Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Dere vil få det fint i solveggen sammen med pensjonistene der nå. Hadde dere tenkt å bade bør dere dra et sted det er varmere.

 

Kan rapportere om gode temperaturer, og sol nok til å få bra tan. Var også en håndfull svenske jenter som gjorde ferien fin; men vi hadde nok flaks som møtte på de, majoriteten av turistene var +50. Men aldri feil med sol :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reiser til Beirut og Tripoli i slutten av juni, og til Istanbul en uke etter det. Avhengig av økonomien skal jeg prøve å få til en tur til Hong Kong i vinter.

 

HAdde egentlig tenkt til å reise til Iran denne sommeren, men det blir altfor varmt, pluss at jeg måtte ha reist alene -- en reise til et land som Iran tror jeg nok er noe jeg ville delt med en annen.

Lenke til kommentar

Det er neppe helt trivielt for journalister å få visum – mulig det er krøkkete for andre også i dag – et smil og noen dollars gjorde nytten for min del. For øvrig et av de mer absurd gjestfrie landene jeg har vært i. (Har hørt Syria skal være enda bedre i så måte, men der var tilstandene litt tvilsomme når jeg herjet rundt i området for et års tid siden ...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Noen som har erfaringer med Dubrovnik og området rundt? Må man langt unna for at det skal være forhold til snorkling og kanskje også dykking?

 

En del år siden jeg var i Dubrovnic, men når jeg var der så kom jeg inn til byen akkurat samtidig med et cruiseskip, så jeg snudde bokstavelig talt i døra og dro nordover (kom med tog fra Sarajevo). Det har vel ikke akkurat blitt mindre tusime siden den gang.. med mindre du liker slikt

 

Jeg dro ut til noen mindre øyer, omtrent uten en eneste sjel, bortsett fra et en og annen dykkerklubb/sjappe. Vil anbefale og prøve seg på noen mindre øyer ute i havgapet, tror de kan være mye mer givende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå ville jeg ikke gått så langt som å anbefale noe spesielt siden jeg var der i 2006, så mye har nok forandret seg siden da. Jeg mener ihvertfall at jeg tok buss fra ploce rett nord for Dubrovnik til Zadar, og med båt til noen øyer derfra. Var ihvertfall nok å velge av der, bla.a den litt mer kjente øya Dugi Otok. Fantastisk fine dykkerplasser var det. Sikkert mye muligheter fra Split også, men google er nok din venn der..

Lenke til kommentar

Yes, jeg var der i fjor sommer. Et stk herlig sted :) Utrolig vakkert sted med klart og fint vann. Sikkert gode dykke/snorkel muligheter der. Vi leide en liten jolle å så litt på de mange fine øyene rundt der. Bra uteliv.

 

Hvis du ikke vil ha fyll og fest ville jeg heller dratt til øyen Mljet litt lenger sør.

Takk for opplysningene, har ikke noe imot litt fyll og fest men om det bare ett partyøy blir det uaktuelt. Vil gjerne ha litt andre opplevelser, turer og litt shopping osv. Dessuten er jeg ikke helt komfortabel med å være på stranda hele dagen, litt soling er greit men ikke hele dagen så derfor trenger jeg andre aktiviteter. Men jeg har lest meg litt opp siden sist og ser at det er snakk om en veldig liten øy med få fastboende. Men jeg regner med at dere hadde nok å gjøre for det?

Lenke til kommentar

Yes, jeg var der i fjor sommer. Et stk herlig sted :) Utrolig vakkert sted med klart og fint vann. Sikkert gode dykke/snorkel muligheter der. Vi leide en liten jolle å så litt på de mange fine øyene rundt der. Bra uteliv.

 

Hvis du ikke vil ha fyll og fest ville jeg heller dratt til øyen Mljet litt lenger sør.

Takk for opplysningene, har ikke noe imot litt fyll og fest men om det bare ett partyøy blir det uaktuelt. Vil gjerne ha litt andre opplevelser, turer og litt shopping osv. Dessuten er jeg ikke helt komfortabel med å være på stranda hele dagen, litt soling er greit men ikke hele dagen så derfor trenger jeg andre aktiviteter. Men jeg har lest meg litt opp siden sist og ser at det er snakk om en veldig liten øy med få fastboende. Men jeg regner med at dere hadde nok å gjøre for det?

 

 

Vi var der bare i to dager, men du har jo byen split 45 min (hvis jeg husker riktig) med ferje unna.

Lenke til kommentar

Er det ikke ganske vanskelig å få visum til Iran? Hørte ei på radioen sa hu hadde holdt på i to år. Hu var jo journalist, så det hadde vel litt med saken å gjøre...

 

For en vanlig nordmann så er det ikke noe problem å få visum.

 

Du kan få et 14 dagers turist visum på flyplassen (koster 50 euro).

Ha med to passfotoer (kvinner bør ha bilder med sjal)

Lenke til kommentar

Man kan også søke visa på den Iranske ambassaden i Oslo og www.evisa.ir skal kunne fungere om ikke så alt for lenge.

Det beste er sikkert å gå på ambassaden i Oslo.

 

Med et smil og litt høflighet så kommer man langt i Iran som er et helt fantastisk land å besøke.

Endret av MaxStafford
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...