Gå til innhold

13 år - hva kan jeg bruke bankkortet til?


Korka

Anbefalte innlegg

Men visst du kun har et Visa electron kort kommer du ikke noe særlig lengre enn at du kan bruke det til å kjøpe ting i butikk og ta ut.

8508576[/snapback]

Man kan fint betale på nettet med Visa Electron.

8508724[/snapback]

Nei ikke om amn ikke har VISA eller MasterCard

8508827[/snapback]

Har aldri hatt VISA eller MasterCard, og å bestille ting på nettet er ikke noe problem. Hvor vidt det er vanlig i norske nettbutikker kontra utenlandske vet jeg ikke.

8509216[/snapback]

Det er rett og slett umulig om ikke nettbutikken godtar Visa Electron eller du bruker wire transfer.

8511179[/snapback]

Selvfølgelig må de godta det, jeg sier bare at det går an å kjøpe på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men visst du kun har et Visa electron kort kommer du ikke noe særlig lengre enn at du kan bruke det til å kjøpe ting i butikk og ta ut.

8508576[/snapback]

Man kan fint betale på nettet med Visa Electron.

8508724[/snapback]

Nei ikke om amn ikke har VISA eller MasterCard

8508827[/snapback]

Har aldri hatt VISA eller MasterCard, og å bestille ting på nettet er ikke noe problem. Hvor vidt det er vanlig i norske nettbutikker kontra utenlandske vet jeg ikke.

8509216[/snapback]

Det er rett og slett umulig om ikke nettbutikken godtar Visa Electron eller du bruker wire transfer.

8511179[/snapback]

Selvfølgelig må de godta det, jeg sier bare at det går an å kjøpe på nett.

8511434[/snapback]

Det går an, men da må man ha kortnummer trykket på korte noe som ikke alle norske banker leverer i dag. DNB gjør det ikke, mens Nordea gjør det.

Lenke til kommentar
Nei det kan du ikke før du er 18år.

8507785[/snapback]

Svaert saa bastant da? Du vet jo ikke engang hva slags kort han har. Kanskje det er et VISA eller MasterCard?

 

Sjansene er imidlertid store for at betaling paa nett kan bli vanskelig, da det er vanlig at ungdomskort kun har VISA Electron. Noen VISA Electron kort, saerlig fra andre smaaland, har kortnummer og CV2-kode innpreget, og disse kan brukes. Saa det er ikke fordi det bare er VISA Electron - men fordi banken din begrenser VISA Electron-kortet.

Lenke til kommentar
Bare be etter kortnummeret i banken.

8525137[/snapback]

CV2 kode(den koden i signaturfeltet) er imidlertid ikke saa lett for banken aa finne ut av hvis den ikke er preget paa kortet... Og dette trenger vi jo tilnaermet alltid naa fortiden ved bruk paa internet.

 

Kortnummeret kan du ogsaa finne ut ved bruk i utlandet, noen kvitteringer printer fulle kortnummere, selv om vi strengt tatt ikke liker det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...