Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Det er til Phang Nga bay og "pippi-øerna"(som de svenske reiselederne kaller det) du får flytende turistbusser.

 

Båtene går ut fra Khao Lak som ligger nord for Phuket. Det bør være henting og retur til hotellet med i pakken. Det er antagelig først oppsamling med tuk-tuk og så minibuss videre. Det var enda så mørkt da båten vår dro ut at vi fikk med oss båtene som brukte lys for å fiske blekksprut. Så får du soloppgang ute på sjøen og flere timer til soling, lesing, soving eller speiding etter hva rart som fulger båten. Det er 60-70 km over åpent hav så jeg ville holdt meg unna de minste båtene selv om de sikkert skryter over hvor raske og sikre de er. Det er enkelst å få dette som en pakke med dykking eller snorkling inkludert alt fra hotell og tilbake til hotell.

 

Det er også mulighet å være der flere dager med liveaboard eller å bo på noen av de få hyttene på øyene, men bare en dagstur kan være en opplevelse for livet. Bare vær forberedt på at du blir hentet veldig tidlig.

 

Jeg var der en uke og fikk med meg både Similan, Phang Nga bay og "pippi-øerna", og jeg ville prioritert dem i den rekkefølgen. Det burde ikke være noe problem for dere å få inn 2 dagsutflukter. Pippi-øerna ser pene ut på bilder, tatt på god avstand. Og for å komme til Ko Phi Phi Leh som var med i "The Beach" må dere betale ekstra... og overpris. Det er altfor mange som drar på dagstur til Pippi-øerna og det er ganske fullt på den lille landtungen alt foregår på. Det er også tett med båter om dagen og da også endel små oljeflak i vannet og på stranden. Det var også problemer med at det ble produsert for nye søppel så øyen stinket bokstavelig talt. Om dere først skal dit så bli med turen opp på berget slik at dere kan få tatt bilde av landtungen ovenfra, derifra ser det jo pent ut.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er null problemer med å få tak i slike turer der nede, og det er masse små boder langt veien og reisebyråer som selger slikt. Når dere kommer dit vil charterselskapet raskest mulig få dere med på velkomstkveld, som egentlig bare er en kveld for å selge dere turer til dobbel pris... og informere om at dere må si navnet til selskapet til skreddere hvor de får en andel av det dere betaler. Det blir presentert som om dere får rabatt i forhold til fiktive førpriser.

 

Tar dere taxi til ett eller annet sted får sjåføren gjerne også en andel av det dere betaler slik at det blir litt dyrere. Vil anbefale å vente med turbestilling til dere kommer dit ned og ser hva prisene virkelig er. Og møt opp alene når dere bestiller slik at færrest mulig spiser av lasset.

Lenke til kommentar

Stikker en tur til Stockholm 13-15. April for å se UFC Sweden. Så tar jeg turen til England 5-11. juni for 2 netter i London og så tar jeg turen innom Download Festivalen, hvor jeg har hotellrom i Derby som base. 3-18 juli går turen til Mexico, nærmere bestemt Playa del Carmen, sør for Cancun. Gleder meg!

 

Men i påskeferien, tar jeg turen til Sogn og Fjordane, og besøker mine besteforeldre (bor i Stavanger.)

Lenke til kommentar

Jobbe for Disney ja smile.gif

ikke for å være negativ, men det å jobbe for Disney er noe du bør revurdere. Slave arbeid i høy klasse.

 

Selv om du blir lei jobben etter en måned, får dårlig lønn (minders du er servitør å tjener iallefall 200 dollar om dagen i tips) så er det hovedsaklig for opplevelsen sin skyld jeg vil dette. Nå spørs det jo bare om jeg faktisk får jobb.

Lenke til kommentar

Første stopp er Berlin. Deretter, i mars, går turen til Los Angeles og San Francisco. Da skal jeg få ta en kikk i Hollywood bak kulissene, og møte mennesker innenfor denne bransjen. Bor da filmhovedstaden Los Angeles bor på et fint hotell, fem minutter unna "Walk of fame". Turen avsluttes med en reise langs Californias kyst til San Francisco med flott utsikt til Alcatraz øya i San Francisco-bukta. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Selv om du blir lei jobben etter en måned, får dårlig lønn
Da blir det vel problemer med å betale hotellet på profilen din. Er det ikke Intercontinental på Bora Bora? Regner med at dere dro rett inn til hovedøya derifra. Dro dere da rett til Vaitape?

 

Hehe, dette er bare et bilde jeg fant - og ja, det er på Bora Bora, absolutt et sted jeg vil besøke!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Interrail, 30ish dager. 10/11/12 juni til 11. juli

Sånn i hovedtrekk tenker jeg type Berlin - Amsterdam - Paris - Milano - Firenze - Venezia - Zagreb, så fly hjem.

Kommer riktignok ikke til å følge denne ruten hvis jeg får noen bedre idèer underveis, bare jeg kommer meg til Zagreb tre-fire dager før flyreisen hjem så gjør jeg det jeg føler for.

Skal møte noen jeg kjenner i Firenze og Zagreb.

 

Noen som forresten vet om interrailbilett må bestilles til en dato eller om dagene bare starter fra første gang den brukes?

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...