Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det fine er flott. Det er også den byen i USA med størst sosiale problemer. Sier litt når borgermesteren gjennom store deler av 90-tallet er avhengig av crack.

 

Mye narkotika, ungdomsgjenger, fattigdom og drit. En svart gutt har større sjans for å ende opp i fengsel enn å fullføre VGS i den byen.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Booket reise til Kefalonia i juni for et par dager siden. Fikk utrolig masse for pengene!

 

Booket hos restplass, men av Apollo. For litt under 5000,- per pers fikk vi fly+transport t/rt hotell/flyplass, opphold på kjempeflott 5stjerners hotell, rom med havutsikt, halvpensjon, arrangert tur rundt på øya (m/guide) inkl masse spennende og moro. Syns dette var et veldig bra kupp! Gleder meg til tur nå, hehe :)

Endret av Lekri
Lenke til kommentar

Har handlet flybillett til Singapore til sommeren. 15 dagers tur. Har ikke tenkt å bli i Singapore mer enn høgst nødvendig, men vet ikke hvor turen går videre. Malaysia (østsiden) og Bali er jo bra, men har vært der før. Må finne ut når og hvor det er regntid i juli før eg bestemmer meg hvor eg skal finne sol og strand.

Lenke til kommentar

Er det kanskje noen som har et reisemål å anbefale for november/tidlig desember hvor man kan være bortimot garantert å slippe for tyfoner, regntid osv?

Altså et varmt reisemål hvor man kan henge på stranden og dykke osv :)

 

Jeg setter forresten stor pris på tråden om billige billetter som robertaas er flink til å poste i, normalt er det noenlunde de samme tilbudene for meg i københavn som dere i norge. Er det forresten noen som har et tips til et sted å finne lignende infor for noen av de asiatiske storbyene? Type Bangkok / Singapore / Hong Kong / Kuala Lumpur? Helst på engelsk ^^

 

Fant ikke noe spennende ved å google

Lenke til kommentar
Er det kanskje noen som har et reisemål å anbefale for november/tidlig desember hvor man kan være bortimot garantert å slippe for tyfoner, regntid osv?

Altså et varmt reisemål hvor man kan henge på stranden og dykke osv :)

November er den beste måneden for Mauritius. Ellers er det bra i Dubai og Oman. Har også hatt det grei i Aqaba i november, men det kan være litt kjølig om kvelden. Hadde det helt perfekt på kysten av Colombia nå i november, men det blir kanskje litt for langt unna. Hadde det skikkelig ille i Colombia:

Punta_Faro_Isla_de_Mucura_Golfo_de_Morrosquillo%5B1%5D.jpg

 

Karibien!
Man kom deg i så fall unna stormsonen, helt nede i vestre hjørne for eksempel. ABC-øyene, Colombia eller Los Roques. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Veldig sugen på å dra til Afrika. Hadde ikke vært så dumt med noen skikkelige safariturer eller en tur opp Kilimanjaro! Ingenting er bestilt enda, men turen går utvilsomt til dette kontinentet i løpet av året.

 

Har også veldig lyst til å se Colditz slott i Tyskland, er fascinert av stedet. For de som ikke veit hva det er ble det brukt som POW-camp under WW2, med tilhørende spektakulære flukter. I den forbindelse kunne jeg også tenke meg å se ruinene etter Stalag Luft III.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Drar til Miami om litt over to uker. Så håper jeg å fly til Shanghai i mai, hvor jeg skal besøke en god venninne, og ta den transmongolske jernbanen fra Beijing til Moskva på vei "hjem" i midten av juni. Det eneste som står litt i veien nå, er at jeg flytter til nord-Norge noen måneder pga. jobb, og jeg vet ikke heeeelt når det blir, så må avklare det først …

 

Var i Kina tidligere i år, og det gav veldig mersmak!

Endret av The mighty Quinn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...