Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Å reise trenger absolutt ikke være dyrt. Er vant til å finne billige flyturer og bor heller ikke altfor dyrt selv om jeg holder meg unna shabby steder med dårlig beliggenhet. For neste tur fant jeg et sted med god rating, god beliggenhet, eget bad/dusj, tv og frokost til 300 NOK inkludert skatter og avgifter.

 

Prøver av og til 5-stjerners, men da må det være valuta for pengene. Var på forrige reise innom et slikt sted med god beliggenhet, grei standard og jacuzzi på terassen. 800 NOK inkludert frokost og skatter midt i høysesong. :cool:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har omsider kommet forbi fabuleringsstadiet for sommerens ekspedisjon, har booket en liten stabel flybilletter i kveld. Reiser med tog fra Moskva til Beijing med stopp i Irkutsk og Ulan Bator, drar etter det rundt i Kina noen uker, så Hong Kong -> Singapore -> London -> hjem.

Lenke til kommentar

Den Transsibiriske Jernbane? Den må du virkelig fortelle oss om etter at du har kommet hjem. Har tenkt på denne en stund da jeg har en fascinasjon for Russland, men jeg tenker at det vil bli lang tid i tog og lite å se (mye vidder og tundra?) Har du leid en egen kupè eller bor du sammen med andre folk etc? Kunne tenke meg det selv.

Lenke til kommentar

Transsibirske, ja. Drar med en kamaerat -- i teorien kunne vi booket kupé for oss selv hele veien, men det ville ødelagt mye av opplevelsen; mye av moroa er å møte artige typer underveis, det gjør vi ikke om vi forskanser oss inne på en dyr kupé. Har snakket med et par som tok toget fra Moskva -> Vladivostok, det vil si hele Russland på tvers. Her var det visstnok i overkant lenge med tundra utenfor vinduet. Vi er ikke fullt så hardbarkede, og hopper av ca. midtveis i Sibir for å ta toget gjennom Mongolia og inn i Kina, så da blir forhåpentligvis ikke dette så påtrengende. Ser for så vidt frem til å se på tundraen en dag eller to, å krysse Gobi-ørkenen tror jeg også blir en fin opplevelse.

 

Lengste etappe på toget blir 4 dager (Moskva -> Irkutsk), mulig vi synes dette blir litt vel lenge, de andre strekkene er jeg ikke bekymret for. Hele turen kommer til å ta rett under et par måneder, så de ~8 dagene vi tilbringer på den Transsibirske jernbanen bekymrer meg ikke så voldsomt.

Lenke til kommentar

Har omsider kommet forbi fabuleringsstadiet for sommerens ekspedisjon, har booket en liten stabel flybilletter i kveld. Reiser med tog fra Moskva til Beijing med stopp i Irkutsk og Ulan Bator, drar etter det rundt i Kina noen uker, så Hong Kong -> Singapore -> London -> hjem.

Jeg vurderer selv å ta den transmongolske jernbanen, men jeg planlegger så mange turer (prioritering er noe dritt). Hadde vært veldig gøy med en tråd om hvordan turen var, etter at du har komt hjem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...