Gå til innhold

Oppfølgere vi savner

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

ØNSKELISTE - TOPP 3

1)

Savner et Super Mario Bros 4, som tar den klassiske 2d-serien videre. New Super Mario Bros føltes mest som nostalgi.

Tenkt hvor flott 2d-grafikk man kunne fått til på Wii, og alle de spennende level-designs man kunne laget bla.a ved hjelp av wii-remoten. 2d åpner for en del designs som ikke er mulig i 3d.

2)

Håper også på et Mega Man 9 - altså den VIRKELIGE Mega Man serien. (Ikke X-roboten, XZ-roboten eller hva enn de har kommet med i det siste)

Tror også dette hadde vært best i 2d, men 3d kunne også vært spennende.

3)

Monkey Island 5. Drømmer om et nytt Monkey Island i stil med 3'eren. Uten tvil det morsomste spillet jeg har spilt. Nr. 4 var den største skuffelsen jeg har opplevd som spiller. Så forferdelig ut, og Monkey Kombat var bare idiotisk.

Endret av P1ay
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel jeg ryddet i det gamle skapet mitt bakerst på data romet og skal si det trengtest, men med et ble jeg tatt av nostalgien. jeg fant privater the darkening. det første spillet jeg satt natter lange timer på min pentiom 120 maskin. sukk det var tider det, samt savner jeg et virkelig bra trader spill i rom og tid. jo x serien er bra men den vbil aldri slå frontier elite serien på Amiga. synd at sånne gode gamle spill blir borte ned støvet i en eske/skap i en krok på loft eller kjeller. . og enda syndere er at sånne gamle maskiner er snart ikke å frem drive ;(

la oss få 1. ny oppdatering av gode gamle årene som var yopp spill på 80 tallet.

2. eller la oss få en oppfølger.

3 duke nukem er jo på vei. omdetblir noen oppfølger er det ingen som egentlig vet..

Skrevet

En ny oppfølger til Hearts of Iron og kanskje Nord og Sør i ny innpakning. Så har vi selvsagt Baldurs Gate.

Spill som Colonization 2, Alpha Centauri 2, Battlezone 3 og Shogun:TW 2 hadde nok heller ikke vært å forakte.

Gjest Slettet+1374861
Skrevet

Vet ikke om det er nevnt, men det finnes en klar vinner for min del....

Day Of The Tentacle 2.

Skrevet (endret)

dere er vel klar over det nå sikkert, men det er flere av spilla som er nevnt her som har oppfølgere på vei.

oppfølgere som skal være på vei:

starcraft 2

fallout 3

mafia 2

crysis 2

duke nukem forever

Tja, kunne godt tenkt meg en oppfølger av Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay som er selvsagt unntaket av regelen om at all filmbaserte spill er dårlige.

det er snakk om en ny riddick film, men jeg vet ikke så mye om handlinga enda. jeg håper også på et nytt spill her.

ellers så skulle jeg gjerne sett at diablo III kom. dog så er jeg redd for at fritida mi hadde gått på en ny smell :p

edit: som følge av en moderator post litt lenger ned på sida så har jeg valgt å legge til at jeg ønsker diablo 3 fordi diablo 2 er et av de beste spilla jeg har spillt, og skulle gjerne sett i en ny utgave.

det kommer stadig nye spill ut som prøver å etterligne d2, men ingen har klart å komme i nærheten av hva det spillet har gitt meg.

Endret av Spirre
Skrevet
Et nytt Monkey Island spill

Helt enig.

I tillegg håper jeg på en oppfølger til "The Witcher". Elsker historien, hvis spillet er bedre optimalisert og får et større budsjett så de kan fikse på stiv dialog, ansikts-og kroppsanimasjoner på NPCs og flere unike ansikter er jeg sjeleglad.

Skrevet

Om folket ikke skriver noe mer beskrivende om spillene de ønsker oppfølgere til vil denne tråden bli stengt. Dette er ikke en "telletråd".

Skrevet

Trenger ingen flere oppfølgere. Oppfølgere av GTA, Mafia, Metal Gear Solid, Uncharted og Mass Effect kommer, så jeg klarer meg fint. Fy, som jeg gleder meg. I tillegg kommer også Operation Flashpoint som jeg er spent på.

Skrevet

Day of the Tentacle er faktisk Maniac Mansion 2, så jeg vil gjerne ha en Maniac Mansion 3. Grunnen er ganske enkelt at begge Maniac Mansion spillene har utrolig genial historie, bra kontrollsystem, morsomme folk og så videre og så videre og så videre. Begge to er definitivt blandt de aller beste adventurespillene som noensinne er laget, så enda et ville ikke vært så dumt. Selvsagt må historien dreie seg rundt den lille tentaklen som prøver å ta over verden (igjen) og den grønne som egentlig ikke vil være med, men resten er ikke så nøye.

Et nytt Indiana Jones-adventurespill ville også ha blitt genialt. "The Last Crusade" var et meget bra adventurespill som slet med dårlig grafikk og fulgte filmen slavisk, så det ble litt for enkelt og forutsigbart for min del. Neste spill, "The Fate of Atlantis" derimot hadde ikke noe film å følge, og grafikken var mye bedre enn det forrige. Historien kunne ha vært tatt rett ut av en Indy-film og passet perfekt inn som "den fjerde filmen". De to neste, "The Infernal Machine" og "The Emperor's Tomb" var brukbare nok som spill, men de er jo rene actionspill. Dessverre er det nok det folk vil ha i dag, så et nytt Indy-adventure er nok bare å glemme... :(

Resident Evil 4 eller 5 er også ha vært høyt på listen min. Jada, jada, "Det er jo kommet for lenge siden!" og "Det femte kommer neste år!" Nei, der må jeg nok si meg uenig. Det vi har er et greit nok spill i selv med en hovedperson som kalles Leon Kennedy og tittelen "Resident Evil 4" klistret på for å selge mer, men det har ingenting med resten av serien å gjøre. Chris Redfield dukker opp i et spill som av en eller annen grunn kalles "Resident Evil 5" neste år, men heller ikke det har noe med Resident Evil å gjøre. Det vi kan diskutere er om Code: Veronica X er det fjerde eller ikke. Claire Redfield er hovedpersonen, hun sloos mot zombier og andre monster og Umbrella er selvsagt med. Greit nok vi ikke er i Raccoon City lengre, men det er vi jo ikke i spillet til Leon heller.

Det jeg mener gjør et "ekte" Resi spill er folkene, historien, Umbrella (som faktisk holder til i Europa, så teorien med at det "ikke kan bli flere spil med dem etter det tredje" holder liksom ikke helt) og slike ting. Selve stemningen må være rett, noe den ikke var i Resi 4. Nuvel, nok om det.

Syndicate 3 hadde vært konge, da de to første var geniale voldsepos uten noe særlig mål og mening. Man trenger agenter, gir dem cybernetiske implantater så de tåler mer, skyter bedre osv og går til krig mot alle andre agent-organisasjoner i en "nær fremtid". Det er så latterlig voldelig at det blir komisk, og man kan liksom ikke ta det seriøst. En rakett inn i en folkemengde er liksom bare å regne med. ;)

Ghost Master 2 hadde også vært morsomt. Det første er skuffende lite kjent, men et av de kuleste spillene jeg har prøvd på lenge. Det sier jo litt når jeg kjøpte spillet på europris for tyve kroner... Kort sagt minner det litt om The Sims, men i stedet for å hjelpe familien skal man skremme vettet av dem og få dem til å forlate huset helt til man står igjen med en tom by. "Hjelpemidlene" man har tilgjengelighet er alle mulige slags spøkelser og overnaturlige ting fra store edderkopper til bankeånder til... vel, kanskje best å ikke avsløre for mye. Men har man sett en og annen spøkelsesfilm har man vel en anelse hva man kan møte på, og da snakker jeg ikke akkurat om Casper... Dessverre er Ghost Master fra 2003, så grafisk begynner det å merke alderen. Et nytt og forbedret Ghost Master 2 med moderne teknologi hadde vært utrolig morsomt, da det ikke lengre har noen særlig begrensninger på hva man kan gjøre og hva slags skapninger man kan rekruttere. Vi har jo allerede storm i stua (bokstavelig talt), så tenk dere det i HD...! (Ghost Master kan for øvrig anbefales for dere som nevnte Dungeon Keeper).

Freedom Force 3 var lenge planlagt, men har ikke hørt noe om det på årevis. De to første er kort sagt superhelt-tegneserier i spillform. Man rekrutterer superhelter eller lager de selv og går til aksjon mot alt fra stereotypiske superskurker tll dinosaurer og roboter. Dessverre slet det første med dårlig AI som f.eks en tyrannosaur som satt fast i veggen på en boligblokk (selv etter at boligblokken var ødelagt), og det andre prøvde for hardt. Men likevel, Freedom Force 3 (eller en tilsvarende superskurk variant) hadde vært utrolig morsom, nå da grafikken og AI'en blir ekstremt mye bedre.

Master of Orion 4 synes jeg vi alle har fortjent etter makkverket de kalte Master of Orion 3, så bare kom med det! Vi krever Master of Orion 4! De to første var geniale strategispill der man koloniserer planeter i universet og driver krig, handler, baksnakker og allierer seg med andre og slikt, og var utrolig avanserte for alderen. Kort sagt har jeg ennå platen til Master of Orion 2 liggende, selv om den ikke har fungert på årevis. Nå skal det sies at Galatic Civilization 2 er en verdig "oppfølger", men likevel, det er noe spesielt med den originale serien. Kanskje Master of Orion 4 i stedet for Galactic Civilizations 3?

Til sist må jeg nevne System Shock 3. Kommer det? Kommer det ikke? Så vidt jeg vet er det ubekreftet begge veier. Noen sier det kommer, noen sier det ikke kommer. Vi fikk BioShock som en liten trøst, men det hjelp ikke meg noe i det hele tatt. Spillet i seg selv var en blek kopi av System Shock 2, og det kunne bare installeres to ganger. I tillegg krevde det å lete etter en patch da jeg installerte det første gang, og avinstallerte seg selv siden jeg ikke var på nettet. Dette brukte opp en installasjon, så andre gangen jeg installerte det (og sørget for å være på nettet) var siste gang jeg fikk lov. For å gjøre saken enda verre oppgraderte jeg maskinen en stund senere og fant ut om den to-installasjoner greia. Etter mye om og men fikk jeg kontakt med de som gir ut spillet (eller lager det, samme f'en) og fikk adressen til en internett-side der jeg kunne aktivere det igjen. Det ble gjort, og spillet startet endelig - uten lyd. Jeg avslutta, restarta maskinen, starta spillet igjen - og måtte aktivere igjen? Nei, gi meg gode, gamle System Shock igjen.

Skrevet (endret)

Jeg har ønsket meg diablo 3 i årevis nå.

Diablo 2 har så digg gameplay og rpg-elementer. Veldig enkelt, men ekstremt moro. Dvs jeg ønsker meg egentlig ikke et nytt 3d-spill med hardcore omfang, men et diablo 2 med penere grafikk, nye klasser, verdener, items osv.

Endret av elefant med bukser
Skrevet

Diablo 3? Jeg foretrekker faktisk Hellgate: London. Greit nok er multiplayer for tiden tvilsom for å si det mildt, men singleplayeren er genial. Det føles som Diablo i full 3d (og eventuelt førsteperson) satt i et utbombet London. Men for all del, kommer Diablo 3 skal jeg nok få testet det grundig. ;)

Skrevet (endret)

Jepp, helt enig. Little Big Adventures 3 hadde vært noe jeg virkelig kunne betalt mye for å få spilt. Tviler vel sterkt på at det kommer til å skje, men jeg lever fortsatt i håpet.

Endret av Queek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...