Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått den, MEN tastaturet buler noe ekstremt øverst på midten.. Jeg tror festene er knekt..

 

Nei, det er bare å trykke ned hele dekselet samtidig, så fester den seg. Trykker du på et punkt så blir det for mye trykk at den blir flyr opp igjen, så må du presse over et område.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har et bra program som gjør det mulig å velge andre oppløsninger enn de jeg har når jeg bare har standarddriver fra installasjonscden? Sliter når jeg skal se filmer på tven.. Får bare 1024*768 da, mens jeg på min tidligere bærbare med ATI-kort hadde flere valg og fikk 1300* 706 (eller noe rundt der) som passet mye bedre til tven min..

9097093[/snapback]

 

hvis tv'en er koblet til med VGA-kabel skal oppløsningene dukke opp :hmm: gå inn i avansert under egenskaper for skjerm og se om du kan sette noen innstillinger kun for skjermutgangen. Hos meg (jeg har riktignok ATI-kort) er det ett valg som heter 'force 720p' som jeg må hake av for at bildet skal fungere med tv'en.

Lenke til kommentar
hvis tv'en er koblet til med VGA-kabel skal oppløsningene dukke opp :hmm: gå inn i avansert under egenskaper for skjerm og se om du kan sette noen innstillinger kun for skjermutgangen. Hos meg (jeg har riktignok ATI-kort) er det ett valg som heter 'force 720p' som jeg må hake av for at bildet skal fungere med tv'en.

9097704[/snapback]

 

Får dessverre bare de samme oppløsningene som med laptopskjermen.. Er veldig dårlig dette kontrolpanelet. Savner Ati sitt :(

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har problemer med Steam Store i Vista 32bit? Lar jeg Store stå åpen i mer enn 3 sekunder så henger Steam seg, går helt greit om jeg svapper fort over til Games...

 

Forslag?

9096833[/snapback]

 

Du må drepe Freeman! :ohmy:

9096877[/snapback]

 

haha, utrolig arti.. :ermm:

Lenke til kommentar
Da antar jeg at det dreier seg om at Windows XP ikke klarer å finne SATA-disker.

9096131[/snapback]

Dette er et problem som gjelder kun enkelte disker, om du bruker windows xp med servicepack 2 integrert så skal det ikke være noe problem for de fleste. Har lagt inn xp sp2 på 3 maskiner med vidt forskjellige sata-disker, eks min egen bærbare og aldri hatt problemer.

 

*Hum* ja. Når du sier det så har jeg jo selv installert XP på sikkert 5-10 PCer med sata-disker. Og på flesteparten av de uten SP2 til og med :D

 

Så er vel sikkert et problem som oppstår i kombinasjon av bios/hk/disk vil jeg tro. Men greit å vite om for de som måtte få problemet. Har også en kamerat som hadde samme problem på IFT00.

 

Forøvrig er informasjonstråden oppdatert ferdig i denne omgang. Ble en del endringer.

 

 

EDIT: Oppdaga noe artig nå. Hvis man nederst til høyre på bærbarforumsida velger "Sorter: Antall svar"/ "Sorter: Visninger" og "vis alle (dager)" så ligger denne tråden her på andreplass på både svar og visninger. Gjennom tidene. Og det må vel være på rekordtid? Tråden har ikke eksisterer i mer enn litt over 2 måneder...

 

Dell Inspiron 9300 er forøvrig tråden som ligger over både på visninger og svar. Den ble oppretta april 2005....

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Noen som har noe erfaring rundt Linux-kompatibilitet på IFL90*?

9100061[/snapback]

Fungerer ikke overhodet med Ubuntu på IFL90+ iallefall. Feilmelding under boot om en eller annen job-sak som ikke kunne startes. Tror det er en generell "linuxfeil", og ikke noe med distribusjonen å gjøre. Noen som har testet andre distros?

Lenke til kommentar
Fungerer ikke overhodet med Ubuntu på IFL90+ iallefall. Feilmelding under boot om en eller annen job-sak som ikke kunne startes. Tror det er en generell "linuxfeil", og ikke noe med distribusjonen å gjøre.

Vel, hva som er feil går overhodet ikke an å si uten å vite hva som ikke starter :). Blir like nøyaktig som å si: PCen min krasjer under lasting av et program.

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har problemer med Steam Store i Vista 32bit? Lar jeg Store stå åpen i mer enn 3 sekunder så henger Steam seg, går helt greit om jeg svapper fort over til Games...

 

Forslag?

9096833[/snapback]

 

Du må drepe Freeman! :ohmy:

9096877[/snapback]

 

haha, utrolig arti.. :ermm:

9099714[/snapback]

 

Hadda akkurat samme problem selv... Hakke en anelse om hva det kommer av :dontgetit:

Lenke til kommentar
Flere enn meg som har problemer med Steam Store i Vista 32bit? Lar jeg Store stå åpen i mer enn 3 sekunder så henger Steam seg, går helt greit om jeg svapper fort over til Games...

 

Forslag?

9096833[/snapback]

 

Du må drepe Freeman! :ohmy:

9096877[/snapback]

 

haha, utrolig arti.. :ermm:

9099714[/snapback]

 

Hadda akkurat samme problem selv... Hakke en anelse om hva det kommer av :dontgetit:

9100343[/snapback]

 

Vi får nok bare vente på en update fra steam. Ser ikke ut som det er 100% kompatibelt med Vista enda.

Lenke til kommentar
Fungerer ikke overhodet med Ubuntu på IFL90+ iallefall. Feilmelding under boot om en eller annen job-sak som ikke kunne startes. Tror det er en generell "linuxfeil", og ikke noe med distribusjonen å gjøre.

Vel, hva som er feil går overhodet ikke an å si uten å vite hva som ikke starter :). Blir like nøyaktig som å si: PCen min krasjer under lasting av et program.

9100142[/snapback]

 

Problemet er beskrevet i denne tråden, eller i alle fall det jeg antar er samme problem.

 

I følge en person på ubuntu.no sitt forum kommer det en ny beta av neste versjon i dag, hvor dette problemet kanskje er tatt hånd om.

 

Når det gjelder linux-kompatibilitet generelt, så har jeg ikke inntrykk av at denne maskinen lider av kronisk pingvin-feber. Jeg har forsøkt den distroen som ligger som nr. 2 bak Ubuntu på Distrowatch, PCLinuxOS (pussig navn), og den funka helt fram til nettverksinnstilligene, da den ba om en driver jeg ikke aner hvor jeg skal få tak i, men her tror jeg det er egen uvitenhet og ikke programfeil som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...