Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Lurer på følgende spm for en kompis: Han skal installere windows på sin nye IFL90/90+ (husker ikke hvilke modell han kjøpte), men han får opp meldingen "finner ikke HDD". Noen som har forslag til hva som er feil?

(han sier at harddisken er registrert i bios).

9095554[/snapback]

 

Regner med at det holder å skru av AHCI i Bios... DEt funket for meg :)

Lenke til kommentar

Hvis han fortsatt ikke får det til: Si ifra! For da har jeg trolig løsningen :) Da antar jeg at det dreier seg om at Windows XP ikke klarer å finne SATA-disker. Løsningen har jeg posta langt bak i tråden en gang.

 

 

Så hvis problemet er der fortsatt: Finn ut om det er XP han har som operativsystem og i så fall skal han få hjelp :)

 

 

EDIT: LAGA EN LITEN GUIDE PÅ DETTE JEG. KOMMER I INFORMASJONSTRÅDEN NÅR SNORRE FÅR LAGT DEN UT :)

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Heisann! Tenkte jeg skulle bestille denne maskinen i kveld med dette oppsettet.

 

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm

- Intel Core 2 Duo Mobile T7300 2.00GHZ 4MB Cache

- 160GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB)

- 9-celler 7200mAh XL (batteritid ca 5 timer)

- Intel® Turbo Memory 1GB

- Analog/digital TV-tuner og radio med s-video inngang og fjernkontroll

- MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM

Pris: 14 872...

 

Er det noe som ser teit ut? Hvor nødvendig er det med så mye ram? Burde jeg trappe ned på ramen og opp på Prosessorn f.eks.? Tenkte maskina skulle holde en stund.

Lenke til kommentar

Husk at det er billig å skifte ut RAM senere, dersom du ser behov for det. Jeg, personlig, valgte en større HDD enn mer RAM. Og TV-tuneren din kommer til å være "verdiløs" i Norge etter 2010 (tror jeg..), fordi den ikke vil støtte det nye bakkenettet.

Lenke til kommentar
Da antar jeg at det dreier seg om at Windows XP ikke klarer å finne SATA-disker.

9096131[/snapback]

Dette er et problem som gjelder kun enkelte disker, om du bruker windows xp med servicepack 2 integrert så skal det ikke være noe problem for de fleste. Har lagt inn xp sp2 på 3 maskiner med vidt forskjellige sata-disker, eks min egen bærbare og aldri hatt problemer.

Lenke til kommentar

...

 

Er det noe som ser teit ut? Hvor nødvendig er det med så mye ram? Burde jeg trappe ned på ramen og opp på Prosessorn f.eks.? Tenkte maskina skulle holde en stund.

9096532[/snapback]

 

Det som ble sagt om tv-tuneren stemmer.

 

Eneste jeg ville ha valgt annerledes er disken. har selv 160 7500 og angrer, ville heller hat større disk for kan ikke akkurat si jeg merker den gir meg så mye mer futt + den bruker mer strøm. Prisen på minne er ikke dyrt i dag så jeg ser ikke den store gevinsten med å kjøpe 2gig nå og oppgradere senere

Lenke til kommentar

jeg har lyse og en switch som deler ut signal til tv`en og lappen. Opplever med ifl90+ at

nettverksindikatoren blinker iherdig selv når jeg har lappen av og at dette da forstyrrer tv signalene. Dette gjelder kun når lappen er av.

 

Noen som har en formening om løsning på dette?

 

Min gamle lapp var helt dau når den var av og forstyrret nada..

Lenke til kommentar
Eneste jeg ville ha valgt annerledes er disken. har selv 160 7500 og angrer, ville heller hat større disk for kan ikke akkurat si jeg merker den gir meg så mye mer futt + den bruker mer strøm.

9096634[/snapback]

 

Mener å ha lest på et engelsk forum at 250 GB 5400 RPM og 160 GB 7200 RPM gir ca. like stor ytelse. Pluss at 5400 RPM tar mindre strøm, og bråker mindre.

 

Prisen på minne er ikke dyrt i dag så jeg ser ikke den store gevinsten med å kjøpe 2gig nå og oppgradere senere

 

Nja... var kun et forslag på hva han kunne kutte ut dersom han vile ha større HDD med ca. samme budsjett. Og den 250 5400 RPM HDD som du får hos Multicom er vel billigere enn hva du må betale for tilsvarende HDD'er i andre butikker? Regner med at du sikkert kan få det billigere, men Elkjøp hadde iallefall dyrere. (Også må du tenke på at Multicom i tillegg monterer den for deg)

Lenke til kommentar
Husk at det er billig å skifte ut RAM senere, dersom du ser behov for det. Jeg, personlig, valgte en større HDD enn mer RAM. Og TV-tuneren din kommer til å være "verdiløs" i Norge etter 2010 (tror jeg..), fordi den ikke vil støtte det nye bakkenettet.

9096555[/snapback]

 

Er vel neste år, i 2008, at det digitale bakkenettet sparker inn?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Husk at det er billig å skifte ut RAM senere, dersom du ser behov for det. Jeg, personlig, valgte en større HDD enn mer RAM. Og TV-tuneren din kommer til å være "verdiløs" i Norge etter 2010 (tror jeg..), fordi den ikke vil støtte det nye bakkenettet.

9096555[/snapback]

 

Er vel neste år, i 2008, at det digitale bakkenettet sparker inn?

9096952[/snapback]

 

Men det er ikke sikkert at støtten for det gamle nettet kuttes før i 2010..

Lenke til kommentar

Noen som har et bra program som gjør det mulig å velge andre oppløsninger enn de jeg har når jeg bare har standarddriver fra installasjonscden? Sliter når jeg skal se filmer på tven.. Får bare 1024*768 da, mens jeg på min tidligere bærbare med ATI-kort hadde flere valg og fikk 1300* 706 (eller noe rundt der) som passet mye bedre til tven min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...