Gå til innhold

Dell Inspiron 1520/1720 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg venter enda på min Dell Inspiron 1520. Her er mine specs btw;

 

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1024)

nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

160 GB (5200 rpm) SATA-harddisk

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Espresso Brown-farge med silke-finish og kamera med 2.0 mp

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort

3-års garanti - på stedet neste arbeidsdag

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)

Dicota-ryggsekk (svart)

 

Jeg fikk dette tilbudet etter litt pruting :cool:. Fikk ca. 1600 kroner i avslag over telefon. Har også tatt med 3-års garanti og ryggsekk. 6-cellers batteri fordi det ikke stikker ut bak :thumbup:.

9134358[/snapback]

 

 

Hvor mye betalte du? 12 000? Ser ut som en fantastisk PC! :thumbup:

 

Men T7300 er vel 2.0 ghz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg venter enda på min Dell Inspiron 1520. Her er mine specs btw;

 

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1024)

nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2

15,4-tommers UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-skjerm med TrueLife™

160 GB (5200 rpm) SATA-harddisk

Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Espresso Brown-farge med silke-finish og kamera med 2.0 mp

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort

3-års garanti - på stedet neste arbeidsdag

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere)

Dicota-ryggsekk (svart)

 

Jeg fikk dette tilbudet etter litt pruting :cool:. Fikk ca. 1600 kroner i avslag over telefon. Har også tatt med 3-års garanti og ryggsekk. 6-cellers batteri fordi det ikke stikker ut bak :thumbup:.

9134358[/snapback]

 

 

Hvor mye betalte du? 12 000? Ser ut som en fantastisk PC! :thumbup:

 

Men T7300 er vel 2.0 ghz?

9134908[/snapback]

Sorry, jeg skreiv feil. Det er 1100 kroner i prisforskjell fra 2,0 GHz til 2,2 GHz. Jeg betalte 14.000 kroner. På nettet kommer prisen på 15,951.70. Synes at jeg fikk et helt ok tilbud med tanke på at jeg har tatt med det beste (bortsett fra 5200 RPM-harddisk istedenfor 7200RPM) og 9-cellers batteriet. Har også kjøpt en ryggsekk :p.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min Inspirion 1520 7. juli med disse specs:

 

 

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

15,4-tommers widescreen WXGA+ (1440 x 900) TFT-skjerm med TrueLife™

nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikert grafikkminne

160 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

Midnight Blue-farge med silke-finish og kamera med 2.0 mp

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort

 

Jeg bestilte denne fordi jeg begynner på vgs neste år og ville ha en bra bærbar datamaskin. :)

Jeg har lenge nå fulgt med på ordrestatusen på den og det har lenge stått at leveringsdato var 1. august. Jeg syntes at det var lenge å vente, men tenkte det var verdt det. I går så jeg på ordrestatusen igjen og nå stod det at leveringsdatoen var 24. august, altså etter at skolen har begynt. :hrm: Jeg ville nå helst ha den før det.

 

Er det noen som vet noe om hvorfor det tar så lang tid?

Lenke til kommentar

tror det er en estor etterspørsel etter disse pc'ene, men

jeg bestilte 4, juli, og fikk rn estimert leverings dato på den 27 juli, men fikk min lenge før. Sitter med en liten følelse at dell her prøver og sikre seg litt. Slik at man står litt svakere i forhold til og klage på levereings tid :(

Lenke til kommentar
tror det er en estor etterspørsel etter disse pc'ene, men

jeg bestilte 4, juli, og fikk rn estimert leverings dato på den 27 juli, men fikk min lenge før. Sitter med en liten følelse at dell her prøver og sikre seg litt. Slik at man står litt svakere i forhold til og klage på levereings tid :(

9144997[/snapback]

 

Er du fornøyd med pcen?

Lenke til kommentar
Jeg ser at Inspiron 1720 skal ha innebygget trådløs USB host. (Ref: Trådløs USB en realitet)

Dette har jeg ikke sett nevnt under noen spesifikasjonsoversikt for disse maskinene. Stemmer dette faktisk?

9145878[/snapback]

Jeg har prøvd å finne denne opsjonen både på den norske og den amerikanske nettstedet... Men uten resultat...

 

Det kan hende at d e en sånn upcoming feature...

Lenke til kommentar
Jeg bestilte min Inspirion 1520 7. juli... Jeg har lenge nå fulgt med på ordrestatusen på den og det har lenge stått at leveringsdato var 1. august. Jeg syntes at det var lenge å vente, men tenkte det var verdt det. I går så jeg på ordrestatusen igjen og nå stod det at leveringsdatoen var 24. august, altså etter at skolen har begynt.  :hrm: Jeg ville nå helst ha den før det.

9138832[/snapback]

Samme historie her.

 

Opprinnelig leveringsdato: 3 August

Den nye leveringsdatoen: 26 August

 

Jeg håper virkelig at vi får våre pcer i løpet av neste uke...

 

Er det noen her som kan spørre Dell hvorfor leveringen er blitt utsatt? Jeg har ikke mulighet til det selv.

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar
Jeg bestilte min Inspirion 1520 7. juli... Jeg har lenge nå fulgt med på ordrestatusen på den og det har lenge stått at leveringsdato var 1. august. Jeg syntes at det var lenge å vente, men tenkte det var verdt det. I går så jeg på ordrestatusen igjen og nå stod det at leveringsdatoen var 24. august, altså etter at skolen har begynt.  :hrm: Jeg ville nå helst ha den før det.

9138832[/snapback]

Samme historie her.

 

Opprinnelig leveringsdato: 3 August

Den nye leveringsdatoen: 26 August

 

Jeg håper virkelig at vi får våre pcer i løpet av neste uke...

 

Er det noen her som kan spørre Dell hvorfor leveringen er blitt utsatt? Jeg har ikke mulighet til det selv.

9146690[/snapback]

 

Var i kontakt med Dell for noen min. siden, og da fikk jeg beskjed om å forvente iallefall 4 - 5 uker ved en evt. bestilling av en Inspiron 1520 i dag. Må si at dette er litt skuffende mht. studiestart. Må dessverre vurdere andre alternativer nu :\ Først snakket jeg med en per telefon som virket som en tulling og som kun ville selge (han anslo maks 14 dager), så jeg tok heller kontakt med en på web-basert chat, og fikk altså beskjed om å regne 4 - 5 uker...

 

Når det gjelder årsaken til lang levering vil jeg egentlig anta at den er så enkel som en massiv bestillingskø og manglende kapasitet. Fandenskap.

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at det er mange som har bestilt denne maskinen og noen som til og med har fått den. Jeg tenker på et kjøp selv, men lurer da på om noen kan være så snille og gi noen erfaringsråd, og en forklaring på hvordan pcen er i bruk. Og om den tar stor plass, for jeg syns den ser veldig klumpete og stor ut..

 

Jeg hadde satt stor pris på om noen hadde tatt seg bryet og tiden sin, på å gi emg og andre et lite inblikk i hvordan det er å eie en 1520 :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg legger merke til at det er mange som har bestilt denne maskinen og noen som til og med har fått den. Jeg tenker på et kjøp selv, men lurer da på om noen kan være så snille og gi noen erfaringsråd, og en forklaring på hvordan pcen er i bruk. Og om den tar stor plass, for jeg syns den ser veldig klumpete og stor ut..

 

Jeg hadde satt stor pris på om noen hadde tatt seg bryet og tiden sin, på å gi emg og andre et lite inblikk i hvordan det er å eie en 1520 :thumbup:

9149549[/snapback]

 

Helt enig!

Lenke til kommentar
Jeg legger merke til at det er mange som har bestilt denne maskinen og noen som til og med har fått den. Jeg tenker på et kjøp selv, men lurer da på om noen kan være så snille og gi noen erfaringsråd, og en forklaring på hvordan pcen er i bruk. Og om den tar stor plass, for jeg syns den ser veldig klumpete og stor ut..

 

Jeg hadde satt stor pris på om noen hadde tatt seg bryet og tiden sin, på å gi emg og andre et lite inblikk i hvordan det er å eie en 1520 :thumbup:

9149549[/snapback]

 

 

Anbefaler dere å lese forum.notebookreview.com - der er det et eget Dell-forum, der mange allerede har fått sine 1520.

 

De fleste er svært fornøyd med ytelse, men av det negative de har å komme med:

- Noe tyngre enn enkelte ventet

- Skjermen er visst kornete på svært mange av PCene.

- Noe skurring i headset når lav lyd, skurringen kommer visst fra prosessor

Lenke til kommentar

Har fått min maskin:D

 

så langt er jeg veldig fornøyd.

 

Er du ute etter en lett maskin som du skal ha med deg mye rundt så er kanskje en som er litt mindre og lettere å foretrekke en denne.

 

Maskinen er etter min mening godt sammen skrudd ikke noe som knirker her når man løfter på den, i allefall ikke ende :p.

 

9 celler batteriet stikker utenfor bak på maskina ca 2,5 cm, dette er øyemål :)

 

Skjermen min er helt klar og fin ingen spor etter det problemet som har blitt meldt på andre forum. Har 1680x1050 utgaven. Har ikke noe stort sammenlignings grunnlag men synes i allefall den er hakket bedre en den som var på den gammle inspiron 6400 med samme oppløsningen som på den nye.

 

Headsettet skurrer her også, dette er litt dårlig av Dell synes jeg. Det er ikke mye og jeg overdøver det når jeg setter på musikk eller annen lyd

Lenke til kommentar
Beklager til dere som har ventet på bilder! Fant ikke kameraet mitt, så det ble mobilbilder.

Meankanin, tusen takk for flotte bilder av pcen og dine erfaringer! Jeg gleder meg til å få min nye Inspiron!

 

Det var godt å høre enda en bekreftelse på at 1440 x 900 skjermen er perfekt på denne pcen.

 

Du sier at den støyer dessverre mer enn det du hadde håpet. Kanskje en sånn liten sak ville hjelpe pcen å holde seg på et lavere lydnivå?

 

--> Ixoft Fanless Notebook Cooling Pad, Black

 

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=2085979

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Jeg bestilte min PC den 17. juli og estimert leveringsdato var 8. august. Men gjett hva! Nå står det på status-siden at den er hos leverandøren (27. juli), så da bør den være på døra om ikke lenge :)

 

PS! Jeg bestilte med Espresso Brown farge ;)

Endret av Galdust
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...