Gå til innhold

13 år - hva kan jeg bruke bankkortet til?


Korka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nesten bare stikke innom den Fokus fillialen du hører til og spør om du kan ta ut det du har på kontoen. Du må nok helt sikkert ha med gyldig legtimasjon, men jeg vet ikke om du må ha med foreldre siden du ikke er økonomisk ansvarlig..

Skal du kjøpe en vare via nett og den skal sendes til deg får du opp den totale prisen på ordren din. Der står det hvor mye det koster og sende og hvor mye postoppkravet blir på. Størrelsen på postoppkravet er dette samme selvom om varene er dyre. Prisen på frakten i det tilfelle du beskriver kan jeg tenke meg at kommer på en ca 400 - 500,-

Du kan jo sjekke på den aktuelle nettbutikken hva de skal ha for hele greia bare du ikke trykker fullfør.. :)

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Så det er ikke posten som får pengene jeg betaler i frakt,det er nettbutikken?

8508721[/snapback]

nei poasten for alt du betaler i frakt, emn nettbutikken har alt betalt posten før du for varen så når du betaler hos posten gr alt til nettbutiken og da betaler du for varene og for frakten til nettbutikken, men så har nettbutikken alt lagt ut frakten for deg så nettbutiken tjener ingen ting på det ....

Lenke til kommentar
Men visst du kun har et Visa electron kort kommer du ikke noe særlig lengre enn at du kan bruke det til å kjøpe ting i butikk og ta ut.

8508576[/snapback]

Man kan fint betale på nettet med Visa Electron.

8508724[/snapback]

Kan du utdype det litt bedre? Er ekstremt få steder som godtar VISA Electron av norske nettbutikker i alle fall.

Lenke til kommentar
Så det er ikke posten som får pengene jeg betaler i frakt,det er nettbutikken?

8508721[/snapback]

Jo det er posten som fysikt leverer varene din og det er de som tar seg betalt.

Alle må betale for frakten men kun dem så vil betale for selve varen hos postkontoret sitt som må betale for postoppkrav. De skal ha penger for og overføre til den butikken du handlet på nettet.

Lenke til kommentar
Men visst du kun har et Visa electron kort kommer du ikke noe særlig lengre enn at du kan bruke det til å kjøpe ting i butikk og ta ut.

8508576[/snapback]

Man kan fint betale på nettet med Visa Electron.

8508724[/snapback]

Kan du utdype det litt bedre? Er ekstremt få steder som godtar VISA Electron av norske nettbutikker i alle fall.

8508748[/snapback]

Har aldri hatt Electron kort selv men har snakket med flere venner som har hatt det i flere år uten å ha hatt muligheten til og betale for varer/tjenester på nettet.

Lenke til kommentar
ok, hmm, var vanskelig og forstå...

 

 

Visst jeg kjøper 5 varer til drøyt 5500kr da, hva blir det kostende + frakt og postoppkrav? ca....

8508756[/snapback]

Varen = 5500,-

Frakt = 500,-

Postoppkrav = 50,-

Tilsammen = 6050,-

 

Det betyr at du må hente varen på ditt lokale postkontor og betale kontant der.

Enten med sedler eller med bank/kredittkort.

Lenke til kommentar
ok, det var jævlig dyr den frakta der, utgjør sikkert 15% av alt....

8508796[/snapback]

Det var jo bare ca tall. Men det er genrelt dyrt og sende ting via posten.

Vi snakker trossalt om 10kg. Visst du vurderer og kjøpe dette på en nettbutikk som foreksempel komplett.no eller psdata.no så anbefaler jeg deg å trykke kjøp.

Så logger du deg inn og velg gå til handlekassen.

Der skal du få opp spesifisert hva alt koster tilsammen og hva foreksempel frakten koster. Visst du ikke trykker fullfør så blir den ikke bestilt men du får se den totale prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...