Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Robson er kodenavnet på Intels nye turbominne. Dette er 1GB minne hvor viktige Vista-filer og mye brukte filer lagres. Det spesielle med Turbo-minnet er at informasjonen selv når maskinen er slått av (som med minnepenner). Dermed skal turbo-minne gi en raskere oppstart, og bedre batteritid.

 

@ Roynor:

 

Hadde du problemer med å innstallere Rivatuner? Og kan du forklare litt nøyere hvordan man overklokker. Hvilke funksjoner som bær være aktivert osv?

9068115[/snapback]

 

Hvor mye man tjener med turbominnet er derimot veldig uklart. Så på en test at det var små forskjeller, noen ganger virket det faktisk mot sin hensikt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og kan du forklare litt nøyere hvordan man overklokker. Hvilke funksjoner som bær være aktivert osv?

9068115[/snapback]

 

Hele prosessen kan du se på "Overklokking av skjermkortet"-delen av forumet, det går ut på at du skal flytte Core Clock og Memory Clock et par hakk oppover, du tar først Core Clock og flytter 5-10 MHz opp, så tar du apply og joiner et spill for å se at grafikken er normal, så kan du ta den enda et par hakk oppover. Hvis det blir noe feil med grafikken flytter du den tilbake et hakk. Slik gjør du med hver av de to. Hvis jeg ikke missforstår noe >.<

Lenke til kommentar

fikk min ifl90+ i dag, med dette oppsettet:

INTEL WIRELESS WIFI LINK 4965AGN PCIE MINI CARD 802.11N BOX NS (4965AGNMM2WB)

Multicom PC-produksjon og testing (MONTERING)

Multicom Compal Grunnmodell IFL90+ WSXGA+ glare (IFL90WSXGA+)

INTEL Core 2 Duo T7500 2.20GHZ 4MB (BX80537T7500)

PRODUKSJONSVARE 160GB SATA 7200RPM 2.5" (160GBSATA72002.5)

2 X KINGSTON 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 SODIMM (KVR667D2S5/ 2G)

Multicom Compal Batteri til HEL80/ HGL30/ IFL90+/ IFT00+ 9-celler (BATTERI-HEL80-9CELL)

INTEL 1GB W/R PCIE MINICARD FOR INTEL TURBO MEMORY ENABELING NS (NVCPEMWR001G110)

 

Nå har jeg innstalert Windows vista ultimate 64bit versionen inkludert chipset driver, skjermkortdriver,lydkort driver. under info om min datamaskin står det at jeg har 2.0Ghz cpu og 2gig ram :roll: hva kan dette komme av? ( jeg har ikke skjekket i pc'n enda om de har montert feil varer)

Lenke til kommentar
fikk min ifl90+ i dag, med dette oppsettet:

INTEL WIRELESS WIFI LINK 4965AGN PCIE MINI CARD 802.11N BOX NS (4965AGNMM2WB)

Multicom PC-produksjon og testing (MONTERING)

Multicom Compal Grunnmodell IFL90+ WSXGA+ glare (IFL90WSXGA+)

INTEL Core 2 Duo T7500 2.20GHZ 4MB (BX80537T7500)

PRODUKSJONSVARE 160GB SATA 7200RPM 2.5" (160GBSATA72002.5)

2 X KINGSTON 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 SODIMM (KVR667D2S5/ 2G)

Multicom Compal Batteri til HEL80/ HGL30/ IFL90+/ IFT00+ 9-celler (BATTERI-HEL80-9CELL)

INTEL 1GB W/R PCIE MINICARD FOR INTEL TURBO MEMORY ENABELING NS (NVCPEMWR001G110)

 

Nå har jeg innstalert Windows vista ultimate 64bit versionen inkludert chipset driver, skjermkortdriver,lydkort driver. under info om min datamaskin står det at jeg har 2.0Ghz cpu og 2gig ram :roll:  hva kan dette komme av? ( jeg har ikke skjekket i pc'n enda om de har montert feil varer)

9068442[/snapback]

 

1: sjekk om det er 2stk 2gb brikker som står i.

2: kjør windows update, kan hende du må laste ned en oppdatering for at Vista skal registrere 4GB. (Aner ikke noe om dette selv.)

 

Hele prosessen kan du se på "Overklokking av skjermkortet"-delen av forumet, det går ut på at du skal flytte Core Clock og Memory Clock et par hakk oppover, du tar først Core Clock og flytter 5-10 MHz opp, så tar du apply og joiner et spill for å se at grafikken er normal, så kan du ta den enda et par hakk oppover. Hvis det blir noe feil med grafikken flytter du den tilbake et hakk. Slik gjør du med hver av de to. Hvis jeg ikke missforstår noe >.<

9068425[/snapback]

 

Som jeg skulle ha sagt det selv. :) Jeg er ingen expert på området, vet bare at man bruker sliderene til å øke MHz på minnet og GPU som gir økt ytelse. :)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Hmm... virker som at det er mye driverproblemer her  :hmm:  Får håpe Compal slenger opp samtlige drivere på sine nettsider snart.  :dontgetit:

9068494[/snapback]

Hvis du velger 64 bits Vista følger alle de nøvendige driverne med på en hendig driverdisk. Selv har jeg ikke hatt så mye som et eneste driverproblem.

 

Edit:

 

Jeg erklærer meg selv blind, og tar av hatten for meg selv.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Snorre, skaff deg også et program som leser av hvor varm maskinen blir, så kan du lese av på om det blir noen endring av tempratur mens du overklokker.

 

Noen endring blir det garantert, men greit med tall.

9068541[/snapback]

Viser seg at Rivatuner kan vise temperatur på skermkortet. Forløplig under lett bruk vises det ingen forskjell logisk nok. Skal kjøre en 3D-mark test elns snart.

Lenke til kommentar
fikk min ifl90+ i dag, med dette oppsettet:

INTEL WIRELESS WIFI LINK 4965AGN PCIE MINI CARD 802.11N BOX NS (4965AGNMM2WB)

Multicom PC-produksjon og testing (MONTERING)

Multicom Compal Grunnmodell IFL90+ WSXGA+ glare (IFL90WSXGA+)

INTEL Core 2 Duo T7500 2.20GHZ 4MB (BX80537T7500)

PRODUKSJONSVARE 160GB SATA 7200RPM 2.5" (160GBSATA72002.5)

2 X KINGSTON 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 SODIMM (KVR667D2S5/ 2G)

Multicom Compal Batteri til HEL80/ HGL30/ IFL90+/ IFT00+ 9-celler (BATTERI-HEL80-9CELL)

INTEL 1GB W/R PCIE MINICARD FOR INTEL TURBO MEMORY ENABELING NS (NVCPEMWR001G110)

 

Nå har jeg innstalert Windows vista ultimate 64bit versionen inkludert chipset driver, skjermkortdriver,lydkort driver. under info om min datamaskin står det at jeg har 2.0Ghz cpu og 2gig ram :roll:  hva kan dette komme av? ( jeg har ikke skjekket i pc'n enda om de har montert feil varer)

9068442[/snapback]

 

Jeg har undersøkt litt nærmere å det viser seg at jeg har fått med blåtann (som jeg ikke skulle ha), feil harddisk, feil cpu og for lite ram :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hmm... virker som at det er mye driverproblemer her  :hmm:  Får håpe Compal slenger opp samtlige drivere på sine nettsider snart.  :dontgetit:

9068494[/snapback]

Hvis du velger 64 bits Vista følger alle de nøvendige driverne med på en hendig driverdisk. Selv har jeg ikke hatt så mye som et eneste driverproblem.

 

Edit:

 

Jeg erklærer meg selv blind, og tar av hatten for meg selv.

9068505[/snapback]

Det høres bra ut. Fikk endra fra Vista 32-bit til 64-bit i siste liten. Det gjorda at maskina ikke ble sendt idag men over helga. Men håper det var verdt det. :)

Lenke til kommentar

Det virker som det er flere som ikke er fornøyd med sine maskiner. Virker litt på meg at multicom har vært litt vel snare i vendinga da pc'ene ble bygd, og ikke passet på at de var sikkelig kvaltitetstestet. Det er jo bare latterlig at man selv må åpne et deksel for å få wow-knappene til å fungere. Det at det ikke følger med sikkelige drivere er også en ting.

 

Til Diptheria som slet med at skjermen plutselig skiftet i til alle regnbuens farger, så ville jeg anbefalt deg å sende den inn. Du kan ikke ha det slik i lengden....

Lenke til kommentar
Min ble sendt idag.. Sånn at jeg ikke kan dra på lanet og ikke kan motta den når den kommer på døren(er hos min far og jobber neste uke). Er det mulig å plukke bedre tidspunkt?? :mad:

 

Hvis æ ikkje får det æ har bestilt førr så bli æ helvettes grinat!

9068910[/snapback]

 

Tror det er mulig at du selv kan dra å hente den på posten selv om du har bestilt den på døren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...