Gå til innhold

Tatung 32" til 5000.


Anbefalte innlegg

hm. Er rimelig sikker jeg hadde klarere bilde når jeg fikk kjørt 1368. Må forske litt mer på det.

 

Har forøvrig bestilt en V32MCAK til bruttern. Håper jeg kan få det brukbart der også. Han har 6600GT kort, så der går det kanskje an å bruke powerstrip om ikke annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bestiller jeg en V32MCAK iløpet av de kommende dagene, det virker som det mest økonomisk lønnsomme for en student. Men før jeg bestemme meg 100% ; har jeg forstått det rett at det er mulig å få til 1:1 pixelmapping med denne modellen?

 

Jeg kommer til å bruke maskinen med 1 HD DVD spiller, en PS3, og en laptop via VGA eller HDMI.

Lenke til kommentar
faen heller!!!!!!!!!!!!

 

Neida. Har flashet edid selv, og er 100% sikker på at det er føckings nvidia som står for all develskapen nå. Ikke gidder de å utvikle et GODT kontrollpanel for custom resolution selv, og ikke deler de med resten av verden. Enkelt og greit, De som har GF 8800 (eller nyere??) er FUCKED som jeg ser det, såfremt ingen kan komme opp med en kjempeløsning fra nvidias kontrollpanel.....

Har du prøvd å slå av å på tv'n etter timings innstillinger og flashing?

Dette gjorde jeg:

1. Lastet ned "hacket" EDID, kjørte PowerStrip og la inn ny EDID.

2. Deretter slo jeg av maskinen og TV'n.

3. Starter TV'n først, deretter så startet jeg maskinen.

4. Skjermkortet fant 1360X768@60p av seg selv Testet det med 1:1 pixelmapping bilder og det fungerer kjempe bra.

 

Hvis maskinen ikke finner 1360x768@60p oppløsning, prøv å da standard innstilling på powerstrip! HUSK å slå av å på TV!! Se om det fungerer!

 

ATI skjermkort er best til HTPC bruk :)

Lenke til kommentar

Jadda! Kjøpte meg en 32" MCAK og er ganske fornøyd så langt. Hadde ett VELDIG irriterende lydproblem, det var en konstant "rrrrrrrrrrrrrr"-slags lyd i bakgrunnen hele tiden (ganske tydelig også), den forsvant helt når jeg skrudde av AVC i lydinstillingene (noen som vet hva AVC er for noe?)

 

Testa også å koble til PC med VGA kabel og ser ut til å fungere ganske så bra.

 

Noen som har noen anbefalte innstillinger til MCAK? Orker ikke leite gjennom hele tråden for å finne

Lenke til kommentar
Jadda! Kjøpte meg en 32" MCAK og er ganske fornøyd så langt. Hadde ett VELDIG irriterende lydproblem, det var en konstant "rrrrrrrrrrrrrr"-slags lyd i bakgrunnen hele tiden (ganske tydelig også), den forsvant helt når jeg skrudde av AVC i lydinstillingene (noen som vet hva AVC er for noe?)

Automatisk volumkontroll, sånn at lydnivået på forskjellige TV-stasjoner blir noenlunde likt selv om de sender med forskjellig lydstyrke, eller at man slipper å justere volumet når man bytter mellom TV og DVD. Tror til og med at den demper lyden litt på irriterende LØØØØP og KJØØØØP!!!-reklamer... Fin funksjon, den forårsaker ikke noen during jeg kan høre på min TV.

 

Noen som har noen anbefalte innstillinger til MCAK? Orker ikke leite gjennom hele tråden for å finne

MCHK og MCAK er ikke så ulike at du ikke kan ta utgangspunkt i de som står nederst på første side i denne tråden. ;)

Men mine innstillinger finnes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=949019

Lenke til kommentar

Fikk min V32MCAK i dag, har bare fått testet den litt med analoge TV-signaler og noe 720p stuff over VGA fra laptopen.

 

TV-signalene imponerte ikke, men det kan godt være GET sin skyld... Det var litt støy ofte på flere kanaler.

 

VGA-kobling til TVen fra laptopen fungerte som en drøm! Jeg tok noen 1:1 pixelmapping-tester og det virker som at den automatisk hadde det... 1360:768 er vel den rette oppløsningen for 1:1 pixelmapping slik jeg har forstått det? Kvaliteten var ihvertfall veldig god!

 

Førsteinntrykket er ihvertfall veldig bra! Den er jo ikke veldig vakker å se på, men det er bare å skru den på så glemmer man det fort.

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti at lyden på V32MCAK stopper på 10?

Det virket i starten men så kobla vi på canal digital parabol tuner med scart og nå får vi ikke volum høyere enn 10.

 

Problemet er på alt(scart,hdmi,analog etc) og har prøvd alt av lydinnstillinger i menyen på V32MCAK.

Lenke til kommentar
Det er DVI på V32MCGIen :)

Bruker DVI selv.

Er det en utgått modell? I prisguiden finner jeg ikke noe pris. Hjelper meg veldig lite om den ikke er å få tak i :p

 

Funker ekstern lydkilde inn til TVen samtidig med dvi?

 

(altså: vil minijack og dvi fra macbook kunne gi bilde og lyd samtidig på den tven?)

Minijack + DVI aner jeg ikke om funker, har selv koblet av høytalerene... Kan prøve å koble til noe lyd på minijack inn og et par høretelefoner på minijack ut og sjekke om det funker.

Lenke til kommentar

Ser jo ut som en veldig grei tv til en rimelig pris : o

 

Men jeg sitter i timesvis og ser på forskjellige tver på komplett, og jeg finner aldri ut om jeg skal gå for HD-Ready eller Full HD.. Ser jo at de fleste spillene som jeg har til ps3 er 720p og har enda ikke sett noe 1080p. I tilleg så sparer jeg litt med å kjøpe en hd-ready tv så jeg vet ikke helt jeg.. Trenger jeg virkelig en full hd tv?

 

Dette ble veldig off topic så dere må bare unskylde meg, men jeg hadde ikke så fryktelig lyst til å starte en ny tråd osv.

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hvor nærme du skal sitte TVen... Tror de fleste konklusjoner som er dratt er at hvis du skal sitte trykt opptil TVen så vil du merke forskjell, men på "vanlig" avstand så vil du ikke det. Spesielt på mindre TVer.

 

Problemene jeg hadde med TV-signalene de første to dagene med denne TVen er nå nesten borte! De fleste kanaler ser nå så bra ut som man kan forvente av analoge signaler, men det er fortsatt et par kanaler som ikke er veldig gode.

Lenke til kommentar
MCGI er en utgått modell ja, den har blitt overtatt av MCAK.

 

Grunnen til at DVI er blitt overtatt av HDMI er nok at flere apparater buker HDMI og at begge er digital så det er bare å kjøpe en DVI-HDMI overgang.

Strengt tatt er vel MCAK avløseren til MCHK, mens MCGI er avløst av MCFJ, http://www.tatung.eu/Page.aspx?pid=88 . Men den har vi ikke sett mye til i Norge.

 

Grunnen til at TV-produsentene prioriterer HDMI over DVI, er vel heller at HDMI overfører både lyd og bilde, DVI overfører bare bilde. Og at TV-produsentene sannsynligvis produserer TV for at man skal se levende bilder med lyd til, ikke bare fra TV-ens tuner, men også fra dekoder, DVD, Bluray. Fra dette forumet kan man få inntrykk at det er svært mange som kjøper TV som skjerm til PC (+ spillkonsoll) og er mindre interessert i tradisjonelle levende bilder med lyd fra TV og tildels film, TV-produsentene er ikke helt i takt med den utviklinga. Men framtidsløsninga er sannsynligvis at PC-ene også dropper DVI-kontakten til fordel for HDMI - man skal jo gjerne ha med lyd fra PC-en også, og da er det greiere med en kabel som klarer alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...