Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

IFL90+ blir ganske fort varm på høyre hånd når du spiller, så det anbefales å bruke ekstern tastatur og mus. Ble en del fikling med drivere, men for XP så funker de driverene som er på CDen 100%. Ser ut til at dekselet sitter løst på alle maskiner, men det er bare å trykke det ned så er det fast. Maskinen ser nydelig ut og ganske holdbar. har problemer med WoW Video/Audio, driverene er ganske idiotisk, og får en del errors, men bruker ikke WoW knappene, juster bare med Fn knappen.

 

Ellers så går max overklokking av skjermkortet greit, maskinen klarer å kjøle den ned uansett, på spill som krever mye så holder den seg på 87 grader, dette klarer den fint.

 

WXGA oppløsningen er nydelig, eneste som trekker ned at den blir har problemer med å vise en ren svartfarge, dette merker jeg bare når jeg er i helt mørke rom i spill, ellers så er fargene krystall.

 

Maskinen blir ganske varm, bare når jeg har skrevet dette så blir jeg litt klam på venstre håndledd, mousepadden blir også varm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat spilt Oblivion et par timer og er veldig fornøyd. Spiller på 1280x800 med di fleste innstillingene på max. Veldig god flyt uten noen form for hengig eller hakking hittil. GPU klokket til 600/480 uten problemer. Blir litt småvarm på lårene etter en stund uten at det er noe problem akkurat.

Syns pcen er veldig stillegående og skjermen (1680x1050 matt) er veldig god. Ihvertfall i forhold til hva jeg er vant med når det gjelder bærbare. Har ikke testet minnekortleseren men har bestilt meg en CF leser for expressCard-porten. Funker den usb-ladegreia? Hvordan funker den? Bare og slå den på så gir den strøm til alle portene når pcen er av?

 

Har ikke fått til noe scrolling på musepadden,, må man ha drivere for denne?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg skal bestille IFL90+ så snart jeg har fått lønning. Jeg hadde lenge tenkt og bestille med Windows Vista, men ettersom jeg er glad i å spille litt eldre spill nå og da, bestemte jeg meg for å bestille med Xp Pro.

 

Her oppstår det litt problemer jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg vil så veldig gjerne ha 4GB Ram, men Multicom leverer laptopen med 32bit XpPro. Er det mulig å kunne aktivere støtte for 4GB Ram? Har lest om folk i tråden som vil gjøre det samme med 32bit Vista, men ikke sett noe om 32bit Xp Pro.

 

Takker for hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også sterkt å handel inn denne pcen.

 

Men sett i forhold til pris og ytelse. Hvordan står Acer Aspire 5920G opp mot IFL90+? Har ikke funnet noen tester av den Acer pcen, men den ser veldig bra ut.

ACER Aspire

 

Ellers virker IFL90+ som et sikkert kjøp.

 

Med 9 cellers batteri føles den tung og klumpete? Med tanke på at batteriet stikker ut bak..?

Endret av Mokrish
Lenke til kommentar
Jeg vurderer også sterkt å handel inn denne pcen.

 

Men sett i forhold til pris og ytelse. Hvordan står Acer Aspire 5920G opp mot IFL90+? Har ikke funnet noen tester av den Acer pcen, men den ser veldig bra ut.

ACER Aspire

 

Ellers virker IFL90+ som et sikkert kjøp.

 

Med 9 cellers batteri føles den tung og klumpete? Med tanke på at batteriet stikker ut bak..?

9089884[/snapback]

Er endel ulemper med aceren, bl.a teit portplassering noen steder: http://asia.cnet.com/reviews/notebooks/ont...62015857,00.htm men om du ikke bryr deg om dette så er den jo et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer også sterkt å handel inn denne pcen.

 

Men sett i forhold til pris og ytelse. Hvordan står Acer Aspire 5920G opp mot IFL90+? Har ikke funnet noen tester av den Acer pcen, men den ser veldig bra ut.

ACER Aspire

 

Ellers virker IFL90+ som et sikkert kjøp.

 

Med 9 cellers batteri føles den tung og klumpete? Med tanke på at batteriet stikker ut bak..?

9089884[/snapback]

Er endel ulemper med aceren, bl.a teit portplassering noen steder: http://asia.cnet.com/reviews/notebooks/ont...62015857,00.htm men om du ikke bryr deg om dette så er den jo et godt kjøp.

9089918[/snapback]

 

Tusen takk for link til test.

 

They also get zero props for the granddad-pleasingly grey keyboard section. It looks white in the pictures, but believe us when we say it's greyer than John Major after a bout of autoerotic asphyxiation with Madame Whiplash. Our lawyers would like us to point out that this is a purely hypothetical scenario.

 

:!:

 

Trodde liksom den var pen jeg :p

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg at jeg skulle overklokke litt fikk 2986 i 3Dmark uten klokking, så prøver jeg å overklokke til 600/500 så får jeg feil i 3Dmark: "IDirect3DDevice9::Present failed: device lost (D3DERR_DEVICELOST)

 

Bruker driverversion 7.15.11.143 og kjører Vista 32-bit

 

Noen som vet?

Endret av kjabbere
Lenke til kommentar

Tv-kortet:? : Morn ! Er det noen som har fått tv-kortet som fulgte med til å fungere skikkelig ? når jeg prøver å starte det i det programmet som følger med begynner maskinen å henge veldig uten bilde. ( den finner heller ingen kanaler , jeg har prøvd både mediacenter i Vista og default programmet som fulgte med i xp... ) prøvd å lasta ned nye drivere fra LifeView men der finner jeg heller ingenting:( ( Jeg har utak i veggen fra Canal Digital, kjører ingen dekoder )

Noen som har peiling ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...