Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får garantert ikke med office nei :p Det får du nok ikke gratis med til noen PCer. Husker ikke helt hvilke programmer som fulgte med - sikkert noen andre som kan hjelpe deg med det :)

 

Når det gjelder office (og word er jo et av programmene i office) så kan du kjøpe med dette her.

 

- Amund

Lenke til kommentar
Når jeg setter et minnekort inn i minnekortleseren på 90+'en min, får jeg blåskjerm og pcen restartes.  Bruker xp. Kan dette ha noe med driver til den?

9068132[/snapback]

Er i samme situasjon. Har du fått fikset det?

9084128[/snapback]

 

Jepp, innstalerte driveren på nytt. ;)

9084291[/snapback]

Arr! Prøvde det, men med samme resultat. Andre tips?

Lenke til kommentar

Da har jeg for informasjonstråden laget en splitt for IFL90 og IFL90+. Når Snorre dukker opp får dere se det og... :cool:

 

Ikke noe spesielt nytt, men fått luket vekk en del gamle og ikke relevante spørsmål lenger og altså fått splittet. I tillegg burde nok noen av spørsmålene vært oppdatert - men det får komme siden.

 

En tilsvarende oppryddning burde kanskje vært gjort for resten av maskinene også, men nå strekker ikke tid til mer :ohmy:

 

 

Det viktige var uansett nå å få splitta IFL90 og IFL90+ for å gjøre forvirringen minst mulig...

 

OG: FRA NÅ AV ANSER JEG AT KONVERTERINGEN FRA FØRSTEPOSTEN I DENNE TRÅDEN TIL INFORMASJONENSTRÅDEN I HOVEDSAK ER FERDIG. SÅ FRA NÅ AV VIL JEG IGJEN BEGYNNE Å FØRE PÅ EDIT NÅR JEG ENDRER NOE.

 

 

 

Ellers håper jeg fortsatt på at noen melder seg for å hjelpe til litt.

 

Hvis du ikke har tid til det setter jeg pris på om dere gjør noen små ting som å linke til drivere, nyttig software, tester, guider, erfaringer etc.

Noen av dere som har fulgt med på de siste 30-40 sidene: Hva går igjen? Hva er folk fornøyd med? Ikke fornøyd med?

Hvis noen hadde giddet å skrevet et lite sammendrag der hadde det vært strålende! (Fint hvis lagrer direkte i BB code...)

 

- Amund

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en side med alle driverne som følger med til Compal IFL 90+ med windows vista 64?

9085272[/snapback]

Alle driverene du trenger til Vista 64 bit følger med på driver-cden til Compal (User Manual/Driver Disk).

 

Edit: Jeg fikk hvertfall denne disken.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Ok, jeg la inn bestilling hos Multicom 1.juli, og den har stått "Under Behandling" frem til torsdag.

 

Nå står det "Behandlet". Vil den da bli sendt ut i kommende uke, eller må de vente på deler?

9078557[/snapback]

 

Sendte mail til Multicom og fikk til svar at neste utsendelse vil skje i slutten av juli. Så vi får smøre oss med tålmodighet... :whistle:

Lenke til kommentar

Herregud! Der var jeg endelig ferdig med å leste absolutt alle 105 postene! tok 3 dager. Nå er det bare å begynne på zepto posten, men den er heldigvis ikke så lang ;) Gledet meg hele tiden til de første reviewene fra folk her fra forumet skulle komme.men etterhvert som maskinene ble sendt ut, og folk her mottok dem, forsvant de bare :no:

Har egentlig ikke blitt noen klokere på om dette er maskin å satse på, eller om jeg skal vente litttil(ikke no stress her igården)

 

amund: du var bare kommet til side 70 var det så? ingen vits å lese de resterende 35. bare masse folk som spør samme spm 5 ganger hver...utrolig irriterende da svaret som regel har blitt besvart.

 

syntacs(eller hva du nå heter, var ihvertfall en mørkkledd mann i avatarn): du hadde problemer med å få maskinen ut av ventemodus. jeg tipper det kun gjelder når du klapper ned lokket?

isåfall er det ikke ventemodusen som er problemet, det er at skjermen slår seg av, skyldes en ukontakt i tilkoblingen til skjermen. har samme problem på min maskin(dog en litt eldre) D du kan gjøre er å disable slå av skjerm i skjeminnstillinger evt. sende maskin i retur evt eve med feilen :)

 

Det problemet med at fn tasten og ctrl har byttet plass(ble mye omtalt i mai-juni) har jeg ikke hørt så mye om etter at folk har fått maskin. Det er forsåvidt slik på min maskin også, jeg spiller mye å har ikkeno problem med det, tok meg 1 uke å bli vant med d. Nå sliter jeg hvis jeg spiller på en annen maskin...

 

 

og en siste ting: Hvem f*n er Leif?

Lenke til kommentar

Leif er ordet "feil" skrevet feil/galt. Leif er også kjent under navnet skriveleif. Ofte når folk redigerer et innlegg de nettopp har skrevet, og retter opp skrivefeilene, skriver de noe slikt som, "Edit: Leif var her", "Leif ble skutt" etc. Jeg gjør dette selv noen ganger.

 

Når det gjelder omtaler tror jeg folk har lyst til å bruke maskinen sin litt, og ikke bruke den tiden de har på å skrive en omtale. Selv vurderer jeg å skrive en altdi så liten omtale etterhvert, men når dette blir vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Da var informasjonstråden oppdatert med de nyeste forandringene til Amundsf. Tråden blir bare bedre og bedre for hver dag nå.
Håper bare at det er flere enn oss to som syns det :!:

 

Men for at jeg skal få den noe vesentlig bedre nå er jeg AVHENGIG AV HJELP FRA DEG pga. tidsmangel. Jeg oppdaterer gjerne videre, men da trenger jeg hjelp til hva jeg skal oppdatere med...

 

Fjerne gamle spørsmål/generell oppryddning, javel det kan jeg klare selv. Og det gjør tråden litt bedre. Men ikke vesentlig. Info om nye ting å ha med trenger jeg dere til! Hva jeg tenker på nevnte jeg i en post over her, men tenk gjerne på utsiden av den "boksen" jeg satt opp med mine stikkord også! :)

 

En ting som kan legges til til de stikkordene er "lese compalforumet på notebookreview.com". Jeg har selv ikke tid nå. Men der vil jeg tro at det fortsatt er mye info som kunne vært plukket opp... Så hvis noen melder seg til dette så bare si ifra! :)

 

Superjorn82: Takk for tipset om de siste 30 sidene. Da tenker jeg at jeg kommer til å prøve å skumme litt - og holde meg til det.

 

 

EDIT: Spesielt det med drivere hadde det vært fint å fått "ferdig" snart. Veit at bl.a. roy-nor posta et par drivere her og at det for en stund siden var en del snakk om laptopvideo2go-drivere. Men jeg har ikke fått med meg fordelene/ulempene med dem. Den/de som gidder å få med alle relevante/nyttige drivere vil bli TYDELIG kreditert og takket i lang tid! :D

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
syntacs(eller hva du nå heter, var ihvertfall en mørkkledd mann i avatarn): du hadde problemer med å få maskinen ut av ventemodus. jeg tipper det kun gjelder når du klapper ned lokket?

isåfall er det ikke ventemodusen som er problemet, det er at skjermen slår seg av, skyldes en ukontakt i tilkoblingen til skjermen. har samme problem på min maskin(dog en litt eldre) D du kan gjøre er å disable slå av skjerm i skjeminnstillinger evt. sende maskin i retur evt eve med feilen :)

9085377[/snapback]

Hehe, meg ja. Tror nok ikke det var snakk om hardware-feil, fordi det funker nå. Installerte de orginale driverene i dag, og nå fungerer det å vekke skjermen til live igjen. :)

 

Nå har jeg kun problemer med minnekortleseren og blåskjerm. Har snakket med Multicom om problemet, og de er usikre på hva som er galt. Men de skal visst kontakte Compal og gjøre noen tester selv.

 

Ellers, for å svare på spørsmålet ditt, er jeg nå ganske så fornøyd. PCen er stille, skjermen er deilig, tastaturet er greit nok (litt Fn-problematikk) og konstruksjonen solid nok. Designmessig er det kanskje ikke den peneste PCen, men når det er et lite beist under panseret, gjør ikke det så mye. Om du har noe spørsmål, fyr for all del løs her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...