Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Nå har tålmodigheten min tatt slutt. har ventet alt for lenge på min 1520. Kort og godt ønsker jeg noen grunner fra dere til at jeg ikke skal stikke til mamoz her i byen å kjøpe denne istedet som er på lager? Spesifikasjonen virket ganske greie og jeg kan ha den forran meg om 20 minutter!

9123805[/snapback]

Ikke kjøp Acer.

CPU'en er gammel i den.

Skjermokortet er svak.

Skjemoppløsningen er for lav.

Vent litt til så får du tin Dell! =)

 

Alle her i denne diskusjonstråden venter på sin ferske "rett fra fabrikken" Dell. Og tru meg at når du endelig får din Dell i fanget så får du følelsen av at det var verdt å vente på den!

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har tålmodigheten min tatt slutt. har ventet alt for lenge på min 1520. Kort og godt ønsker jeg noen grunner fra dere til at jeg ikke skal stikke til mamoz her i byen å kjøpe denne istedet som er på lager? Spesifikasjonen virket ganske greie og jeg kan ha den forran meg om 20 minutter!

9123805[/snapback]

Ikke kjøp Acer.

CPU'en er gammel i den.

Skjermokortet er svak.

Skjemoppløsningen er for lav.

Vent litt til så får du tin Dell! =)

 

Alle her i denne diskusjnstrådenventer på sin ferske "rett fra fabrikken" Dell. Og tru meg at når du endelig får din Dell i fanget så får du følelsen av at det var verdt å vente på den!

9123841[/snapback]

 

Okey takk :)

 

Jeg er ganske overbevist, men skjermen har jo samme oppløsning? Bør jeg gå for en annen skjerm på dell bestillingen min? Nei jeg har ikke trua på truelife, men det finnes vel et alternativ med større oppløsning husker jeg ikke feil!

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at jeg hopper på Inspiron 1520-korstoget når jeg har fått returnert min IFL90+. :)

9124947[/snapback]

Velkommen til vår klubb ja! Alltid digg med nye medlemmer! Ta og vis oss i kortetrekk hvilken oppsett du vil bestille...

 

Så kan vi komme med våre synspunkter om det.

Lenke til kommentar

Beklager til dere som har ventet på bilder! Fant ikke kameraet mitt, så det ble mobilbilder.

 

Jeg kjøpte samme konfigurasjon som trådstarter; Espresso Brown 15" @ 1440 x 900, Intel Core 2 Duo T7300 - 2.0GHz, 8600GT - 256MB, 2GB, 120GB og er veldig fornøyd med den! Truelifeskjermen er veldig bra, perfekt for spill og film. Det er noe refleks i den, men ikke for mye. Glad jeg ikke gikk for høyere oppløsning enn 1440 x 900, det er perfekt på denne skjermen imo.

 

Maskinen er ganske stor og tykk, men det syns jeg om alle dellmaskiner. Den støyer dessverre mer enn jeg hadde håpet. Mindre enn en vanlig stasjonær, men når man gjør ting som får viften i gang som å spille, merker man det godt.

 

Jeg er godt fornøyd med maskinen! Tror en riktig konfigurert Inspiron 1520 er det beste kjøpet på markedet for tiden.

 

Noen bilder, og en sammenligning i størrelse med Lattiude D410 (12" skjerm) og Inspiron 9400 (17" skjerm):

 

post-34969-1185194299_thumb.jpg

 

post-34969-1185194373_thumb.jpg

 

post-34969-1185194356_thumb.jpg

 

post-34969-1185194397_thumb.jpg

 

post-34969-1185194323_thumb.jpg

 

post-34969-1185194267_thumb.jpg

 

(edit: beskrivelse av bildene)

Endret av meankanin
Lenke til kommentar
Maskinen er ganske stor og tykk, men det syns jeg om alle dellmaskiner. Den støyer dessverre mer enn jeg hadde håpet. Mindre enn en vanlig stasjonær, men når man gjør ting som får viften i gang som å spille, merker man det godt.

9125815[/snapback]

 

Du nevner at den kan bråke litt, men kan dette bli plagsomt i et stille rom, eller er edt omtrent som standard på bærbar?

Lenke til kommentar
Du nevner at den kan bråke litt, men kan dette bli plagsomt i et stille rom, eller er edt omtrent som standard på bærbar?

9125960[/snapback]

 

støyoppfattelse er jo veldig individuelt, men jeg vil si den bråker litt mer enn en vanlig laptop ved vanlig bruk. Når man spiller går viften for fullt og da støyer den imo plagsomt mye. Man merker stor forskjell i et stille rom.

 

men: jeg har hørt andre maskiner som støyer betraktelig mer! Den ligger vel ca på litt høyere enn normalt nivå, og den er jo veldig stille om man sammenligner med en xbox 360 feks.

Lenke til kommentar
Du nevner at den kan bråke litt, men kan dette bli plagsomt i et stille rom, eller er edt omtrent som standard på bærbar?

9125960[/snapback]

 

støyoppfattelse er jo veldig individuelt, men jeg vil si den bråker litt mer enn en vanlig laptop ved vanlig bruk. Når man spiller går viften for fullt og da støyer den imo plagsomt mye. Man merker stor forskjell i et stille rom.

 

men: jeg har hørt andre maskiner som støyer betraktelig mer! Den ligger vel ca på litt høyere enn normalt nivå, og den er jo veldig stille om man sammenligner med en xbox 360 feks.

9126487[/snapback]

 

Som du sier om støy.. Individuelt.

Tekst under hentet fra "Dell Inspiron 1520 review" fra notebookreview.com

 

Heat and Noise

 

The 1520 was remarkably quiet (virtually silent, in fact) the whole time I had it, and heat was never a problem. The bottom of the unit became a little warm after protracted heavy activity, but not unusually so.

Lenke til kommentar
har vel stokket seg med bildene dine, men jeg skjønner sammenhengen. Hvordan er det med lyslekkasje i skjermen?

9125831[/snapback]

 

Har heller ikke sjekket, men har ikke merket noe lyslekkasje ved vanlig bruk. Er veldig fornøyd med skjermen, den er bra for å være på en tross alt rimelig bærbar.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at jeg hopper på Inspiron 1520-korstoget når jeg har fått returnert min IFL90+. :)

9124947[/snapback]

 

Velkommen til klubben :)

9125418[/snapback]

 

Jeg tar oppfordringen. Vurderer å handle en 1520 med disse spekkene, men sliter litt med å bestemme meg:

 

* PROSESSOR: T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

* LCD: 15,4-tommers widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

* MINNE 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

* HARDDISK 120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

* PRIMÆRBATTERI 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

Noen innspill:

1. Jeg er i tvil om prosessoren. Er det vits å oppgradere til t7300? Hvor mye bedre enn T7100?

 

2. Skjerm: Fornuftig oppgradering? eller bør jeg gå ett hakk til?

 

3. Er det like lurt å gå for en 17 tommer? Og hva bør jeg da velge i oppløsning?

 

Takknemmelig for innspill. Skal brukes som en hjemme-maskin. allround. som også inkluderer noe foto og hjemmevideo.

Endret av gilvam
Lenke til kommentar

Da var Inspiron 1520 bestilt!

 

Droppa ny stasjonær til fordel for laptop ;) Kjøpte vel egentlig standard oppsett...

 

Truelife-skjermen som er "anbefalt av dell" (:rolleyes:), 9-cellers batteri, 120GB HDD, 2GB RAM, 1.8GHz CPU.

 

Noe som plager meg grenseløst er at jeg -må- betale for forbanna Windows, når jeg skal legge inn Ubuntu med en gang jeg får den, etter all sannsynlighet... Iallfall ikke Vista! :)

 

gilvam: Skal du bruke den som hjemmemaskin, så går du jo for 17" :yes:

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar
Noe som plager meg grenseløst er at jeg -må- betale for forbanna Windows,

9131069[/snapback]

 

du må vel faktisk ikke det. Dell har vel tilbud om at du kan takke nei til microsofts EULA ved første gangs oppstart, og så få refundert kostnaden for windows-lisensen. Ingen har vel prøvd dette i norge enda, men i usa er dette i hvertfall mulig.

Lenke til kommentar

Har bestilt den beste skjermen med 1680x1050 oppløsning, men er skjermene med truelife slik at en ser bra fra alle vinkler, evt blir 1600 litt mye?

 

 

15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800) widescreen

 

15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800 oppløsning) med TrueLife™- widescreen

 

15,4-tommers widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

 

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

 

Hvilke av disse gir et bra bilde fra alle vinkler, evt har noen et bilde fra en med 1400x900 og 1680x1050 så en kan sammenligne de?

Lenke til kommentar

Jeg venter enda på min Dell Inspiron 1520. Her er mine specs btw;

 

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1024)

nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

160 GB (5200 rpm) SATA-harddisk

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Espresso Brown-farge med silke-finish og kamera med 2.0 mp

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort

3-års garanti - på stedet neste arbeidsdag

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)

Dicota-ryggsekk (svart)

 

Jeg fikk dette tilbudet etter litt pruting :cool:. Fikk ca. 1900 kroner i avslag over telefon. Har også tatt med 3-års garanti og ryggsekk. Jeg valgte 6-cellers batteriet fordi det ikke stikker ut bak :thumbup:.

Endret av XviD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...