Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har fått min ifl90+ nå og er storfornøyd, har 64bit vista premium og alt gikk bra, driverne lå på en cd og var bare og installere fra bunn til topp :D

 

Jeg har et problem tho, når jeg sitter på ventrilo funker alt fint stortsett, MEN med engang jeg er inne på Steam eller CS går det ikke å snakke der. Liksom blir ikke registrert at jeg trykker inn knappen.. En kompis av meg som hadde vista før hadde og dette problemet, er en ganske stor hemning for meg. Noen som kan vite svaret? (-:

Lenke til kommentar
Nå tipper jeg at Snorre skriver, klipper og limer for fulle mugger :!:

 

Eller kanskje ikke :blush:

9070035[/snapback]

Jo, og nå er guiden ferdig forsåvidt. I de sene nattetimer kan der ha blivet en del skrivefeil. Så dere får være snille. Om Amundsf ønsker det kan han gjerne legge en link til guiden i førstepost. Guiden befinner seg på forrige side for de som måtte lure.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Konge! Nå føler jeg at jeg får alt lagt på sølvfat til jeg får min laptop.

Stjerne til deg Snorre :thumbup:

9070116[/snapback]

Jo takk for det og bare hyggelig å kunne hjelpe. Er fint med litt ros iblant. :)

9070129[/snapback]

 

Folk er særdeles dårlig til å rose ja... :nei:

 

Anyways, nå har jeg brukt en del timer på å leke litt med Lost Planet demoen, og her er resultatet:

 

Anti alias: None

HDR: Medium

Texture Filter: Anisotropic4x

Texture resolution: Medium

Model Quality: High

Shadow Quality: Medium

Shadow Resolution: Medium

Motion Blur Quality: None (Tar for mye av GPU)

Effects Resolution: High

Effect Quality: High

Effect Volume: High

Lightning Quality: Medium

Display Resolution: 1024x768

Fullscreen: On/Off

Vertical sync: off

Aspect Correction: On

Concurrent Operations: 2

Current Rendering: On

Multi GPU: Off

 

Nå aner ikke jeg hva halvparten av disse valgene er, men med disse instillingene så fikk jeg ihvertfall god kvalitet og FPS rundt 25-35. :)

 

Edit: Jeg har forresten klokket skjermkort til 600/500.

 

Veldig bra overklokk-guide Snorre! Toppers! :w00t: Håper selv den mest uerfarne pc-bruker får maks ut av sin IFL90+!

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fulgt med i tråden de siste sidene, men er det slik at ATITools ikke funker? Det er da _utrolig_ mye lettere å overklokke med.

 

I tillegg, er det noen som kan rapportere om en FPS-økning (reel økning, ikke bare 2fps) som følge av overklokking? Hvis ikke bare kaster dere bort strøm.. :)

Lenke til kommentar

Lastet ned 3dmark06, kunne ikke forandre på noen innstillinger, men kjørte en test. Kom opp på 3445 til slutt, noe må da være feil? Er det slik at dere forandrer instillinger i 3dmark06, for det høres rart ut hvis dere gjør det :p

 

Dette var da før overklokking.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Liten ting ang 3Dmark, alle med wsxga-display vil få dårligere score enn med wxga. Stamdardoppløsninga i 3Dmark06 skal være 1280x1024, noe wxga har for få pixler i høyden til å greie, den kjører derfor på 1280x800 om jeg ikk tar helt feil, og vil dermed få en litt høyere score. Kan hende dette har blitt necnt før. Eks kjører min pc oppløsninga 1280x854, altså litt høyere enn den med wsxga, men lavere enn den med wsxga, så en bør ta skjermoppløsningen med i beregninga når en kjører 3Dmark06 ;)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på en matt og en glare skjerm? Ser at dette er alternativer på IFL90+...

9071451[/snapback]

 

En blank skjerm har et belegg som gjør at skjermen ser ut som en glassskjerm. Skal visstnok gjør at kontrastene virker mindre utvasket,, bedre sortnivå osv. Men jeg vet ikke. Jeg liker ihvertfall ikke di blanke skjermene jeg har prøvd, så jeg kjøpte matt. Er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Jeg fikk 3178 poeng i 3dmark06 uten noen form for klokking. Win xp. 1280x1024 ble den kjørt på.

9071356[/snapback]

Hvilken skjerm har du? 1280*800 eller 1680*1050? Avhengig av hvilken av disse skjemene du har vil scoren variere. Siden 1280*800 ikke klarer å kjøre så høy oppløsning som 3DMark kjører som standard (1280*1024) vil scoren bli noe bedre enn med den andre skjermen som kjører full oppløsning. Og har du sett på klokkeguiden på forrige side?

 

Edit: @ Bruktbilen: Med mindre man kjøper betalversjonen av 3DMark får man ikke lov til å stille på noen instillinger.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Forskjellen er som du sikkert forstår hvor fort disken i harddisken dreier, altså omdreininger per minutt (revelations per minute). Det er ingen veldig store forskjeller på 5400RPM og 7200RPM. Så om du velger det ene eller andre vil du sannsynligvis bli fornøyd med ytelsen.

 

RPM-en påvirker kun lastetider. For eksempel ved oppstart av et brett i ett spill, ved overføring av filer og slikt. Selve ytelsen under spilling eller i grafikk/prosessor-krevende programmer vil ikke påvirkes. Når det er sagt valgte jeg selv en 7200RPM 160GB harddisk, og kjøpte en ekstern harddisk for lagring av dokumenter, bilder, musikk og filmer. Dette fordi disse ikke krever rask tilgang på grunn av filstørrelse og bruk.

 

Om det er verdt å velge en 7200RPM harddisk vet jeg ikke. Man må selv måle verdien av raksere harddisk mot mer støy, høyere effektforbruk og mer varmeutvikling.

Lenke til kommentar
Jeg fikk 3178 poeng i 3dmark06 uten noen form for klokking. Win xp. 1280x1024 ble den kjørt på.

9071356[/snapback]

Hvilken skjerm har du? 1280*800 eller 1680*1050? Avhengig av hvilken av disse skjemene du har vil scoren variere. Siden 1280*800 ikke klarer å kjøre så høy oppløsning som 3DMark kjører som standard (1280*1024) vil scoren bli noe bedre enn med den andre skjermen som kjører full oppløsning. Og har du sett på klokkeguiden på forrige side?

 

Edit: @ Bruktbilen: Med mindre man kjøper betalversjonen av 3DMark får man ikke lov til å stille på noen instillinger.

9071564[/snapback]

 

 

Har 1680x1050. Driver og prøver og klokke kortet nå men får det ikke til. Instillingene går tilbake dit hvor di var (475 og 400) når jeg tar ok , lukker og åpner igjen.

Merker heller ikke noe forskjell på poengsummen i 3dmark, så det må være noe feil. Hmm. tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...