Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Din absolutte drømmebil.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drømmer ikke så mye om biler, og er godt fornøyd med Skodaen min.

 

Om jeg ikke skulle ha tatt hensyn til pris kunne jeg ha tenkt meg en VW Touran med masse utstyr, 170 hk TDI motor og DSG gearkasse. Det går an å få den til å koste nesten en halv million. Noe mer eksklusivt enn det ville jeg ikke følt meg hjemme i.

 

Det kunne vært artig å få disponere en heftig Ferrari for en helg, men jeg ville ikke hatt noe så upraktisk.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Nå er ikke Q7 en terrengbil, men ville ikke tro at Touaregen er så forferdelig mye bedre.

 

Du tar uansett ikke den helt nye Touaregen eller Q7 med ut i terrenget, utenom når du skal til hytta, og da klarer begge to seg helt fint.

Skal du kjøre mye terreng kjøper du ingen av de. Discovery og RR er nøkkelord ;)

 

Du kan ikke plassere Touareg og Q7 i samme klasse. Touareg er like rå i terrenget som en RR, mens Q7 åpenbart er bygd for veier og ikke offroad. Touareg er en fremragende offroadbil som for få dessverre har fått øynene opp for.

Lenke til kommentar
Nå er ikke Q7 en terrengbil, men ville ikke tro at Touaregen er så forferdelig mye bedre.

 

Du tar uansett ikke den helt nye Touaregen eller Q7 med ut i terrenget, utenom når du skal til hytta, og da klarer begge to seg helt fint.

Skal du kjøre mye terreng kjøper du ingen av de. Discovery og RR er nøkkelord ;)

 

Du kan ikke plassere Touareg og Q7 i samme klasse. Touareg er like rå i terrenget som en RR, mens Q7 åpenbart er bygd for veier og ikke offroad. Touareg er en fremragende offroadbil som for få dessverre har fått øynene opp for.

8473960[/snapback]

 

hmm..kan godt være. Noen linker eller videosnutter med Touaregen i aksjon? Ble nyskjerrig nå. Men å plassere den i samme klasse som RR er vel ganske så drøyt, vil tro at RR er bedre utstyrt/bygd for terreng. Iallefall Discovery. Men selvom man ikke personlig hadde kjørt mye offroad, så er det jo drømmebil-tråd.

 

drømme-offroad bil: Discovery

Drømme-familie bil: Audi RS6 avant

Drømme-superbil: Lambo Lp640 roadster

Drømme-onroad SUV: Audi Q7 v12, med senk og litt større felger, 20/22"?

drømme-sportsbil (ikke superbil): Ferrari 355

drømme-luxus sedan: Audi S8

Drømme-cab: Mercedes sl** AMG

Drømme-bybil: Golf R32

 

Tok en liten gjennomgang på sparket..:p God natt =)

Endret av rublings
Lenke til kommentar
hmm..kan godt være. Noen linker eller videosnutter med Touaregen i aksjon? Ble nyskjerrig nå. Men å plassere den i samme klasse som RR er vel ganske så drøyt, vil tro at RR er bedre utstyrt/bygd for terreng. Iallefall Discovery. Men selvom man ikke personlig hadde kjørt mye offroad, så er det jo drømmebil-tråd.

 

Om bilens off-road egenskaper

 

Du har sikkert også sett en Touareg trekke et visst fly og delta i et visst løp?

 

Ellers kan jeg sitere fra www.touaregfaqs.com:

 

Most automotive publications that have reviewed the Touareg in off-road environments give it almost universal praise, placing it equal to or just behind the Range Rover in rough-terrain performance.
Lenke til kommentar

Apollo Sport

 

 

 

 

 

 

 

 

Data:

 

engine Audi V8

position Mid Longitudinal

aspiration Twin Turbo

valvetrain DOHC, 5 Valves per Cyl w/Vario Cam

displacement 4163 cc / 254.0 cu in

bore 93 mm / 3.66 in

stroke 84.5 mm / 3.33 in

power 596.6 kw / 800 bhp

hp per litre 192.17 bhp per litre

body / frame Carbon Fibre over chrome molybdenum Steel Frame

front brakes Discs w/6-Pot Calipers

f brake size 380 mm / 15.0 in

rear brakes Discs w/6-Pot Calipers

r brake size 380 mm / 15.0 in

front wheels F 48.3 x 25.4 cm / 19 x 10 in

rear wheels R 48.3 x 33.0 cm / 19 x 13 in

front tire size 255/35R19

rear tire size 345/35R19

f suspension Double Wishbones w/Inboard Shock Absorber Units, Anti-Roll Bar

r suspension Double Wishbones w/Inboard Shock Absorber Units, Anti-Roll Bar

wheelbase 2700 mm / 106.3 in

front track 1680 mm / 66.1 in

rear track 1590 mm / 62.6 in

length 4250 mm / 167.3 in

width 1995 mm / 78.5 in

height 1105 mm / 43.5 in

transmission 6-Speed Sequential

gear ratios 2.87:1, 1.77:1, 1.26:1, 1.00:1, 0.83:1, 0.71:1

final drive 4.09:1

top speed 360 kph / 223.7 mph

0 - 60 mph 2.9 seconds

Lenke til kommentar
Så hadde de jo noe slikt som 1.5 tonn eller mer med ekstra vekt for å gi bedre friksjon mot veien. :)

 

Ja, det måtte de hatt med hvilken som helst annen bil med samme vekt i hele verden og, hva er poenget ditt?

8477262[/snapback]

At du ikke på noen måte bare kan hoppe inn i en Touareg og trekke med deg et 747.

 

Når den nyheten kom for noe tid siden var det faktisk veldig mange som virkelig trodde at Touareg var så stor og sterk at du bare kunne kjøpe en og trekke et fly.

 

Det er feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Porsche 911 turbo (993)

Den dagen jeg har en sånn en er livet mitt komplett.

 

Selvfølgelig med nytt luftfilter og sportseksos, slik at du får en lyd som får folk til og tro at du tok motoren ut av en gammel diesel-sjark

 

 

Vinterbil blir vel en Porsche 911 carrera 4 (964)

En av de beste sportsbiler for norsk føre i mine øyne, god ytelse om sommeren, og jammen meg går de godt om vinteren også. En prislapp på rundt 350k for et eksemplar i god stand er noe jeg anser som et pluss.

 

 

Som trackday/banebil ville jeg ha hatt en Porsche 944 turbo, trimmet og slanket for all unødvendig vekt (Noe slikt skal jeg DEFINITIVT ha meg, det er bestemt!)

Lenke til kommentar
Porsche 911 turbo (993)

Den dagen jeg har en sånn en er livet mitt komplett.

Jeg er redd du vil bli skuffet. Jeg har hatt litt av hvert av biler, men nå kjører jeg rundt i en Skoda og er akkurat like komplett som da jeg hadde litt kulere biler. Du får ikke noe mer komplett liv av en fin bil, men du får noen ekstra bekymringer...

 

Jeg har forsåvidt god nok råd til å kjøpe en slik Porsche, men jeg ser ingen grunn til å bytte ut Skodaen i en trang bil som egner seg relativt dårlig på de norske krøtterstiene jeg kjører på til daglig.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Porsche 911 turbo (993)

Den dagen jeg har en sånn en er livet mitt komplett.

8488959[/snapback]

Og trolig over. :p

 

Beklager OT, måtte bare. :)

8491858[/snapback]

 

Det er den bilen jeg helst ville ha kjørt meg ihjel i, for og si det slik ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...