Gå til innhold

Xeon X3210: s775 Quad-Core for deg på budsjett!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Dette har sikert vært tatt opp flere ganger, men ikke skyld på hk-produsentene når det gjelder VDrop.

Dette er en "feature by design" spesifisert av Intel.

Uner load/temperatur-økning (VRM) *skal* VCore senkes.

Det er ikke ønskelig fra ett "overklokkings-synspunkt", men for "normal bruk" svært ønskelig. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stigfjel: tenker du sånn uten klokking? kjørte min 3210 på laveste mulige  volt som hovedkortet mitt støtter og det var 1,06V da var den passivt kjølt med en ninja og Quad prime. andre hovedkort som støtter lavere volt vil nok være kaldere.

 

men det skader ikke og ha en god vifte på min hastighet sånn bare for gøy :)

8783925[/snapback]

Ja, tenker på varmeutvikling uten overklokking, at prosessoren kjører på standard klokkehastighet. Mener du å si at denne prosessoren klarer seg med passiv kjøling, bare luftgjennomstrømmingen i kabinettet er bra nok?

Lenke til kommentar
Mener du å si at denne prosessoren klarer seg med passiv kjøling, bare luftgjennomstrømmingen i kabinettet er bra nok?

 

jeg kjørte da med åpent kabb og full prime på alle 4 kjernene og det funka fint, men er tror det skal funke bare man har et hovedkort som lar seg undervolte langt nok ned. men det skader jo ikke og ha noe sånnt om en 12 cm noctua vifte som lager en svak bris over kjøleren

Lenke til kommentar
Dette har sikert vært tatt opp flere ganger, men ikke skyld på hk-produsentene når det gjelder VDrop.

Dette er en "feature by design" spesifisert av Intel.

Uner load/temperatur-økning (VRM) *skal* VCore senkes.

Det er ikke ønskelig fra ett "overklokkings-synspunkt", men for "normal bruk" svært ønskelig. :)

8804355[/snapback]

 

Hadde det ikke vært en god ide å legge inn dette som et valg i BIOS?

Selv sitter jeg på et Asus P5B Dlx og E6400 @ 3.6, noe som gjør at jeg må helt opp i 1.43v~ pga. en syk vdroop. Med vannkjøling ligger jeg på 59-62 under full load. Kunne spart mange grader uten den vdroopen :x

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
bytt kjøling på cpu og  monter en 40mm vift på ribb  på nb og  sånt radial vifter pwm-ribben :) og litt flaske :)

8840866[/snapback]

Hva slags kjøler på CPU bruker du?

 

-jeg bruker den 40mm originalvifta på NB som følger med Nvidias ref. HK. Jeg burde kanskje få kjølt den pwm ribba litt bedre, for den blir jaggu varm.

 

-hva mener du med "...og litt flaske"? :p

Lenke til kommentar
bytt kjøling på cpu og  monter en 40mm vift på ribb  på nb og  sånt radial vifter pwm-ribben :) og litt flaske :)

8840866[/snapback]

Hva slags kjøler på CPU bruker du?

 

-jeg bruker den 40mm originalvifta på NB som følger med Nvidias ref. HK. Jeg burde kanskje få kjølt den pwm ribba litt bedre, for den blir jaggu varm.

 

-hva mener du med "...og litt flaske"? :p

8842206[/snapback]

 

kjøpte dette sette : http://www.guru3d.com/article/content/390/12/

 

ment seff flaks :p håper jeg :cool: hehe

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har tenkt å kjøpe meg en X3210 eller X3220 (el Q6600), den 22 juli.

 

Price cuts on Xeon pr

 

Processor.............4/22...........7/22...........Change

Xeon X3210..........$423 ..........$224..........47,0%

Xeon X3220..........$530 ..........$266..........49,8%

 

Har begge disse cpuene 1.2v standard?

 

Det jeg lurer på siden disse xeon er så lik i pris.

 

Mitt mål er 8x 333MHz (2666MHz). Må jeg da velge X3210 eller kan jeg gå for X3220 og stille ned multipliern? Skal ikke klokke mye, er mest intressert i å nå 333 bus (altså 667 ddr2).

 

Er det noe vits å legge ut 200-300 kroner mer for 3220 når jeg bare skal nå 2666Mhz på 333 bus?

 

Har tenkt å kjøre med stock kjøler. Vet ikke om disse 2 prosessorene blir levert med samma boxed kjøler? eller om X3220 kommer med en bedre boxed kjøler?

 

Siden disse cpuene har en future med vcore drop lønner det seg vel bare å sette vcore til 1.25v for 2666MHz?

 

Har bare PSU på 550w med 80% virkningsgrad (skulle vel gi max last på 440w).

Men bruker bare 2600xt skjermkort som forbruker maks 45W. Ingen heavy last her. Så 3GHz klokking er nok uintressangt for meg. Vil ikke ha sinnsyk varme utvikling eller vifte støy heller.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
Har bare PSU på 550w med 80% virkningsgrad (skulle vel gi max last på 440w).

9064804[/snapback]

 

Det er ikke det virkningsgrad betyr. Det at den har 80% virkningsgrad betyr at den leverer 80% av det den trekker fra veggen (resten blir til varme). Så om den hypotetisk sett leverer 550W med 80% virkingsgrad ved full last, så ville den trukket 660W fra veggen. Virkningsgraden varierer forøvrig noe etter hvor mye eller lite last man putter på, men det er bare snakk om noen prosent.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Har bare PSU på 550w med 80% virkningsgrad (skulle vel gi max last på 440w).

9064804[/snapback]

 

Det er ikke det virkningsgrad betyr. Det at den har 80% virkningsgrad betyr at den leverer 80% av det den trekker fra veggen (resten blir til varme). Så om den hypotetisk sett leverer 550W med 80% virkingsgrad ved full last, så ville den trukket 660W fra veggen. Virkningsgraden varierer forøvrig noe etter hvor mye eller lite last man putter på, men det er bare snakk om noen prosent.

9066042[/snapback]

 

Da har vi lært noe nytt i dag også :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...