Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lokalbedøvelse - Tips for å unngå ekle detaljer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legene samt sykepleierne skal ha kontinuerlig kontakt med deg når du opereres, hvis jeg ikke husker feil. Dette for å sjekke at du er ved bevissthet, og at alt går greit. Tviler veldig på at de lar deg få høre på musikk, men kanskje du kan lese et eller annet.

Lenke til kommentar
Skal operere i nedre halvdel, også synes jeg det blir litt i værste laget å sitte å høre på "gidder du sende meg skrutrekkern, Roger?"

8485188[/snapback]

Hahaha, lo godt av den.

 

Du kan sikkert be om å få en gardin mellom hodet og der du skal operere, ellers funker det fint med et blad og en MP3spiller.

Lenke til kommentar
Skal operere i nedre halvdel, også synes jeg det blir litt i værste laget å sitte å høre på "gidder du sende meg skrutrekkern, Roger?"

 

noen som har erfaring fra sånt?

8485188[/snapback]

Jepp, eller en lærling som sier "Ehmm ... Knut ... jeg tror jeg gjorde litt feil her" og legen svarer "Feil? Du har jo skåret av hele greia ... nå kan han aldri leve et normalt liv lenger".

Lenke til kommentar
Skal operere i nedre halvdel, også synes jeg det blir litt i værste laget å sitte å høre på "gidder du sende meg skrutrekkern, Roger?"

 

noen som har erfaring fra sånt?

8485188[/snapback]

8488038[/snapback]

To operasjoner med lokalbedøvelse. Førstegangen hørte jeg de skar og dro og sagde, andre gang hadde jeg med meg mp3-spiller. Gikk helt greit det. :)

 

Det eneste som var litt kjipt var at han la en diger kjøttpropp i et reagensrør femten cm unna øynene mine. :S

Lenke til kommentar
Jepp, eller en lærling som sier "Ehmm ... Knut ... jeg tror jeg gjorde litt feil her" og legen svarer "Feil? Du har jo skåret av hele greia ... nå kan han aldri leve et normalt liv lenger".

8488038[/snapback]

"Øy faen Geir, er det meningen at det skal blø så mye?"

Gøy med litt spøking.

 

Tenker jeg møter til kirurgi med en ryggsekk full med utstyr, så får jeg heller ta en ekstra diskusjon med kirurgen, tenker jeg! ;)

Lenke til kommentar

Hørt under lokalbedøvelse operasjon:

 

"Du, overlege Hansen, skal det se slik ut? Ikke?"

"Hm, enn om man gjør sånn da?"

"Også, vups, sorry, det var feil."

 

Neida, litt dårlig humor på kveldingen. Legene skal ha kontakt med deg under prosedyren, dette for å sjekke om bedøvelsen virker, at du ikke har vondt etc. Selv om jeg tror en lege skulle klare å høre deg om du hadde vondt.

Lenke til kommentar

Sist gang jeg ble operert i lokalbedøvelse ble jeg blant annet brent i ansiktet fordi jeg blødde såpass mye fra operasjonssåret :)

 

"Nå kan det være at det lukter litt svidd her", begynte faktisk å le da. Men men, pleier ikke å være noe spesielt stress under slike operasjoner, jeg ble faktisk operert i ansiktet, har selvsagt vært med på mer ubehagelige ting, men det går nok greit skal du se.

 

Det hjalp jo også selvfølgelig på at jeg hadde en deilig sykepleier/legestudent som tafset på meg under hele operasjonen!

Lenke til kommentar
hva vil det si å være lokalbedøvet?

8501823[/snapback]

Det betyr at du blir bedøvd på ett sted på kroppen. For eksempel venstre fot og ikke hele kroppen.

8501843[/snapback]

 

okey.. takk for svar!

 

er dette noe av det samme tannlegene bruker når de borrer osv..?

la siste spm bli tatt på pm så tråden ikke blir stengt

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...