Gå til innhold

Mastiff bygger bil-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. skal bli interessant å følge med videre i denne guide'n din.

 

Har akkurat bygd med ny carputer selv hvor jeg bruker samme lilliput skjerm som du har kjøpt. Den er litt lyssvak på sol dager, og har dårlig innsynsvinkel, men ellers grei, og touch delen funker upåklagelig! :)

Men er det ikke litt feigt å gå over til "ferdig-pc-kabinett"? :p er ikke det endel av det å bygge en carputer og faktisk måtte spesial bygge en kasse/kabinett til PC'en/delene? (har montert min på en hjemmelagd "sidevegg" over hjulbuene baki en opel vectra).

 

Men når det gjelder styrings programmene dine så håper jeg du også nevner noen alternativer utenom Girder programmene (høres jo nesten ut som at du selger dem, no offense :) ) kan bla. nevne RoadRunner som GUI (store fine knapper til touch, med mulighet til å lage egne), og MapMonkey som GPS software f.eks. (begge programmene er gratis program, man trenger bare kart).

 

Lykke til videre! keep us posted :)

Lenke til kommentar
Og fra delearkivet (bokstavlig talt, jeg har faktisk et gammelt arkivskap med pappmapper der jeg stapper inn alt av datakort, minnebrikker og prosessorer!) fant jeg fram to lydkort – et Zoltrix C-Media basert kort og et SoundBlaster Live! 5.1.

Weee, Zoltrix Nightinggale Soundcard (C-media chipset) er ett av de bedre lydkortene jeg har kjøpt :p (Funker fortsatt, etter 7 år)

Lenke til kommentar

Hvorfor finne opp hjulet en gang til? Pc-er til bruk i bil finnes allerede. Jeg har kjøpt min i Kina og den funker som en drøm. Bestillte den på nett direkte hos produsent. 1.2Mhz Cpu, 512Ram og 60Gig HD. Valgfri størrelse på de enkelte komponenter. Det konfigurerer du selv direkte på nett.

Endret av ingwint
Lenke til kommentar
Hvorfor finne opp hjulet en gang til? Pc-er til bruk i bil finnes allerede. Jeg har kjøpt min i Kina og den funker som en drøm. Bestillte den på nett direkte hos produsent.

8663477[/snapback]

 

Kanskje Mastiff synes at turen over bekken er så interessant at det ikke gjorde så mye å bruke litt ekstra tid på å få tak i vann. Ganske kravstor var han også mtp. PC'ens funksjonalitet, så kanskje vannet i bekken ikke hadde passet til hans behov. :!:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Hvorfor finne opp hjulet en gang til? Pc-er til bruk i bil finnes allerede. Jeg har kjøpt min i Kina og den funker som en drøm. Bestillte den på nett direkte hos produsent.

8663477[/snapback]

 

Kanskje Mastiff synes at turen over bekken er så interessant at det ikke gjorde så mye å bruke litt ekstra tid på å få tak i vann. Ganske kravstor var han også mtp. PC'ens funksjonalitet, så kanskje vannet i bekken ikke hadde passet til hans behov. :!:

8663524[/snapback]

Jeg liker også BonAqua (sitron) :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...