såpass peil at man klarer å plukke av de helnorske tastene fra sin gamle laptop. Dette er snakk om ett utseendemessig flisespikkeri som mangler breddesyn. Jeg er sikker på at dere som sverger til det helnorske tastaturoppsettet kan touch fra før av.
Lurifaksen Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Ikke det at jeg personlig er voldsomt imot et slik tasteoppsett, men hvorfor skal flertallet i Norge «lide» for en liten gruppe svensker og dansker som bor her? 8677088[/snapback] Hva er det egentlig det klages over? Bildene viser jo tydelig at det står ÆØÅ på tastene? Hva er problemet?
BeachDumb Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Det er jo greit nok, men en ting jeg lurer på er: Hvorfor tastaturoppsettet hos dansekene har byttet om på Æ og Ø? Svenskene og Nordmennene har det hvertfall på samme plass, selv om bokstavene ikke er like.. For å holde meg til topic: Jeg er veldig enig med at touchfunksjonen på skjermen ikke holder mål. Jeg hadde håpet det fungerte å bruke tastaturet samtidig som man bruker fingeren til å trykke på skjermen, men man må trykke så hardt at enten maskina bikker over, eller skjermstammen gir etter..
Teac Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Har nå hatt denne maskinen i 3 dager og må si meg vell fornøyd med maskinen. Den er veldig liten og lett og fungerer veldig bra. Skjermen er ikke noe problem, eneste minuset er at batteriet kunne vart litt lenger og modem porten kunne de spart seg for.
Lagn Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Ser ut til at en forbedret variant kommer i løpet av 3:dje kvartal - får bare håpe at prisen ikke blir satt himmelhøyt i forhold til denne. 8676019[/snapback] er det sikkert? hvordan fikk du vite dette?
Lurifaksen Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 Ser ut til at en forbedret variant kommer i løpet av 3:dje kvartal - får bare håpe at prisen ikke blir satt himmelhøyt i forhold til denne. 8676019[/snapback] er det sikkert? hvordan fikk du vite dette? 8687298[/snapback] Du vurderte ikke å klikke på linkene han postet da?
Lagn Skrevet 24. mai 2007 Skrevet 24. mai 2007 jo, jeg så litt på den ene men ikke den til hp for jeg hater pdf. uansett, mener han at det kommer en ny arbeidsmodell eller at det kommer en ny pavilionmodell som jeg bør vente på? jeg får lese den ene grundigere.
SirJohn Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 hva er forskjellen på HP Pavilion tx1128 og HP Pavilion tx1020. Prisen er nærmest identisk og ser ingen store forskjeller i prisguiden...
knut Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Skrevet 27. mai 2007 TX1128 er en oppdatert utgave. Den har blant annet Turion X2 TL52 i stedet for TL50. Forskjellen på disse er at TL52 har dobbelt så mye L2 Cache i forhold til TL50. Den andre nye tingen er at den har et 11n trådløst kort. Med andre ord ikke de store oppdateringene i forhold til TX1020, men nå er ikke prisen så anderledes heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå