Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i september er jeg klar for nye +/- 8 nye månder på tur. starter i russland og tar trans mongolske til Kina

 

blir 6.året på rad jeg tar meg 8 månder reise nå

 

Dette er jo vilt kult. Det er sånn man lever livet.

 

To spørsmål: Er det noen spesiell grunn til at du reiser så mye? Og hvordan ordner du det rent praktisk i forhold til jobb og økonomi?

Lenke til kommentar

i september er jeg klar for nye +/- 8 nye månder på tur. starter i russland og tar trans mongolske til Kina

 

blir 6.året på rad jeg tar meg 8 månder reise nå

 

Dette er jo vilt kult. Det er sånn man lever livet.

 

To spørsmål: Er det noen spesiell grunn til at du reiser så mye? Og hvordan ordner du det rent praktisk i forhold til jobb og økonomi?

 

fordi jeg er dritt lei norge og finner det landet jeg har lite interesangt

har en jobb når jeg er hjemme i norge som betaler godt nok til at jeg bare trenger og jobbe 4 månder og reise resten av året. jeg kunne blitt hjemme og jobba hele tiden og heller tatt turer hver eneste helg og fri uker men , har heller lyst og reise lenge om gangen

Lenke til kommentar
fordi jeg er dritt lei norge og finner det landet jeg har lite interesangt

har en jobb når jeg er hjemme i norge som betaler godt nok til at jeg bare trenger og jobbe 4 månder og reise resten av året. jeg kunne blitt hjemme og jobba hele tiden og heller tatt turer hver eneste helg og fri uker men , har heller lyst og reise lenge om gangen

 

I grunn derfor jeg reiser og. Det er selvfølgelig ikke lett for lille Norge å konkurrere med andre reisemål, men jeg synes også nordmenn selv gjør sitt ypperste for å sørge for at landet skal være enda kjedeligere enn det må være. Norge for meg er blitt et sted jeg spiser, sover og hever store lønninger, som jeg så bruker helt andre steder og får uendelig mye mer igjen for dem enn hjemme.

 

På den måten får man også fordelt rikdommen mer rettferdig. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fyker til Praha en ukes tid med dama om Onsdagen. Gleder meg skikkelig, men som et menneske som er skeptisk av natur så er jeg redd for å bli ranet/utsatt for lommetyveri. Får satse på at bandene er ute etter eldre folk som er lettere offer.

 

I tillegg til total angst for om vi rekker flyet videre tilbake til Trondheim når vi kommer hjem igjen. 1t 20min bør i boka mi holde, men usikker på om vi må sjekke inn på nytt, hva om det oppstår forsinkelser etc. Det meste som en lite reiseerfaren person kan bekymre seg for.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Fyker til Praha en ukes tid med dama om Onsdagen. Gleder meg skikkelig, men som et menneske som er skeptisk av natur så er jeg redd for å bli ranet/utsatt for lommetyveri. Får satse på at bandene er ute etter eldre folk som er lettere offer.
Lette offer er nok mest utsatt uansett alder. Lette offer er de som er fulle eller som ikke bestandig har minst en glidelås mellom alle verdisaker og potensielle tyver. Ellers er nok Oslo farligere en Praha.

 

 

I tillegg til total angst for om vi rekker flyet videre tilbake til Trondheim når vi kommer hjem igjen. 1t 20min bør i boka mi holde, men usikker på om vi må sjekke inn på nytt, hva om det oppstår forsinkelser etc. Det meste som en lite reiseerfaren person kan bekymre seg for.
Om dere har gjennomgående billett trenger dere ikke frykte forsinkelser så lenge dere ikke roter dere bort på flyplassen og shopper istedefor å skynde dere til gaten. Om det er transit i Norge må all innsjekket bagasje ut, gjennom tollen og sjekkes inn igjen.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Takker for godt svar. Vi har gjennomgående billett og det er transitt på Gardermoen når vi kommer hjem igjen. Får satse på at det ikke så alt for trafikert på en Mandag ettermiddag nå som fellesferien er over. Vurderer nesten å prøve å få booket en senere flight fra Gardermoen for å slippe å være stresset over dette hele ferien. Det er en slags "lidelse" jeg har. :p

Lenke til kommentar

Jeg pleier alltid å dele opp verdisakene mine og oppbevare dem på forskjellige steder slik at jeg ikke står på bar bakke selv om jeg skulle miste noe. Man burde alltid ha to betalingskort hvor et er et kredittkort, slik at man kan ha et på seg og et i bagasjen/på hotellrommet hvis man skulle miste lommeboka. Det beste er å bruke kredittkortet til å betale så mye som mulig og kun ha bankkortet til uttak og som backup. Skal jeg ut på kvelden og drikke en del så foretrekker jeg å la begge kortene ligge igjen i safen på hotellet og bare ha med godt med kontanter.

 

Det samme gjelder essensielle papirer som flybilletter og hotellreservasjon; jeg pleier alltid å ha to kopier på forskjellige steder. Dette er riktignok blitt mindre nødvendig etter at nesten alle er begynt å sende papirene til epost.

Lenke til kommentar
Takker for godt svar. Vi har gjennomgående billett og det er transitt på Gardermoen når vi kommer hjem igjen. Får satse på at det ikke så alt for trafikert på en Mandag ettermiddag nå som fellesferien er over. Vurderer nesten å prøve å få booket en senere flight fra Gardermoen for å slippe å være stresset over dette hele ferien. Det er en slags "lidelse" jeg har. :p
Med gjennomgående billett trenger du ikke stresse i det hele tatt. Du og bagasjen blir booket om til en senere flight om du ikke når flighten og det ikke er din skyld.

 

Det blir regnet som din egen skyld om mange andre klarte samme tansit, mens du senere kommer luntende til gaten med en taxfreepose.

Lenke til kommentar

Reiser til Kos i morgen tidlig!

Kos er epic! Var der for første gang i starten av juli, det tar helt av.. Kan jeg spørre om hvor på kos du skal bo?

 

Ontopic så blir min neste reise en uke i Moskva med fysikk-gruppa i slutten av august, begynnelsen av september. Blir spennende å både se byen og olje og gass-universitet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...