Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interrail blir min neste tur. Blir vel på 3 uker.

 

Rute (har ikke sjekket opp ruter, men finnes etter hvert så mange ruter at denne er realistisk):

Starter fra Oslo til Munchen, kjører over de Østerriske alper til Italia, gjerne Milano. Derfra videre nedover til vestkysten og Monaco, før tilbakeveien begynner østover gjennom Sør-Øst Frankrike og Sveits, fra Sveits vender vi vestover mot Paris. Derfra vet jeg ikke hvilken vei vi skal ta hjem...

Endret av BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ
Lenke til kommentar

Drar til Uganda i begynnelsen av februar og blir der i nesten 3 uker. På vei hjem tar jeg meg en halv dag i amsterdam for litt kultur. I mars flyr jeg ned til Malaysia og tar to uker for å dykke ved Lankayan og Sipadan, før jeg drar tilbake til Kuala Lumpur og alapper litt av der før jeg drar videre til Singapore før jeg flyr hjem igjen.

Lenke til kommentar
I mars flyr jeg ned til Malaysia og tar to uker for å dykke ved Lankayan og Sipadan, før jeg drar tilbake til Kuala Lumpur og alapper litt av der før jeg drar videre til Singapore før jeg flyr hjem igjen.
Nesten samme tur jeg tok i November, men jeg var ikke innom Lankayan. Anbefaler å bo på Kapalai for dykking på Sipadan, men du har vel booket allerede. Om ikke er det nok allerede for sent. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

En måned interrail til sommeren :)

 

Ruten jeg kommer til å stemme for er: Båt fra Sverige til Polen(Gdansk tror jeg) så gjennom Polen til Tsjekkia, så Østerrike rett til Kroatsia, videre ned balkan til hellas, båt fra Hellas til Italia, gjennom alpene til Sveits, dermed en tur innom Munchen før turen går til Paris, deretter Belgia til Amsterdam hvorpå turen hjem er ukjent.

Lenke til kommentar
En måned interrail til sommeren :)

 

Ruten jeg kommer til å stemme for er: Båt fra Sverige til Polen(Gdansk tror jeg) så gjennom Polen til Tsjekkia, så Østerrike rett til Kroatsia, videre ned balkan til hellas, båt fra Hellas til Italia, gjennom alpene til Sveits, dermed en tur innom Munchen før turen går til Paris, deretter Belgia til Amsterdam hvorpå turen hjem er ukjent.

Trekk fra Polen og Amsterdam og legg til en rundtur rundt Sicilia så har vi hatt samme tur.

 

Ellers er jeg ikke sikker på om å avslutte med Amstedam er så lurt, men tollen kan ha lagt om rutinene sine siden jeg drev med Intererrail.

Lenke til kommentar
En måned interrail til sommeren :)

 

Ruten jeg kommer til å stemme for er: Båt fra Sverige til Polen(Gdansk tror jeg) så gjennom Polen til Tsjekkia, så Østerrike rett til Kroatsia, videre ned balkan til hellas, båt fra Hellas til Italia, gjennom alpene til Sveits, dermed en tur innom Munchen før turen går til Paris, deretter Belgia til Amsterdam hvorpå turen hjem er ukjent.

Trekk fra Polen og Amsterdam og legg til en rundtur rundt Sicilia så har vi hatt samme tur.

 

Ellers er jeg ikke sikker på om å avslutte med Amstedam er så lurt, men tollen kan ha lagt om rutinene sine siden jeg drev med Intererrail.

 

Kom du borti noen skjulte perler på turen din? Tror vi bare må ta sjangsen på Amster, for skal innom der. Men ingen av oss som tør å smugle med seg noe uansett :p

Lenke til kommentar
@Robertaas, hvilket yrke og stilling har du? Hva må jeg bli for å ha mulighet til å reise såpass mye som deg? :-)
Jeg reiser nesten utelukkende på fritiden så det har lite å gjøre med stilling. Mere fri enn andre har jeg heller ikke, det gjelder bare å utnytte det man har mere effektivt. Man kan reise langt på en helg.
Lenke til kommentar
Kom du borti noen skjulte perler på turen din? Tror vi bare må ta sjangsen på Amster, for skal innom der. Men ingen av oss som tør å smugle med seg noe uansett :p
Syntes Kyparissia var en rolig og hyggelig by.

Ved Bari bør du dra innom Alberobello, de har litt spesielle hus der.

Stop i Pompeii, jernbanestasjonen er ikke langt fra inngangen til ruinene.

Den Sveitsiske rivieraen har flere fine byer. Fra Montreux kan du ta den smalsporede veteranbanen opp på Rochers de Naye.

 

Skulle du stikke innom Sicilia anbefaler jeg å ta en guidet tur fra Catania opp på vulkanen Etna. Den er over 3000 meter høy og noe man ikke så raskt glemmer. Husk å plukke med deg vulkanske steiner det lukter svovel av på toppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...