Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stuttgart i morgen, hong Kong, filippinerne og Singapore til påske, noen turer til Norge, også san Francisco i midten av juni.

 

Takk for innspill om tidlig vinter Robert, dubai skal jeg nok neppe tilbake med det første, men mulig Colombia hvis vi ramler over en billig måte å komme dit på :-)

Lenke til kommentar

Miami nå på søndag og så går turen videre til New York etter det. Første besøk i statene så er veldig spent! :)

 

Du har mye å glede deg til :) Bare ikke prøv å få sett alt for mye på en gang.

Ja, spesielt vanskelig å prioritere hva jeg skal gjøre/ikke gjøre i New York siden jeg bare er der i fem dager...

Lenke til kommentar

Har endelig fått planene for Zambia i boks; Nord-Rhodesia står på agendaen i overgangen mai/juni. Tror jeg til en forandring treffer klimaet rimelig bra på denne turen, skal være tørt og relativt kaldt.

 

... men den neste ferien går til noe så ueksotisk som Moss. Har kjøpt en seilbåt som trenger litt pleie før den kan krysse verdenshavene.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde egentlig tenkt meg til Brazil, men ettersom jeg ikke kan ta ferie utenfor sommerferien (er dette lov av arbeidsgiver? Eller bør jeg spørre i juss-forumet?) så frister ikke Brazil like mye. Tenker derfor å ta turen til Finland i juli, men kan være at jeg bare blir der en langhelg, gleder meg sykt uansett :)

Lenke til kommentar

Thailand i morgen, nærmere bestemt Phuket.

 

Noen tips til aktiviteter?

Det er et lite korallrev å snorkle på helt nord på Kata-stranden. Så blandt annet havslanger der:

3.jpg

 

Ellers anbefaler en dykketur ut til Similan-øyene. Er også mulig å bare snorkle. For en dagstur drar man ut grytidlig og båten ble fulgt av delfiner og flygevisk ut dit. helt utrolige naturreservat med mye å se under vann.

 

mer vanlige turistgreier som er greit å få med seg er Phang Nga bay med "James Bond Island", "sjøsigøynere" og fantistiske klippeformasjoner. Er til forveksling lik Halong Bay i Vietnam.

Lenke til kommentar

Similan-øyene hørtes midt i blinken ut, hvor lang tid tar det å hvor går båtene fra? Er det mulig å leie tegen båt eller er det sånn flytende turist buss?

 

EDIT: Jeg vil være helt sør-vest på phuket, ved rawai.

Det er lagt opp til Phi Phi for en så¨nn dagstur men jeg vil heller til Similan.

Har du noen selling points for å hjelpe meg vinne? ;)

Endret av Bobbylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...