Gå til innhold

Xeon X3210: s775 Quad-Core for deg på budsjett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Serverprosessorer er alltid et bedre valg uansett. De er dyrere i mange tilfeller (bortsett fra akkurat nå, hehe) men gir mye mer igjen.

 

Selv gikk jeg for AMD Opteron 150 (Socket 939, enkeltkjerne) den gangen jeg bygde mitt AMD system for en stund siden. Klokker mye bedre enn desktopvariantene.

 

Kommer nok til å holde meg til serverprosessorer også.

Lenke til kommentar

Vel, jeg skal betale en Intel Celeron D 356 til å leke med i dag eller i morgen, og når den har kommet vil jeg selge min E6600 ;) Pengene jeg får for E6600 CPUen skal være en del av de pengene jeg skal kjøpe meg en Q6600 for ;)

 

Gleder meg til Celeronen og Q6600 senere :p den Celeronen klokker veldig bra. Det kan jeg garantere...

Lenke til kommentar

Gleder meg til Celeronen og Q6600 senere :p den Celeronen klokker veldig bra. Det kan jeg garantere...

8665544[/snapback]

 

Tar jeg helt feil når jeg tipper at det er stoolmans celeron du har kjøpt?

8665610[/snapback]

 

Vel, har ikke enda, men har avtale og skal sende pengene i morgen. Men skal se om jeg klarer 5.5 Ghz i hvertfall på vann med farlig høy volt. Den klarte jo 7.5 Ghz på kulde hos Stoolman da. Men han kan det litt mer enn meg da ;)

Lenke til kommentar
Er spent på hva denne kommer til å koste etter priskuttet i juli. Skal nemlig ikke kjøpe prosessor før dette kuttet.

8667923[/snapback]

 

ca 17-1800 tenker jeg sånn ca ca :)

8668207[/snapback]

Blir enten denne eller en Penryn, tenker jeg...

8668212[/snapback]

 

Noen som vet ca. når penryn kommer?

 

Mvh vegard

 

Oi. sorry litt of topic

Endret av vgdev
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2.95ghz virker å være det jeg klarer med min kentsfield stabilt i 4Xprime95/SP2004. Jeg har testet ut med stadig stigende volt, og vært helt oppe i 1.45V men det hjalp ikke. Mulig at jeg kan rote litt mer med voltjusteringene til nord- og sørbrikke. Kjører med XFX 680i SLI. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer denne cpu`n selv, men lurer litt på ytelse på feks 3ghz.. Tørrfakta er jeg ikke så intr. i, mer om xeon har noen fordeler/negative sider med tanke på ytelse... dvs, yter denne like bra som en Q6700 på samme hastigheter med tanke på like mye cashe osv? kjører selv en E6400 på 2,9 med luft nå...

 

edit: har tenkt meg å kjøre http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318827 denne, vil den gi nok kjøling? ønsker ikke ha en vanlig type vannkjling siden maskinen min flyttes mye rundt osv :)

Endret av dannybe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...