Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke så mye å bidra med, men vil ha denne i mine innlegg så får lire av meg noe svada anyways.

 

Hvis det er så forbannet viktig å representere en eller annen humorside, det være artige.no, 4chan/b/, 9gag eller denne tråden så går det vel for svarte an å sette på et watermark eller noe sånt. Hvem som var først med ditt og datt blir uansett bare spekulasjoner, med mindre noen har klare referanser som kan gi et sannsynlig svar på spørsmålet. Og det med aldersprat... jaja, sikkert overflod av 12-13-åringer på 9gag - mens vi her har karret oss opp til stadiet "kvisete fjortis", eller hva? ^^

 

Denne "krigingen" gagner ingen, og det er uansett fint lite man kan gjøre med det som postes på andre sider. Hva man ønsker å oppnå med gore-raid osv skjønner ikke jeg. "Don't steal my internet meme pics". Cry me a river.

 

Humor er til for å deles, og da får en finne seg i at det samme bildet postes på flere sider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Artige.no er jo bare avføring og prompehumor. Finnes ikke artig i det hele tatt. Vel, det finnes sikkert artig for en gjeng med drittunger på 12-15år, men ellers burde det ikke finnes artig i det hele tatt (you see what I did there? Artig). Er for det meste "Rageface hahaha spamme det ut over alt", "haha se på det fisetrynet der, nå legger vi til noe tekst som ikke passer ragefjeset i det hele tatt" eller "Drittartig å lage masse random dritt ass. HAHA jeg kom på artige.no skikkelig feeeett azz". Det jeg ikke skjønner er at folk langt oppi 20 årene ler av fjortishumoren som er lagt ut på artige.

 

Ellers gir jeg blanke faen i hvor bildene kommer i fra. Så lenge det ikke er kreftsvulster fra det svarte innerste av internett så går det jo helt fint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg er hvordan det eneste som kalles memes er ragefaces (på Artige, 9gag, funnyjunk etc).

 

Og en annen ting, hva er logikken bak å bli sur om noen reposter / rehoster et bilde du har laget når du protesterer mot SOPA / ACTA og har en generell fri holdning mot opphavsrett når det kommer til filmer og spill?

 

 

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke så mye å bidra med, men vil ha denne i mine innlegg så får lire av meg noe svada anyways.

 

Hvis det er så forbannet viktig å representere en eller annen humorside, det være artige.no, 4chan/b/, 9gag eller denne tråden så går det vel for svarte an å sette på et watermark eller noe sånt. Hvem som var først med ditt og datt blir uansett bare spekulasjoner, med mindre noen har klare referanser som kan gi et sannsynlig svar på spørsmålet. Og det med aldersprat... jaja, sikkert overflod av 12-13-åringer på 9gag - mens vi her har karret oss opp til stadiet "kvisete fjortis", eller hva? ^^

 

En ganske omfattende historisk nettside med memes historie og opphav.

http://knowyourmeme.com/memes

 

Denne "krigingen" gagner ingen, og det er uansett fint lite man kan gjøre med det som postes på andre sider. Hva man ønsker å oppnå med gore-raid osv skjønner ikke jeg. "Don't steal my internet meme pics". Cry me a river.

 

Humor er til for å deles, og da får en finne seg i at det samme bildet postes på flere sider.

Problemet er ikke bildekopiering, problemet er nå man gjennskaper bildet vesentlig dårligere.

 

Se for deg at du var en artist, du lagde en sang og postet den på youtube, den var svært bra, men ikke av den mainstream typen som kommer på Topp20.

Så litt senere ser du sangen din på VG liste, men nå er den autotunet, og deformert og omformet for å passe inn, hadde det vert kult? En del hadde nok synd det var kult, en del hadde også misslikt det.

 

Gore raid er morsomt, jeg anntar dette er hovedgrunnen til at folk er med på det.

 

Det som irriterer meg er hvordan det eneste som kalles memes er ragefaces (på Artige, 9gag, funnyjunk etc).

 

Og en annen ting, hva er logikken bak å bli sur om noen reposter / rehoster et bilde du har laget når du protesterer mot SOPA / ACTA og har en generell fri holdning mot opphavsrett når det kommer til filmer og spill?

Tror nok ikke 4chan er verst her, ta en tur innom akam forumet, de blir meget hissige om noen rehoster bildet dems.
Lenke til kommentar

Artige.no er jo bare avføring og prompehumor. Finnes ikke artig i det hele tatt. Vel, det finnes sikkert artig for en gjeng med drittunger på 12-15år, men ellers burde det ikke finnes artig i det hele tatt (you see what I did there? Artig). Er for det meste "Rageface hahaha spamme det ut over alt", "haha se på det fisetrynet der, nå legger vi til noe tekst som ikke passer ragefjeset i det hele tatt" eller "Drittartig å lage masse random dritt ass. HAHA jeg kom på artige.no skikkelig feeeett azz". Det jeg ikke skjønner er at folk langt oppi 20 årene ler av fjortishumoren som er lagt ut på artige.

 

Ellers gir jeg blanke faen i hvor bildene kommer i fra. Så lenge det ikke er kreftsvulster fra det svarte innerste av internett så går det jo helt fint.

 

Enig i at det er variererende kvalitet på det som ligger på artige, men når mye av det er blant det morsommere andre har postet på andre sider, så sier kanskje det noe om at nivået ikke er så forbasket mye høyere andre steder (inkl. 4chan - er da mye søppel som postes der og). Faktisk tilsier all logikk at det er et høyere nivå der enn f.eks. 4chan, iogmed at alt som sendes inn ikke blir postet - det som postes skal gjennom et nåløye hos moderatorene først. Noen "kvalitetskontroll" fins ikke på 4chan, eller her for den saks skyld.

 

I gjennomsnitt er det liten grunn til å tro at brukermassen er noe forskjellig på disse sidene, med mindre jeg har oversett noe elementært (spesifiser!). Bildene som postes er de samme => samme målgruppe. Godt mulig at det er 12-15-åringer i hopetall på artige, men da er det det her også - og på 4chan og 9gag.

 

Hvis du har problemer med rageface-bruk så foreslår jeg at du sender en epost til artige, så kanskje de hører på deg (det var mye "snåle" socially awkward penguin-bilder der en stund, ja...).

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke så mye å bidra med, men vil ha denne i mine innlegg så får lire av meg noe svada anyways.

 

Hvis det er så forbannet viktig å representere en eller annen humorside, det være artige.no, 4chan/b/, 9gag eller denne tråden så går det vel for svarte an å sette på et watermark eller noe sånt. Hvem som var først med ditt og datt blir uansett bare spekulasjoner, med mindre noen har klare referanser som kan gi et sannsynlig svar på spørsmålet. Og det med aldersprat... jaja, sikkert overflod av 12-13-åringer på 9gag - mens vi her har karret oss opp til stadiet "kvisete fjortis", eller hva? ^^

 

En ganske omfattende historisk nettside med memes historie og opphav.

http://knowyourmeme.com/memes

 

Denne "krigingen" gagner ingen, og det er uansett fint lite man kan gjøre med det som postes på andre sider. Hva man ønsker å oppnå med gore-raid osv skjønner ikke jeg. "Don't steal my internet meme pics". Cry me a river.

 

Humor er til for å deles, og da får en finne seg i at det samme bildet postes på flere sider.

Problemet er ikke bildekopiering, problemet er nå man gjennskaper bildet vesentlig dårligere.

 

Se for deg at du var en artist, du lagde en sang og postet den på youtube, den var svært bra, men ikke av den mainstream typen som kommer på Topp20.

Så litt senere ser du sangen din på VG liste, men nå er den autotunet, og deformert og omformet for å passe inn, hadde det vert kult? En del hadde nok synd det var kult, en del hadde også misslikt det.

 

Gore raid er morsomt, jeg anntar dette er hovedgrunnen til at folk er med på det.

 

Det som irriterer meg er hvordan det eneste som kalles memes er ragefaces (på Artige, 9gag, funnyjunk etc).

 

Og en annen ting, hva er logikken bak å bli sur om noen reposter / rehoster et bilde du har laget når du protesterer mot SOPA / ACTA og har en generell fri holdning mot opphavsrett når det kommer til filmer og spill?

Tror nok ikke 4chan er verst her, ta en tur innom akam forumet, de blir meget hissige om noen rehoster bildet dems.

 

Burde man spørre 4chan pent om å kvalitetskontrollere bildene man ønsker å legge ut på artige.no? Hvis alle bildene på 4chan var av episk kvalitet så hadde jeg sett et lite poeng, men det postes ting på det som folk her kaller "artige.no-nivå" så det griner etter der også. Det er nok en større side, dermed er det større sjanse for at det kommer noe som setter spor derfra også.

 

Det fins da en haug med covre av kjente sanger som ikke når originalen opp til over sokkene engang, for å ta ditt eksempel. Jeg hører sjeldent at det klages på dette offentlig. Som artist hadde jeg ikke likt dette, men en får bite det i seg likevel - og evt lage noe bedre som er salgbart - hvis det opprinnelige "mesterverket" knapt solgte en singel i løpet av en lengre tidsperiode.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke så mye å bidra med, men vil ha denne i mine innlegg så får lire av meg noe svada anyways.

 

Hvis det er så forbannet viktig å representere en eller annen humorside, det være artige.no, 4chan/b/, 9gag eller denne tråden så går det vel for svarte an å sette på et watermark eller noe sånt. Hvem som var først med ditt og datt blir uansett bare spekulasjoner, med mindre noen har klare referanser som kan gi et sannsynlig svar på spørsmålet. Og det med aldersprat... jaja, sikkert overflod av 12-13-åringer på 9gag - mens vi her har karret oss opp til stadiet "kvisete fjortis", eller hva? ^^

 

En ganske omfattende historisk nettside med memes historie og opphav.

http://knowyourmeme.com/memes

ED master race reporting in.

logo.png

KYM er jo selve definisjonen på cancer. Kopierer content fra ED som er laget av og for communitiet og stapper det på en nettside full av reklame. Det er driftet av et selskap (Cheezburger. Inc), og det er kun snakk om penger. KYM er praktisk da ED er etterhvert blitt utdatert pga. interne "kriger" (ohinternet f. eks, cancer overload) og kaos, men er kjedelig at KYM står igjen som "vinneren" da ED var herlig når det var på topp (for de av dere som husker den tiden). Tiden da man ba folk å "lurk moar" på ED i stedet for å google det og ende opp på KYM :(

 

Edit:

Liten fin notis ang. OhInternet (var ikke spesielt populær, men var altså et alternativ til ED pga. interne krangler) så kjøpte den butthurd'ede ledern faktisk knowyourmemes.com, som redirecter til ohinternet.com. Om mulig er OhInternet altså enda værre enn KYM.

 

------

 

Forøvrig er det mindre cancer på 4chan pga. om du poster noe drit blir du kjeftet ut. På Artige blir du hyllet.

Endret av Occi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...