Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Jeg skal til japan med 2 kamerater til sommeren ^^

 

til Fukuoka, der skal vi gå på japansk skole, og lære språk, og andre ting. Også skal vi også innom Tokyo - Akihabara, og kanskje noen andre steder i Tokyo som en helg tur da. Ellers så blir det vell rundt i fukuoka oppleve kulturen. Gleder meg skikkelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal til japan med 2 kamerater til sommeren ^^
Det tar jo endel år å lære seg såpass japansk at man fx kan lese en avis.

 

Ellers må dere jo få med dere Harajuku og Yoyogi park på søndag.

 

Ja veit det tar ganske lang tid :p og at jeg ikke kommer til å lære alt på de 4 ukene vi skal være der. Men litt ivertfall, Kan jo allerede hiragana og litt katakana.

 

Ja vi hadde også tenkt oss innom Harajuku, men trur det ikke blir så lenge der som vi kommer til å være i akihabara, siden alle 3 liker spill, anime, manga, elektronikk. Og er ikke noen særlig bedre steder enn akihabara da x)

Endret av sjonky
Lenke til kommentar
Ja veit det tar ganske lang tid :p og at jeg ikke kommer til å lære alt på de 4 ukene vi skal være der. Men litt ivertfall, Kan jo allerede hiragana og litt katakana.
Og da har du enda ikke begynt med kanji. Du er klar over at de kan bruke 4 forskjellige skriftspråk i en og samme setning? Japansk krever mye arbeid og uten vedlikehold glemmer man det fort da det er så forskjellig fra andre språk man bruker
Ja vi hadde også tenkt oss innom Harajuku, men trur det ikke blir så lenge der som vi kommer til å være i akihabara, siden alle 3 liker spill, anime, manga, elektronikk. Og er ikke noen særlig bedre steder enn akihabara da x)
Ble egentlig litt skuffet av Akihabara. Det er egentlig bare et stort elektromarked som er verdt et besøk. Fikk tak i en Tuttuki Bako da jeg var der for ett år siden. Ellers er området helt tatt over av mer eller mindre tvilsomme utsalg av manga/anime og kafeer hvor hele poenget er at man skal herse med skolejenter kledt i "Gothic lolita".
Lenke til kommentar

Hei!

 

Bare lurte på hva folket synes om denne ideen:

Opprette en ny kategori hvor man kan lage et reisereferat med bilder fra sin siste ferie. Et Reisereferat gir som regel bra kritikk for det stedet man har besøkt, for de som vurderer å dra dit. Så kan man gi score på forkjellige punkter i byen.

 

Det skal ikke være en anmeldelse nei, et referat, men på slutten kunne man kanskje legget inn score på f. eks.:

 

Milano

Hoteller: 8/10

Natur: 9/10

Værforhold: 8/10

Serviceinnstilt: 6/10

Mat: 10/10

osv.

 

En tråd kan hete: Milano - Pizzariket

Men ja, hjovedsakelig et referat, ikke noen blanding med anmeldelse, for det kommer av seg selv når man skriver referatet. Man kunne hatt Dag 1, Dag 2, Dag 3, Dag 4 osv.

 

PS: siden det bare var et forslag, fant jeg det unødvendig å lage en tråd.

Lenke til kommentar
Det er allerede fritt frem for å lage slike tråder for de som ønsker det. Og trafikken her på forumet er for liten til at "referat" trenger noen splitting i eget forum.

 

Ellers så er det mange steder på nettet med slike ratinger.

ok, gløm det med ratinger, men det er alltid kult å se referat fra andres ferier, spesielt hvis det er med bilder.. Kan jeg lage en tråd for det?

Lenke til kommentar
Litt av målet med et diskusjonsforum er jo å diskutere og da bør man ikke si at man ikke skal stille utdypende spørsmål til de som har reist.

nei, var ikke det jeg mente, bare at man ikke skulle si "fin tur". Dette har vi irritert oss over på Bildekritikken for eksempel, hvor "Fine farger" og "Kult bilde" er gjengangere. Skal endre litt på akkurat det nå, beklager...

Lenke til kommentar
Vurderer dette til sommeren, sammen med tre kompiser:

 

 

Blir nok enkelte justeringer. Vi har kun 22 dager til rådighet. Det blir dyrt til Interrail å være, men vi er i gang med å spare :)

Dette er ikke helt ulikt interrailen min (og familie) til sommer.. Tok ditt bilde og la inn ruta mi med lilla, og alternativ rute med rødt ;) Vi skal også tre uker, så vi får litt tid på oss :)

 

Hvor fant du forresten det kartet?

post-138590-1263916521_thumb.jpg

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar
Hehe, fett! Dere får nok litt bedre tid enn oss.. kanskje vi bør undersøke om vi må korte ned antall kilometer bittelitt? :)

 

Kartet har jeg laget selv i Photoshop :p

Merka det på kantene. Skjønner det hvis du ikke vil, men du har vel ikke muligheten til å sede meg det uten rute på (bare rent kart)? :)

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...