Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

når eg ser på rikstv (med hdmi) blir deler av bildet etter klipping i scenen litt uklart i et halvt sekund. er d dette som er etterslep, eller er d någe aent? problemet er bare når eg ser på rikstv (sagem dekoder)

 

Samme her. Tror det er tven, for vi har samme dekoder nede på vår Panasonic 37", og der skjer det ikke. Har kanskje noe med at det overføres digitalt, men HDMI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men er d det som er etterslep?

Etterslep er vel typisk at man ser et "spøkelse" følge etter en person som går over skjermen, eller at en ball som sparkes over skjermen får en slags komethale slepende etter seg. Et resultat av at forrige bilde fortsatt vises svakt sammen med det nåværende, hvis skjermen ikke oppdaterer seg fort nok.

Lenke til kommentar
men er d det som er etterslep?

Etterslep er vel typisk at man ser et "spøkelse" følge etter en person som går over skjermen, eller at en ball som sparkes over skjermen får en slags komethale slepende etter seg. Et resultat av at forrige bilde fortsatt vises svakt sammen med det nåværende, hvis skjermen ikke oppdaterer seg fort nok.

 

var dette eg og trodde

Lenke til kommentar

Noen som har fått til å koble PC-en til tv'en via dvi->hdmi-kabel? Får ikke signal...men når jeg ser i ATI Catalyst Control Center får jeg opp TV'en. Satte desktop area til 1366*768 og refresh rate til 60Hz.

 

Under 'HDTV modes supported by this display' er jeg usikker på hva jeg skal velge:

*Add 720p60 format to Display Manager (NTSC)

*Add 720p50 format to Display Manager (PAL)

*Add 1080i30 format to Display Manager (NTSC)

*Add 1080i25 format to Display Manager (PAL)

*Add 1080p60 format to Display Manager (NTSC)

Endret av dude80
Lenke til kommentar
Vi har en del innlegg her som forteller nøyaktig det Janerkin sier.

Striper i mitten, striper oppe når man ser DVD på xbox. Slike ting..

Ja, det er mer enn par-tre stykker som har beskrevet det. Det skulle vært interessant å vite hvor utbredt denne feilen er, og om det går an å koble denne feilen med bestemte serienummer på TV-en, og om folk med hell har fått det reparert eller byttet TV-en. Andre har klagd på pipelyder, og noen klager på etterslep, det kunne også vært interessant å vite hvor utbredt disse er.

 

Min MCAK har ikke etterslep. Eneste stripene jeg ser var der på min forrige TV også, varer typisk et par minutter etter kveldsnytt. (Forstyrrelser fra naboens elektriske tannbørste?) Pipelyder har jeg ikke hørt, men jeg har ikke hørsel som en hund eller tenåring.

 

Jeg har sendt min MCAK til service hos A NOVO og etter det har jeg ikke lenger problemer med disse støy-linjene i de øverste delene av skjermen.

Lenke til kommentar
Noen som har fått til å koble PC-en til tv'en via dvi->hdmi-kabel? Får ikke signal...men når jeg ser i ATI Catalyst Control Center får jeg opp TV'en. Satte desktop area til 1366*768 og refresh rate til 60Hz.

 

Under 'HDTV modes supported by this display' er jeg usikker på hva jeg skal velge:

*Add 720p60 format to Display Manager (NTSC)

*Add 720p50 format to Display Manager (PAL)

*Add 1080i30 format to Display Manager (NTSC)

*Add 1080i25 format to Display Manager (PAL)

*Add 1080p60 format to Display Manager (NTSC)

 

Fikk du signal? Jeg har koblet pcn til tvn med dvi->hdmi.. Funker glimrende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Woooow!

 

Tatung fungerer nå utmerket.

 

Har i dag byttet ut Get og blitt koblet opp på Fredrikstad Fibernett.

 

Under installasjonen i dag var det fremdeles en hvit stripe som kom og gikk mens SCART var koblet til for å kjøre igang. Etter det ble SCART tatt vekk og koblet opp med HDMI.

Det ble en kjempekvalitet på bilde og alle farver er helt suverene nå. :thumbup:

 

Ikke nok med det, den hvite stripen er helt borte. :yes:

 

Med den bildekvaliteten nå og uten hvit stripe leiet vi en film gjennom Fredrikstad Fibernett og klarer bilde har jeg ikke sett før + at vi nå også fikk lyd igjennom hjemmekino annlegget koblet til dekoderen, noe som jeg ikke fikk til å fungere med Get.

 

Tatung har jo fått mye skryt og en del klager blant annet fra meg også tidligere.

 

Nå er det bare en kjempe opplevelse å se film med kinolyd.

 

Angrer nå ikke et sekund på kjøp av Tatung 32" til kr. 3995,-

 

Og for dere som har mulighet til å bli koblet opp på Fibernett vil nok også få en annen opplevelse av Tatung.

Lenke til kommentar

Er en eier av en V32MCHK-EE1 og er fantatisk fornøyd med tv'n forhold til pris :) Forsåvidt er nok V32MCHK neste samme tv, kun at V32MCHK-EE1 har DVB-T(mpeg2) innebyd og s/pdif(rca) digitalt lydut kontakt på den. Og selvfølgelig så er fargen forskjellig.

 

Har en liten problem, det startet når jeg koblet min HTPC via HDMI til tv'n. Da får jeg nemlig overscan, bildet passer ikke til tv-skjermen. Virker som den ikke støtter 1:1pixelmapping på HDMI porten, eller tar jeg feil? Finnes det noen andre med erfaringer som kan hjelpe meg?

 

Når jeg kobler til via vga så går det suverent, bildet er bra og det blir 1:1pixelmapping! Men jeg vil helst koble med HDMI fordi har planer om å kjøpe Blu-ray spiller til HTPC snart jeg får fikset HDMI koblingen ifra HTPC --> TV. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Få høre.

Har bynt å fått minstanke om at grunnen til at folk plages med å få til native oppløsning mot denne skjermen uten powerstrip (som ikke funker med nvidia 8800 serien) er dårlig programmert EDID. Er i kontakt med ANOVO via e-post ang. dette, men det virker ikke som de har noe som helst anelse om hva jeg snakker om (til tross for at jeg har prøvd å foklare det en rekke ganger, samt at jeg ber dem oppgi hva som skal stå hvor i nvidias timing-skjema for custom oppløsning... DET burde man i vertfall forvente fra et firma som er har ofisiell support på Tatung i norge!!!!).

 

 

 

Men dette fører seg dessverre inn i rekken blandt erfaringer jeg har gjort ang. udugelige e-postsvar og ELENDIG service fra Anovo.

 

Oh.. btw: noen som har noe tips ang. dette?

Skal prøve å låne med meg en VGAkabel i morgen og teste med det.

Lenke til kommentar

Oppdatering av EDID funket som snus! Nå får jeg kjørt 1360x768@60Hz. Men får ikke 1:1 pixelmapping _enda_ .... tekst er bittelitt uklar enda + at den flimrer litt i noen tilfeller. Men det er nok bare snakk om å lage en custom oppløsning i nvidia kontrollpanelet som er riktig.

Lenke til kommentar

Jeg har Tatung 32 mchk. Her fungerer stort sett alle oppløsninger. Men sliter med pixelmapping. Det virker som at det er noen "striper" som går verticalt nedover bildet som tekst og lignende er uklart på. Et slags bølgemønster. Dette er over VGA.

SLiter også med at jeg får noe støy innpå bildet. Hvor lang kan en slik kabel være uten for mye støy? Ømfintelig for 230v ledningsnett?

 

Vil gjerne ha timingsinstillingene for å få dette perfekt. Har Nvidia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Som jeg sa i en annen tråd kan 1366x768 bare kjøres ved singel pixel horizontal timing. Og da både tv og grafikkort støtte dette. Etter alle "1000" forum sidene jeg har lest om dette problemet (på leting etter en tv for PC-en med støtte for 1:1 pixelmapping), virker det for meg som at ATI er sterkest på dette med tv støtte. Jeg har også prøvd å lage min egen oppløsning med nvidia control panel / custom resolutions (jeg har 8800gts512 siste drivere), noe som virker svært enkelt.

Men det eneste problemet er at man har ingen mulighet for å forandre horizontal timing, annet enn det som er forhåndsinnstilt fra nvidia sin side. Jeg kan ikke se at det står noe om horizontal timing når jeg klikker på advanced-knappen (hvis jeg ikke er blind da, håper noen sier fra :p).

 

--------------------------------------------------------------------

 

"A common question among, e.g., plasma and LCD/TV owners, is why horizontal timings cannot be specified in terms of individual pixels - i.e., why 848x480 instead of an optimal 852x480, or 1368x768 instead of the native 1366x768?

 

The reason is that graphics cards almost invariably do horizontal timing in terms of character clocks of 8 pixels, rather than in terms of individual pixels - a legacy of the original Motorola 6845 CRT controller. At the hardware register level, 848x480 is actually programmed as 106 character clocks x 480 lines - 106 characters of 8 pixels each equals 848 total pixels. Likewise, 1366 pixels isn't possible - the closest possible values are 1368 (171 character clocks) or 1360 (170 character clocks).

 

Hence a horizontal resolution that isn't evenly divisible by an 8 pixel character clock is not possible on display hardware that claims compatibility with VGA (and pre-VGA) standards. You either live with a couple of pixels of overscan, or settle for a couple of pixels blank border.

 

Exceptions to this horizontal timing rule include ATI new X1K and Matrox's Parhelia and P-series, which use pixels rather than character clocks to generate horizontal timings.

 

Another exception is the old Kyro 2 - still used on special purpose graphics cards from some manufacturers. The Kyro 3 is also capable of pixel-perfect resolutions at the hardware level, but the generic drivers do not allow this.

 

Also: for digital (not analog) timing, NVidia cards have always used individual pixels rather than character clocks of 8 pixels, even though effective changes have tended to be in character clocks anyway. Again: this only applies to DVI-D/HDMI, not analog VGA or DVI-A connections."[/b]

 

http://forums.entechtaiwan.net/viewtopic.php?t=20%29

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...