Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer selv å ta den transmongolske jernbanen, men jeg planlegger så mange turer (prioritering er noe dritt). Hadde vært veldig gøy med en tråd om hvordan turen var, etter at du har komt hjem. :)

Skal avgi behørig rapport, akkurat hvilket format det blir i er jeg usikker på, men en link skal jeg alltids huske på å hive inn her.

 

Fikk forresten bekreftet togbillettene i dag, ca. 4700,- på hver av oss for 2. klasse hele veien, med stopp i Irkutsk og Ulan Bator. Synes ikke det var så hakkende galt. Selv om vi fikser det meste selv (eneste vi bruker reisebyrå til er å kjøpe togbillettene) er ikke planleggingen særlig mye styr; om noe føles det nesten skuffende enkelt å bruke noen få minutter på å fikse overnatting midt i Sibir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nei, jeg kjøper sjeldent noe å ta med hjem når jeg er på tur. Særlig ting som veier 20 kilo :)

Så disse utrolige nøttene i sitt naturlige habitat i Valle de Mai på Praslin. Var også noen palmer med nøtter i den Botaniske hagen i Victoria. Og så hadde jeg et fint, upolert eksemplar stående i bokhylla i leiligheten min på Praslin!

 

Du får kjøpt ferdig rensede og polerte cdm'er i enkelte turistbutikker på Mahe, Praslin og la Digue. Du blir utstyrt med et eksportsertifikat og lettet for noen hundre Euros. Regner med at butikkene også kan ordne forsendelsen hjem.

 

eflatjan

http://www.pbase.com/bolla49

http://my.flightmemory.com/eflatjan

Lenke til kommentar

skal til guam og palau i novemer til januar

 

Lucky You!

Palau er en av de vakreste plassene jeg har vært. Anbefaler kayaktur blandt the Rock Islands, tur til Ngardmau-fossen, (Stillehavets mest spektakulære foss) og selvfølgelig snorkling i Jellyfish Lake! Som å svømme i gele! Men kulturelt sett må jeg si at det finnes mer spennende reisemål i Mikronesia og Stillehavet forøvrig. Veldig Amerikansk. (og også litt Japansk-aktig)

Var der forøvrig også i Januar. (2006) Ekstremt varmt og fuktig, med sykt kraftige regnskyll. Men masse sol og fint vær også...

Lenke til kommentar
Du får kjøpt ferdig rensede og polerte cdm'er i enkelte turistbutikker på Mahe, Praslin og la Digue. Du blir utstyrt med et eksportsertifikat og lettet for noen hundre Euros. Regner med at butikkene også kan ordne forsendelsen hjem.
Har absolutt lyst på å få med en slik nøtt hjem, men ville ikke helt stole på at den noengang vil dukke opp i postkassen i Norge om noen sier de skal sende den. Finnes det ikke versjoner med riktig utseende på rundt 10 kg slik at man kan få dem lurt med som håndbagasje? Og er det veske inni disse slik at de blir stoppet i sikkerhetssjekken?
Lenke til kommentar

Ferien min blir fra 16. september og frem til ca Mai 2011.

 

Jeg og en kompis skal ut i den store verden med en ryggsekk.

Sør-afrika, Sør,mellom og Nord-amerika, Oceania og Asia:).

 

Og jo, har planlagt mer enn det jeg skrev, var bare litt for mye! ^^.

Endret av Kriwin
Lenke til kommentar

Langhelg i Edinburgh :D

Er absolutt å anbefale. Hadde ingen problemer med å fylle tiden med alt som var å se og gjøre der. Arthurs Seat, Fallkirk Wheel, Camera Obscura, Rosslyn Chapel og Inchcolm Island med seler. Traff også Moonlight Walk og mange andre arrangementer. Masse hyggelige folk der.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reiser på en seks-ukers tur til Thailand, Malaysia, Singapore og Indonesia. Reiser 20. Juni :)

Sesongmessig treffer du bedre med malaysia enn med Thailand. Var i Singapore og reiste rundt i Malaysia/Borneo i vinter og begge stedene var en positiv opplevelse.

 

Høres bra ut. Jeg skal bare innom Thailand da jeg har vært der før, men må lande i Bangkok og reise videre derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...