Gå til innhold

Xeon X3210: s775 Quad-Core for deg på budsjett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Corsair vannkjølingssettet bråker visstnok litt. Men det gjør mitt også, og regner med å begynne å bytte ut noen vifter her denne uka. -det blir vel Mist, siden de ikke koster all verdens og spinner høvelig raskt/sakte i forhold til støy.

 

 

Edit: Forresten, har dere testet stillegående pumper som spyler 400-500 l ? -noen dere vil anbefale?

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
som du ser så har jeg herjet med CPU'en litt i dag, og primet mye. Dette er på vann, med dualrad. Og det er vel så varm som den blir, tror jeg. Ellers så vet jeg ikke om hvor store varmefroskjeller det er mellom C2D/Q.

8781934[/snapback]

Jeg er interessert i en prosessor som utvikler minst mulig varme samtidig som ytelsen er slik den skal være, nemlig bra. Og jeg står i et dilemma om jeg skal gå for Core2 eller Xeon. Det avhenger av varmeutvikling. Jeg skal ikke klokke, så da vil jeg vite om det er varmeforskjeller mellom Core2 og Xeon og i så fall hvor store disse er, ved standard klokkehastighet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

stigfjel: tenker du sånn uten klokking? kjørte min 3210 på laveste mulige volt som hovedkortet mitt støtter og det var 1,06V da var den passivt kjølt med en ninja og Quad prime. andre hovedkort som støtter lavere volt vil nok være kaldere.

 

men det skader ikke og ha en god vifte på min hastighet sånn bare for gøy :)

Lenke til kommentar

Men det som er et lite helvete, er å få bus hastigheten opp. -personlig ser jeg at jeg ligger helt på grensen med mitt XFX 680i SLI kort. Dette kan selvsagt ha litt med CPU'en også å gjøre, men 2.95Ghz på 1.3V er altså det jeg får stabilt. 2.96 derimot, er ikke helt hendig. Regner med at jeg blir å sette FSB'en ned til 1470Mhz så ikke RAID'et blir korrupt eller noe, hadde en liten episode med det i helga.

 

Edit: er det noen so vet om denne MCP/sørbro vifta finnes å få kjøpt?

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe en X3210. Menne har noen spørsmål om denne cpuen først.

 

Den passer i et gigabyte hk med p35 chipset sant (støtter alle Core 2 Duo og Core 2 Quad, men står ingenting om xeon)?

 

Hva er standard volt? 1,2?

 

Har det komt noen low watt versjoner av denne i ettertid? Eller er dagens versjoner oppgitt til 105w enda?

 

Alle klarer vel 333 bus 2666Mhz med 1,3v i alle fall?

 

Åssen er orginal kjølern som følger med? Skal ikke klokke mer enn 2666Mhz.

 

Åssen retning står kjølern festa på ribba? Sidelengs, eller normal vei å blåser ned på kjøle ribba?

 

Takker for eventuelle svar.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Først om kjøleren til Xeon 3210: den er SVÆR til å være originalkjøler! og vifta blåser rett på.

 

Standard volt husker jeg ikke helt, men den ligger vel rundt 1.2V. Vær obs på at under load er det et voltdrop på rundt 0.04-0.05V av en eller annen grunn, og det har ikke noe med PSU å gjøre. Low Watt? -nei jeg tror ikke det er noen forskjeller ute å går, annet enn steppingene kan være litt ulike. -mest sannsynlig klarer du 2.7-2.8Ghz på standard volt. problemene kan begynne å melde seg når bus hastigheten passerer 350. Selv merket jeg litt problemer mellom 365-370. Av stabilitetsårsaker står maskinen min nå på 2.9 24/7.

 

Støtter HK'et Core 2 Quad, støtter det også Xeon Quad.

 

Edit: voltdrop

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Hva er det volt droppet dere snakker om? Er det cpuen i seg selv som gjør dette?

 

Eller er det i kombinasjon med 965/975 chipset? Kanskje det ikke gjelder P35 som jeg har da?

 

Vil dette volt droppet også gjelde for Q6600?

 

På mitt gigabyte med p35 er det jo masse slike valg i bios som lar den senke volt og mhz alt etter arbeid.

 

Går utifra at du mener volt drop på 0,04-0,05 og ikke 0,5V?

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
Hva er det volt droppet dere snakker om? Er det cpuen i seg selv som gjør dette?

 

Eller er det i kombinasjon med 965/975 chipset? Kanskje det ikke gjelder P35 som jeg har da?

 

Vil dette volt droppet også gjelde for Q6600?

 

På mitt gigabyte med p35 er det jo masse slike valg i bios som lar den senke volt og mhz alt etter arbeid.

 

Går utifra at du mener volt drop på 0,04-0,05 og ikke 0,5V?

8800186[/snapback]

-det er ett eller annet med CPU'en som gjør det, uavhengig av hovedkort. -les mer her...

Lenke til kommentar
Hva er det volt droppet dere snakker om? Er det cpuen i seg selv som gjør dette?

 

Eller er det i kombinasjon med 965/975 chipset? Kanskje det ikke gjelder P35 som jeg har da?

 

Vil dette volt droppet også gjelde for Q6600?

 

På mitt gigabyte med p35 er det jo masse slike valg i bios som lar den senke volt og mhz alt etter arbeid.

 

Går utifra at du mener volt drop på 0,04-0,05 og ikke 0,5V?

8800186[/snapback]

-det er ett eller annet med CPU'en som gjør det, uavhengig av hovedkort. -les mer her...

8800854[/snapback]

 

 

Hm det står da: Another major drawback is the severe voltage drop of the vCore. Asus® almost always have this "feature" in every boards they released in the market. While I don't find the vdroop a major concern with dual core, it's proven to be a major pain with quad core.

 

Ser ut som det er en asus sak spør du meg da... ? Så var vel heller ikke 965/975 chipsettet laget med quad core i tankene.

 

Noen som har volt drop med et P35 HK?

 

Gigabyte bruker ganske bra volt regulator på sine P35 hk. Selv de billige: http://www.xbitlabs.com/articles/mainboard...p35-ds3r_5.html

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...