Gå til innhold

13 år - hva kan jeg bruke bankkortet til?


Korka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hva slags kort du har. Selv har jeg hatt VISA kort siden jeg var 14 år gammel som vil si at jeg ikke hadde problemer med å kjøpe ting på nett eller foreksempel spille poker med penger på nettet.

Men visst du kun har et Visa electron kort kommer du ikke noe særlig lengre enn at du kan bruke det til å kjøpe ting i butikk og ta ut. Har du et electron kort pleier det som oftest være en kjøps grense på 500,- i uka visst jeg ikke tar helt feil, men den kan du vell endre på.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Har du et electron kort pleier det som oftest være en kjøps grense på 500,- i uka visst jeg ikke tar helt feil, men den kan du vell endre på.

8508576[/snapback]

Hmm tatt ut 10000,- på en dag jeg funka det, emn det var i samme bank som jeg hadde kort i da :roll:

 

Edit:

postoppkrav betaler du et begyr på ca. 50,- også betaler du på postkontoret når du henter pakken ....

bestiller ellers helt vanlig ...

 

Edit2:

Deilig med postbanken da er den nærmeste "banken" på nærmeste postkontor :thumbup:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Har du et electron kort pleier det som oftest være en kjøps grense på 500,- i uka visst jeg ikke tar helt feil, men den kan du vell endre på.

8508576[/snapback]

Hmm tatt ut 10000,- på en dag jeg funka det, emn det var i samme bank som jeg hadde kort i da :roll:

8508584[/snapback]

Husker kompissene mine alltid hadde problemer når vi var ute og handlet at kortet aldri fungerte etter at de hadde handlet for 500,-

Lenke til kommentar
jeg har et Maestro focus bank ungdomskort...

8508585[/snapback]

Da har du nok sannsynligvis ikke en VISA del på kortet ditt.

Da kan du nok ikke gjøre annet enn betale i butikk og ta ut penger i minibanker.

Da må du nok nøye deg med postoppkrav som også fungerer greit men som oftest pleier å bli dyrere.

Lenke til kommentar
jeg har et Maestro focus bank ungdomskort...

8508585[/snapback]

Da har du nok sannsynligvis ikke en VISA del på kortet ditt.

Da kan du nok ikke gjøre annet enn betale i butikk og ta ut penger i minibanker.

Da må du nok nøye deg med postoppkrav som også fungerer greit men som oftest pleier å bli dyrere.

8508619[/snapback]

 

 

er postoppkrav dyrere enn og betale med kredittkort??

Lenke til kommentar
Jeg har ca 6høvdinger på kortet da, ikke at det var en nyttig opplysning da men....

 

 

har ikke alle kort sånn grense da på hvor mye du kan ta ut?

8508605[/snapback]

Alle kort har en grense, men VISA kort grensen er foreksempel mye høyere enn det et vanlig bankkort som er beregnt for ungdom/barn.

Det har med hvor mye du kan ta ut per uke og per måned.

Edit.

Postoppkrav er dyrere fordi da må du ut med en ekstra kostnad.

Du må betale en avgift som går til posten. Posten skal rett og slett ha penger for at du skal betale dem i skranka. Høres ganske dumt ut men sånn er det faktiskt.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg har et Maestro focus bank ungdomskort...

8508585[/snapback]

Da har du nok sannsynligvis ikke en VISA del på kortet ditt.

Da kan du nok ikke gjøre annet enn betale i butikk og ta ut penger i minibanker.

Da må du nok nøye deg med postoppkrav som også fungerer greit men som oftest pleier å bli dyrere.

8508619[/snapback]

 

 

er postoppkrav dyrere enn og betale med kredittkort??

8508624[/snapback]

 

Ja, du har en avgift som normalt ligger på ca. 50 kroner

Lenke til kommentar
har ikke alle kort sånn grense da på hvor mye du kan ta ut?

8508605[/snapback]

I minibank er det alltid en grense ja. På et debetkort vil du aldri kunne få ut mer enn kr 10.000 pr dag. Maestro Ungdomskort i Fokus Bank er erstatteren til Cirrus Ungdomskort, og hvis vilkårene er uendret, så er standarden maks kr 500 i uttak i minibank pr uke, men du kan fortsatt ta ut cash i forbindelse med varekjøp. Grensen på 500 kan også økes, men da må du rebestille kortet med den nye grensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...