Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Om matt eller klar skjerm er best går på smak og behag. noen foretrekker klare skjermer, mens andre liker dem matt. Selv valgte jeg høy oppløsning da jeg kommer til å drive med litt bilderedigering og liker det store arbeidsområdet. Med høy oppløsning blir det rett og slett mindre trangt på skjermen.

 

Om man kun skal bruke pc-en til spilling vil det kanskje være en fordel å gå for 1280*800 skjermen. Jo færre piksler skjermkrotet må rendre, jo bedre ytelse får man i spill. Med andre ord vil de som har lav oppløsning på sin skjerm få noen fps ekstra. Men hvis jeg var deg ville jeg klart gått for matt 1680*1050 skjerm da dette gir større muligheter for arbeide med maskinen, enten det er bilderedigering, 3D-modellering, musikkproduksjon, tekstredigering, surfing på nettet eller annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy flate hvor denne tråden har tatt av... Sånn ca de første 40 sidene hang jeg godt med - da var jeg i studentmodus til tross for eksamensperiode :cool: Etter det har jeg derimot vært i sommerferiejobb-modus, noe som stort sett betyr 10-12 timer jobbing om dagen - jeg henger rett og slett ikke med i tråden lenger. Jeg har faktisk ikke kommet lenger enn til ca. side 70 i lesingen. Derfor:

 

Noen som kunne tenke seg å hjelpe til med å oppdatere førsteposten?

 

For det begynner å bli ganske lenge siden den er oppdatert nå... Og spesielt mangler det vel en seksjon om "etter-kjøp-ting" som driverlinker, overklokk-guide etc.

 

Den/de som hjelper til vil selvsagt bli klart og tydelig kreditert for arbeidet!

 

Er du interisert: Send meg en PM!

 

- Amund

Lenke til kommentar
Sett'en. Og svar deg :cool:

 

Bare så det ikke blir noen missforståelser: Snorre har sendt meg guiden - han har ikke meldt seg til å hjelpe til med førstepost. Så den jobben er fortsatt ledig  :!:

 

- Amund

9071831[/snapback]

 

Timelønn? :!:

9071880[/snapback]

 

000,00 pr. time. 25% økning pr. dag. 10% bonus ved hvert 1.000 innlegg som rundes.

 

 

Får ikke noe for dette selv, så da blir det nok ikke noe på de som gidder hjelpe til heller :cool:

 

- Amund

Lenke til kommentar
Sett'en. Og svar deg :cool:

 

Bare så det ikke blir noen missforståelser: Snorre har sendt meg guiden - han har ikke meldt seg til å hjelpe til med førstepost. Så den jobben er fortsatt ledig  :!:

 

- Amund

9071831[/snapback]

 

Timelønn? :!:

9071880[/snapback]

 

000,00 pr. time. 25% økning pr. dag. 10% bonus ved hvert 1.000 innlegg som rundes.

 

 

Får ikke noe for dette selv, så da blir det nok ikke noe på de som gidder hjelpe til heller :cool:

 

- Amund

9071957[/snapback]

 

Var en spøk :p Men jeg hjelper gjerne til når jeg får lapissen i slutten av neste uke. Jeg er av typen som ikke gir seg før alt funker 110%

 

Edit: Vi har passert post 2000! i denne tråden. Vi eier dell!

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

ATItools skal ha en instilling der du kan clocken tre i kraft umiddelbart etter at du har stilt på frekvensen. hvis du skrur litt og litt vil du se artifacts etter en stund. Da veit du at det virker hvertfall :p PASS PÅ TEMP. FOR ALL DEL!

 

Også et program som heter Expertool. Det funker på Nvidiakort og er meget enkelt å bruke. Veit ikke om det funker på compal sine, men er verdt et forsøk.

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

Fra førsteposten:

 

Førsteposten er flyttet til denne tråden. Dette for å kunne splitte opp litt - denne førsteposten begynte å bli _noe_ stor og tung å oppdatere...

 

OBS! ALL diskusjon skal fortsette i denne tråden - eventuelle poster i informajsonstråden vil bli slettet. Og etterhvert vil den bli stengt.

 

- Amund

 

Oppfordrer alle til å hjelpe til!

 

Vil etterhvert prøve å få med noen nye ting som drivere, guider, erfaringer etc. Først skal jeg imidlertid rette opp i det gamle :)

 

Posten over som spør etter folk til å hjelpe til gjelder i høyeste grad fortsatt!

 

 

 

EDIT: HVIS NOEN MELDER SEG HAR JEG TO OPPGAVER NÅ:

1. GÅ IGJENNOM FRA SÅNN CA. SIDE 50 OG FREM TIL HIT OG TA UT VIKTIGE POENGER/ERFARINGER/SPØRSMÅL.

 

2. SAMLE SAMMEN LINKER TIL DRIVERE OG ANNEN NYTTIG SOFTWARE. Jeg har ikke helt oversikt ettersom jeg ikke har lest etter side 70 ;)

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Herregud. Begynner å bli litt ilter på multicom. Snakka med en kar som sa at når jeg sendte tilbake laptopen jeg hadde (IFL90) og bestilte IFL90+, så skulle min laptop få prioritet blablabla du vil få laptopen fort, delene kommer i midten av neste uke. Jeg syntes dette virket litt tett opptil 2. utsending, så jeg sendte mail til Krogedal på multicom. Hun sier de venter å få inn delene i slutten av måneden...

Lenke til kommentar
Expertool: Her er den

9072747[/snapback]

 

 

Ser ikke ut som expertool støtter grafikkkortet. "This is not a correct display card".

9072854[/snapback]

 

Når noen ordentlige drivere kommer fra Nvidia, så skal det i teorien fungere. Prøvd å oppdatere programmet?

9072962[/snapback]

 

Hvorfor bruker dere ikke bare RivaTuner som samtlige her i tråden har brukt?

Lenke til kommentar
Expertool: Her er den

9072747[/snapback]

 

 

Ser ikke ut som expertool støtter grafikkkortet. "This is not a correct display card".

9072854[/snapback]

 

Når noen ordentlige drivere kommer fra Nvidia, så skal det i teorien fungere. Prøvd å oppdatere programmet?

9072962[/snapback]

 

Hvorfor bruker dere ikke bare RivaTuner som samtlige her i tråden har brukt?

9072979[/snapback]

 

Har prøvd RivaTuner, nTune og Atitools. GPU core og memory vil ikke forandre seg. Virker helt låst..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...