Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din absolutte drømmebil.


Anbefalte innlegg

Må vel nesten bli den her (som jeg holder på å "lage"):

 

62225.jpeg

 

Jeg vet, den er ikke veldig pen, men tror hvertfall den er aerodynamsik nok :)

 

dette er hjertet da:

62227.jpeg

er to kompressorer som driver hver sin turbo, som mater en v12'er på 6 liter... burde få hjula til å gå rundt :) IC-arealet er på 7.2 kvadratmeter :)

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må bli 997 Turbo for min del. Ser den er nevnt flere ganger før i tråden her. En supercar du kan bruke i det daglige.

Ble forbikjørt i min Focus av en kritthvit 997 Turbo da jeg var i DK for en måned siden. Jeg lå i ytterfeltet og kjørte ca 140 og syns jeg så noe i øyekroken. Da jeg så hele bakspeilet mitt bli fylt opp av fronten til the mighty Turbo trakk jeg nesten pinlig refleksaktig inn til høyre. Med et dybt brøl fra bokseren, så var den borte. Som om jeg sto stille. :omg: Sykt. Jeg vil ha en slik. It will be mine. Somehow, someday.. *sukk*

post-7955-1178405297_thumb.jpg

post-7955-1178405307_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Må vel nesten bli den her (som jeg holder på å "lage"):

 

62225.jpeg

 

Jeg vet, den er ikke veldig pen, men tror hvertfall den er aerodynamsik nok :)

 

dette er hjertet da:

62227.jpeg

er to kompressorer som driver hver sin turbo, som mater en v12'er på 6 liter... burde få hjula til å gå rundt :) IC-arealet er på 7.2 kvadratmeter :)

8530298[/snapback]

følte jeg hadde sett en slik en på top gear... eller noe som lignet...

Lenke til kommentar
følte jeg hadde sett en slik en på top gear... eller noe som lignet...

8546941[/snapback]

 

Det finnes flust med biler som ligner på den der, nettopp fordi det er et relativt effektivt deisgn med tanke på aerodynamikken.

 

F.eks.

 

060711008.jpg

Caparo T1.

 

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
har du haørt om sommer bil og viner bil. hvis man har råd til de bilene som blir vist frem her har man mest sannsynlig også råd til en bil man kan bruke om vinteren

8550671[/snapback]

 

Med feks. porsche 911 kan en få sportsbil og en ypperlig vinterbil i samme pakka

(nei, jeg snakker ikke om cayenne). Du har carrera 4, passe rask sportslig bil, som i tillegg oppfører seg usedvanlig bra på vinterføre, til tross for at det er en sportsbil.

 

Dessuten koster ikke en slik bil det hvite ut av øyet hvis en går for en eldre modell, slik som en 964, du får et eksempler for ca. 300-350k, avhengig av utstyr og stand. Noe som i min menig ikke er så sinnsykt mye med tanke på at du får en sportsbil som fungerer fint uansett årstid...

 

Som et pluss med 964 (og 993 for den saks skyld), er varmeanlegget, det er ekstremt godt, takket være den luftavkjølte motoren. Luften som brukes til og avkjøle motoren ledes inn i kupeen hvis en skrur på varmeanlegget, noe som fører til at kupeen varmes opp fort. Noe som er en fordel her i Norge...

Du får ikke varmet opp kupeen like fort på 996 og 997, siden de har vannavkjølte motorer, men for all del, varmeanlegget i nyere porscher har virkelig imponert meg...

 

 

En har også noen turboer som leveres med 4wd, men hvordan de oppfører seg på vinterføre vet jeg ikke, men det skal absolutt sjekkes ut ;)

 

 

 

heanwi:

du måtte linke til det som i min mening er den styggeste 911 noensinne produsert,

 

996 serien er i min mening den største tabben til porsche,

en 911 SKAL ha runde lykter, har den ikke det fortjener den heller ikke og bli merket som en 911

Lenke til kommentar
Hvordan i he**** skal dere klare å kjøre disse bilene på norske veiier? og vinteren?

8550623[/snapback]

911 Turbo? Både 996 og 997 har AWD. Impreza? Jeg skal ikke sie noe.

 

Og for å ha det nevnt, vi har en feier her i byen som kjører en 65 Mustang Hardtop med 289cid, hele året. Det er ikke like lett og like praktisk som, tja, vår Outlander, men det er fullt mulig. Hva med alle ungdommer som kjører E30, 190E, Granada, Sierra, 240?

 

Så lenge man klarer å kontrollere seg, er det fullt mulig å kjøre alle overnevnte biler, kanskje med noen unntak for enkelte superbiler med alt for lite bakkeklarering på norske veier. Hele året. Så lenge en tenker seg om, ikke drar på hele tiden, og passer på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Uten tvil Audi RS6 Avant.

 

Ingen over, under eller ved siden :)

8555889[/snapback]

 

Så det finnes ikke andre biler enn akkurat den bilen?

Siden det ikke finnes noen biler over, under eller ved siden av?

 

 

Da ber jeg deg forklare meg hvordan i all verden jeg ser andre biler enn det til daglig, de er bare en illusjon?

Lenke til kommentar
Uten tvil Audi RS6 Avant.

 

Ingen over, under eller ved siden :)

8555889[/snapback]

 

Så det finnes ikke andre biler enn akkurat den bilen?

Siden det ikke finnes noen biler over, under eller ved siden av?

 

 

Da ber jeg deg forklare meg hvordan i all verden jeg ser andre biler enn det til daglig, de er bare en illusjon?

8565939[/snapback]

de andre bilene ligger vel ofte forran og bak RS6'en :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...