Gå til innhold

Xeon X3210: s775 Quad-Core for deg på budsjett!


Anbefalte innlegg

fått min x3210 opp og gå nå, driver og kjører quad prime. @ 2,7 og faktisk bare 1,14 volt, det er latterlg lite synest jeg. prøvde med litt høyere klokk, ville ikke det :hmm: så skal se mere i morgen

 

 

dette er bare helt sprøtt... stengte vifta på F@H bare for og se hva temps ble... og den stoppa på 55 garder cpu og ca 63-64 på core. og det @2,7 så med andre ord er den kaldere enn min E6600 som ikke kunne folde passivt @2,5

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der hørtes jo "jævla" bra ut... (ups)

 

-jeg driver å leter HK her. Lurer om jeg tar sjansen på XFX 680 SLI. Virker helt identisk med evga's.

8578584[/snapback]

 

Jeg sier nei ;)

 

Jeg har EVGA 680i SLI, og ja, det er et godt kort, men de er kjent for å ha en del problemer, bl.a. de dør nokså fort/blir ustabil (jeg har ikke merket noe mer enn litt ustabilitet ved overklokking) og de dreper minnebrikker etter ca. en måned om man kjører dem på 2.3 volt+. Selv har jeg heller ikke merket dette, siden minnet mitt har kjørt i 4-5 måneder på 2.3 volt, av og til over, og de funker fint enda.

Lenke til kommentar
da er det godt mulig at det funker da...mulig du må ta en biosoppdatering.

 

Du finner dette sikkert ut på hjemmesidene til produsenten :yes:

8576850[/snapback]

 

Hadde jeg funnet det ut der så hadde jeg ikke behøvd å spørre her :) Prøvd å maile Intel også, men de svarer ikke. Ser ut som det funker though. Så damnit, jeg prøver jeg. Kan rappoertere med resultat når den tid kommer hvis noen skulle lure.

Lenke til kommentar
da er det godt mulig at det funker da...mulig du må ta en biosoppdatering.

 

Du finner dette sikkert ut på hjemmesidene til produsenten :yes:

8576850[/snapback]

 

Hadde jeg funnet det ut der så hadde jeg ikke behøvd å spørre her :) Prøvd å maile Intel også, men de svarer ikke. Ser ut som det funker though. Så damnit, jeg prøver jeg. Kan rappoertere med resultat når den tid kommer hvis noen skulle lure.

8581065[/snapback]

 

Hehe, den er god! Om det ikke skulle passe, og du har en xeon til overs, kan du jo bare sende meg en PM :whistle:

Lenke til kommentar
Det der hørtes jo "jævla" bra ut... (ups)

 

-jeg driver å leter HK her. Lurer om jeg tar sjansen på XFX 680 SLI. Virker helt identisk med evga's.

8578584[/snapback]

 

Jeg sier nei ;)

 

Jeg har EVGA 680i SLI, og ja, det er et godt kort, men de er kjent for å ha en del problemer, bl.a. de dør nokså fort/blir ustabil (jeg har ikke merket noe mer enn litt ustabilitet ved overklokking) og de dreper minnebrikker etter ca. en måned om man kjører dem på 2.3 volt+. Selv har jeg heller ikke merket dette, siden minnet mitt har kjørt i 4-5 måneder på 2.3 volt, av og til over, og de funker fint enda.

8580371[/snapback]

Jeg sendte en e-post til XFX angående 680i SLI HK'et deres, og de bekreftet at det var "issues" med Nvidias referansekort. Du kan lese svaret deres her.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor RAMbrikkene dør egentlig. Er det noen som vet om det er noen forskjell på om du har aktiv kjøling eller ikke? Jeg har aktiv kjøling, så tror jeg kommer til å kjøre mine brikker på 2.2 volt til vanlig.

8588329[/snapback]

Jeg vil ikke anbefale å kjøre noen DDR2 brikker på over 2,0Volt over lengere tid om du ønsker at brikkene skal leve i årevis :no:

 

Det er en kjent sak at både Nvidia 680i og Intel X975 dreper brikker på noen mnd ved feks 2,2V. Problemet blir bare værre jo mere volt man pøser på og allerede på 2,0 vet jeg om flere som har fått seg en overraskelse!

 

Glemte å nevne at andre chipsett også ødelegger minnebrikker

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArcticOC: sliter litt med temps på min x3210, vet ikke helt hva jeg skal stole på. cpu temp er på litt over 40, mens core ligger på ca 62. har du det også slik. gikk inn i bios ved reboot og der sto det 38... :hmm:

8643197[/snapback]

Du skal stole på 40DegC om du spør meg.

 

Min X3210 ligger på 18-20degC idle @ 3000MHz og 1,3V

Load går den aldri over 42DegC. Husk å planslipe saken din ;) Jeg hentet minst 5-6 grader på dette.

 

Temperaturene jeg oppgir er med lukket kabinett :w00t: Og hele maskinen min er så og si lydløs. Men så har jeg også noen triks på lager ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
ArcticOC: sliter litt med temps på min x3210, vet ikke helt hva jeg skal stole på. cpu temp er på litt over 40, mens core ligger på ca 62. har du det også slik. gikk inn i bios ved reboot og der sto det 38... :hmm:

8643197[/snapback]

Du skal stole på 40DegC om du spør meg.

 

Min X3210 ligger på 18-20degC idle @ 3000MHz og 1,3V

Load går den aldri over 42DegC. Husk å planslipe saken din ;) Jeg hentet minst 5-6 garder på dette.

8643225[/snapback]

 

18-20 deg idle? Med mindre du har noe waterchiller eller noe helt ekstremt godt vannkjøølingsannlegg, så må du ha maks 15 grader i rommet. Selv om du har en kald CPU, så ville den ikke ligget sånn 0-1 grad over romtemperatur. Hvilket program leser du av temps med?

Lenke til kommentar
ArcticOC: sliter litt med temps på min x3210, vet ikke helt hva jeg skal stole på. cpu temp er på litt over 40, mens core ligger på ca 62. har du det også slik. gikk inn i bios ved reboot og der sto det 38... :hmm:

8643197[/snapback]

Du skal stole på 40DegC om du spør meg.

 

Min X3210 ligger på 18-20degC idle @ 3000MHz og 1,3V

Load går den aldri over 42DegC. Husk å planslipe saken din ;) Jeg hentet minst 5-6 garder på dette.

8643225[/snapback]

 

18-20 deg idle? Med mindre du har noe waterchiller eller noe helt ekstremt godt vannkjøølingsannlegg, så må du ha maks 15 grader i rommet. Selv om du har en kald CPU, så ville den ikke ligget sånn 0-1 grad over romtemperatur. Hvilket program leser du av temps med?

 

8643243[/snapback]

God vannkjøling og ca.16-17DegC i rommet maskinen står på. Jeg kjører Vista 64 så er begrenset til å bruke speedfan.

 

Bildet under viser hvordan jeg klarer å kjøle ram-brikkene og chipsettet uten å putte inn enda en vifte. Grunnen til at papp er brukt er at jeg ikke ønsket å ødelgge en sidedør før jeg fant ut om prinsippene mine fungeret i virkeligheten. Noe det forøvrig gjør :) Chipsettet ligger på Ca. 32degC. Så da skal jeg lage et fint hull snart ;) Passive ducting :thumbup:

post-15715-1179524687_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

er nesten helt stille her også, bare et lite sus fra psu vifta. men skal bytte vifte og planslipe neste gang jeg remonterer.......

 

siden du kjører vista 64 så får du ikke opp de programmene som skaper forvirring. har lært at core temp og everest er programmer mann stoler på, mulig du også hadde fått sett andre temps hadde du kunnet kjørt de :hmm:

 

er forresten 27 pluss her inne nå :)

post-70872-1179526780_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei hei. Jeg skal ha ny innmat i pcn min og lurer på om hva folket her tycker om sin Xeon 3210? Har veldig, veldig lyst på firekjerne og har funnet ut at jeg kan strekke meg til en 3210 :)

vil klokke litt og, men har ALDRI klokket før..Kommer til å kjøre med en Zalman 9700 NT vifte. Går det greitt å overklokke den til 3GHz for en nub? Med dette oppsettet: HK: Gigabyte GA-P35-DS4, CPU: Intel Xeon X3210, RAM: Crucial BallistiX PC-6400 2GB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...