Gå til innhold

TEST: HP Pavilion TX1128


Anbefalte innlegg

Får alt på komplett og et par andre nettbutikker til innkjøpspris.

Tror jeg spart noe sånn som 1200,- på laptopen.

 

 

 

 

ephexor: Hva er problemet ditt med maskinen?

8958074[/snapback]

 

 

Problemet er "hakking" lagging og diverse vedf avspilling av lyd cd, dvd, divx, mp3, spill etc.

8961628[/snapback]

Kan ikke si jeg har merket noe problem med det nei. Eneste som skuffer meg er at maskinen ikke spiller need for speed carbon glatt på 800/600 oppløysning med low detail.. men det er jo ikke en spillmaskin.

Tror jeg ville prøvd og gå inn i biosen og satt opp mengden med dedikert ram til skjermkortet... Den er vell standard på 32 eller 64mb. Sett den opp til 128mb og se om det fungerer. Husker det lagget litt hos meg også når jeg spilte ulike HD filmer, derfor satt jeg opp rammen til skjermkortet og da gikk det glatt.

8966279[/snapback]

 

 

Ja det var en smart ide. men nå har jeg levert den inn på service. de sa de var nok noe galt med hovedkortet. så da regner jeg med at det ordner seg.

skal bare bruke den til film og musikk når jeg er på reis. så da er det fint om den hadde funka til det ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får alt på komplett og et par andre nettbutikker til innkjøpspris.

Tror jeg spart noe sånn som 1200,- på laptopen.

 

 

 

 

ephexor: Hva er problemet ditt med maskinen?

8958074[/snapback]

 

 

Problemet er "hakking" lagging og diverse vedf avspilling av lyd cd, dvd, divx, mp3, spill etc.

8961628[/snapback]

Kan ikke si jeg har merket noe problem med det nei. Eneste som skuffer meg er at maskinen ikke spiller need for speed carbon glatt på 800/600 oppløysning med low detail.. men det er jo ikke en spillmaskin.

Tror jeg ville prøvd og gå inn i biosen og satt opp mengden med dedikert ram til skjermkortet... Den er vell standard på 32 eller 64mb. Sett den opp til 128mb og se om det fungerer. Husker det lagget litt hos meg også når jeg spilte ulike HD filmer, derfor satt jeg opp rammen til skjermkortet og da gikk det glatt.

8966279[/snapback]

 

 

Ja det var en smart ide. men nå har jeg levert den inn på service. de sa de var nok noe galt med hovedkortet. så da regner jeg med at det ordner seg.

skal bare bruke den til film og musikk når jeg er på reis. så da er det fint om den hadde funka til det ;-)

8968822[/snapback]

Ja såklart må det jo fungere. Men jeg tror den dedikerte rammen er satt ifra fabrikk på et litt for lavt nivå.. Men veldig fint at det kan lett la seg endres på..

Lenke til kommentar
Får alt på komplett og et par andre nettbutikker til innkjøpspris.

Tror jeg spart noe sånn som 1200,- på laptopen.

 

 

 

 

ephexor: Hva er problemet ditt med maskinen?

8958074[/snapback]

 

 

Problemet er "hakking" lagging og diverse vedf avspilling av lyd cd, dvd, divx, mp3, spill etc.

8961628[/snapback]

Kan ikke si jeg har merket noe problem med det nei. Eneste som skuffer meg er at maskinen ikke spiller need for speed carbon glatt på 800/600 oppløysning med low detail.. men det er jo ikke en spillmaskin.

Tror jeg ville prøvd og gå inn i biosen og satt opp mengden med dedikert ram til skjermkortet... Den er vell standard på 32 eller 64mb. Sett den opp til 128mb og se om det fungerer. Husker det lagget litt hos meg også når jeg spilte ulike HD filmer, derfor satt jeg opp rammen til skjermkortet og da gikk det glatt.

8966279[/snapback]

 

 

Ja det var en smart ide. men nå har jeg levert den inn på service. de sa de var nok noe galt med hovedkortet. så da regner jeg med at det ordner seg.

skal bare bruke den til film og musikk når jeg er på reis. så da er det fint om den hadde funka til det ;-)

8968822[/snapback]

Ja såklart må det jo fungere. Men jeg tror den dedikerte rammen er satt ifra fabrikk på et litt for lavt nivå.. Men veldig fint at det kan lett la seg endres på..

8969228[/snapback]

 

Ja så nå får jeg den vel om to uker. og da funker den vel bra tenker jeg. du er fornøyd med den ellers ell?

Lenke til kommentar

Er kjempe fornøyd med maskinen. Batteri tiden kunne vært litt bedre på det 4-cells batteriet, men det betyr ikke så mye. Utenom det så kan jeg ikke klage på noe annet enn fingeravtrykk leseren. Den skjønner jeg meg ikke på. Har ikke klart og få til og registere fingeren enda..

Lenke til kommentar
Er kjempe fornøyd med maskinen. Batteri tiden kunne vært litt bedre på det 4-cells batteriet, men det betyr ikke så mye. Utenom det så kan jeg ikke klage på noe annet enn fingeravtrykk leseren. Den skjønner jeg meg ikke på. Har ikke klart og få til og registere fingeren enda..

8984332[/snapback]

Du må ikke dra fingeren for fort over og du må passe på at hele "flaten" er innom leseren. Litt vrient spør du meg, men man vender seg til det.

Lenke til kommentar

jeg blir svimmel av alle versjonene av en modell..

 

kommer det en oppdatert versjon av denne med for eksempel 2 gb minne?

som koster circa det samme, som jeg kan vente på?

 

vil jeg merke at det er dobbelt så mye l2cache på tx1128 og tx1020, og er det klart verdt det eller er det ikke et klart svar på dette? (jeg vil bruke minst mulig penger)

svaret må ikke være så korrekt, bare gi meg et hint værsåsnill for jeg har ikke peiling.

 

hvis jeg går på tx1020 så er det mange priser, fra 11000 til 7000. hva er forskjellene, jeg ser ingen? er det forskjellige versjoner?

 

hvilken skal jeg velge om jeg bestemmer meg for en av disse?

av tx1128 eller tx1020, og versjonene de kommer i?

Lenke til kommentar
jeg blir svimmel av alle versjonene av en modell..

 

kommer det en oppdatert versjon av denne med for eksempel 2 gb minne?

som koster circa det samme, som jeg kan vente på?

 

vil jeg merke at det er dobbelt så mye l2cache på tx1128 og tx1020, og er det klart verdt det eller er det ikke et klart svar på dette? (jeg vil bruke minst mulig penger)

svaret må ikke være så korrekt, bare gi meg et hint værsåsnill for jeg har ikke peiling.

 

hvis jeg går på tx1020 så er det mange priser, fra 11000 til 7000. hva er forskjellene, jeg ser ingen? er det forskjellige versjoner?

 

hvilken skal jeg velge om jeg bestemmer meg for en av disse?

av tx1128 eller tx1020, og versjonene de kommer i?

8989329[/snapback]

 

Det lurer jeg på også. Hva er det som gjør tx1020 1000 kr billigere en tx1128?? :dontgetit: Har trålet specen og det er ikke mye forskjell og se. Har heller ikke peiling men det ser ut som det er litt forskjell på prosessorene?

Lenke til kommentar
Det lurer jeg på også. Hva er det som gjør tx1020 1000 kr billigere en tx1128??  :dontgetit: Har trålet specen og det er ikke mye forskjell og se. Har heller ikke peiling men det ser ut som det er litt forskjell på prosessorene?

8990615[/snapback]

Husker jeg rett så skal forskjellen være at CPUen på TX1128 har dobbelt så mye cache som CPUen på TX1020. Det er den eneste forskjellen.

 

Ellers ser jeg at MPX har et knalltilbud på TX1020 til 7192 kr! Kan ikke skjønne at det er noe poeng da å betale nesten 900 kr mer for TX1128.

Lenke til kommentar
Husker jeg rett så skal forskjellen være at CPUen på TX1128 har dobbelt så mye cache som CPUen på TX1020. Det er den eneste forskjellen.

 

Ellers ser jeg at MPX har et knalltilbud på TX1020 til 7192 kr! Kan ikke skjønne at det er noe poeng da å betale nesten 900 kr mer for TX1128.

8991304[/snapback]

ja det står tidligere i tråden at den har dobbelt så mye cache. så 900 mer er ikke verdt det, når vi snakker om at det er forskjellen som betyr noe?

(for jeg bryr meg ikke om at den har 802.11 n

eller hva det het som er den andre forskjellen..)

Lenke til kommentar
Husker jeg rett så skal forskjellen være at CPUen på TX1128 har dobbelt så mye cache som CPUen på TX1020. Det er den eneste forskjellen.

 

Ellers ser jeg at MPX har et knalltilbud på TX1020 til 7192 kr! Kan ikke skjønne at det er noe poeng da å betale nesten 900 kr mer for TX1128.

8991304[/snapback]

ja det står tidligere i tråden at den har dobbelt så mye cache. så 900 mer er ikke verdt det, når vi snakker om at det er forskjellen som betyr noe?

(for jeg bryr meg ikke om at den har 802.11 n

eller hva det het som er den andre forskjellen..)

8991531[/snapback]

Glemte selvfølgelig at den har 802.11n, og da kan jo prisenforskjellen på en måte forsvares. Tror allikevel jeg ville gått for TX1020 så lenge prisforskjellen overstiger 500 kroner.

 

Selger maskinen der jeg jobber, og den ser absolutt lekker ut. Syntes dog den virker ganske tung og klumpete. Dessuten er touchskjermen for dårlig etter min mening. Må trykke relativt hardt, og er på langt nær så sensitiv som andre tablet-PCer eller PDAer.

 

Syntes det er veldig bra av HP å slenge med to batterier da..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Hvilken minne bruker den. Står bare 1024 MB (DDR2-667, to moduler). Men visst jeg skal kjøpe to ny moduler på 1024 MB hver så bør de passe. Fant flere typer i prisguiden på 667mhz. PC4200 PC5300 og PC6400. Hva er forskjellen og hvilken passer i TX1128??

Lenke til kommentar
Glemte selvfølgelig at den har 802.11n, og da kan jo prisenforskjellen på en måte forsvares. Tror allikevel jeg ville gått for TX1020 så lenge prisforskjellen overstiger 500 kroner.

8992635[/snapback]

så selv med tanke på vista og allting så er ikke dobbel cache verdt det? hva slags betydning har dobbel cache? har ikke peiling og jeg har også dårlig råd.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Glemte selvfølgelig at den har 802.11n, og da kan jo prisenforskjellen på en måte forsvares. Tror allikevel jeg ville gått for TX1020 så lenge prisforskjellen overstiger 500 kroner.

8992635[/snapback]

så selv med tanke på vista og allting så er ikke dobbel cache verdt det? hva slags betydning har dobbel cache? har ikke peiling og jeg har også dårlig råd.

8997521[/snapback]

Den dobble cachen på denne CPUen er ikke verdt 900 kroner etter min mening. Det å dobble cachen er en fin måte og øke en prosessors ytelse uten å måtte øke klokkefrekvensen (MHz). En dobling i cachen på denne CPUen kan sammenliknes med å skru opp klokkefrekvensen med 100-200 MHz.

 

Tror ytelsen vil lide mer av en treg harddisk på 5400 RPM, og evt. at det ikke er 2 GB RAM.

 

Tips: Kjøp TX1020, og legg til 2 GB RAM. Da er maskinen fortsatt billigere enn TX1128!

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

takk for en god forklaring :D:thumbup:

 

har planlagt å kjøpe 2gb ram, for jeg bruker mange tunge programmer.

 

da må jeg bare finne hvilken versjon jeg skal ha og om det kommer en senere med mer ram kanskje til circa samme pris, som jeg bør vente på.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
da må jeg bare finne hvilken versjon jeg skal ha og om det kommer en senere med mer ram kanskje til circa samme pris, som jeg bør vente på.

8998551[/snapback]

Det kommer alltid noe bedre. ;)

 

Tror dog det bare er til å hoppe på dette tilbudet. Tror det kan bli relativt lenge før du ser en 12" tablet med 2 GB-minne til under 8000 kr. Dersom du har planer om å handle i år, så tviler jeg sterkt på at en slik modell kommer under 9000 kroner.

Lenke til kommentar
da må jeg bare finne hvilken versjon jeg skal ha og om det kommer en senere med mer ram kanskje til circa samme pris, som jeg bør vente på.

8998551[/snapback]

Det kommer alltid noe bedre. ;)

 

Tror dog det bare er til å hoppe på dette tilbudet. Tror det kan bli relativt lenge før du ser en 12" tablet med 2 GB-minne til under 8000 kr. Dersom du har planer om å handle i år, så tviler jeg sterkt på at en slik modell kommer under 9000 kroner.

8998604[/snapback]

det kan hende du misforsto meg.. jeg tenker kanskje det kommer en tx1020 med mer ram eller mer annet om kanskje 3-4 uker.. gjør det det tror du?

 

men kjenner igjen det med å vente ja, man lever nå og ikke senere :D

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
TX12xx kommer i starten/midten av August. Ser ut som litt av hvert blir oppdatert. Harddisken blir større, prosessoren kraftigere osv...

Og den blir ikke dyrere.

8999032[/snapback]

Den vil nok komme til å ligge høyere enn 7200 kroner. Sikkert nærmere 8000-9000 kroner. Grunnen til at TX1020 er så billig nå er fordi det er en utgått modell. Videre så føler jeg meg sikker på at en ny TX1020 til tilnærmet samme pris (8000-9000 kr) ikke vil ha mer RAM, men kun kraftigere CPU og disk. Det er dette som er mest vanlig med HP når de lanserer nye modeller innen en serie.

Lenke til kommentar

akkurat slike forklaringer på hva som kommer ønsket jeg, tusen takk!

 

jeg kommer garantert til å oppgradere med minne og cpu senere en gang med tanke på at vista gjør den vel treg.

men det er dyrere å oppgradere senere?

 

så skal jeg slå til nå, eller vil den senere utgaven med raskere cpu bli en utgått modell igjen som som vil komme ned i circa 7200 som jeg kan slå til på?

hvis det er en sjanse å ta så kjøper jeg heller nå.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...