Gå til innhold

gametrailers top 10 consoles of all time

boundishh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min spillekarriære begynte på Commodore 64.. -skal lure på hvor mange som ikke hadde blitt interresert i spill, dersom commodore ikke hadde eksistert... - tror den var vel så viktig for industrien som ATARI 2600..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ganske så enig med det siste han sa. Just how big would the game industry be if not for playstation.

8422353[/snapback]

Heilt enig! :) For ein hurlumhei den maskina stelte i stand altså :wee:

Skrevet (endret)
snip

8422544[/snapback]

snip

8422619[/snapback]

snip

8422638[/snapback]

javel, nevn 5 kjente spill som Nintendo lager/gir ut selv og som er beregnet på de litt eldre.

8422677[/snapback]

Selvom det ikke betyr noe, siden det er forskjell på barnslig og barnevenlig, here ya go:

• Famicom Tantei Club Part II: Ushiro ni Tatsu Shoujo (NES)
    Fanial Fantasy (NES) (vil si at det er vendt mot voksne, ja)
    The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES) (er jo vendt mot voksne, men jeg vet ikke om du mener bare på aldersgrense ellernoe, men går ut ifra at du ikke bare mener grensen)
    Vegas Stakes (SNES)
    Fire Emblem: Monshō no Nazo (SNES)
    Super Metroid (SNES)
    EarthBound (SNES)

For å nevne noen fra NES/SNES-dagene :)

Endret av Haakon*
Skrevet (endret)
Sony gjorde med ps1 spill tilgjengelig for alle grupper. Før de kom på banen var spill mest for barn og nerder. Dette er bare min mening.

8422463[/snapback]

Så du mener at Nintendo bare var/er for barn? Eller mener du at Sony lagde en veldig voksen spillkonsoll, som voksne digga? Hvordan gjorde de det? Var det noe med konsollen, eller spillene som kom til den?

Er forresten veldig lei av at folk er så fordomsfulle mot Nintendo angående "den barne-greia"..

8422500[/snapback]

Nei, mener ikke at Nintendo er barnslige. Men trenden i hele spill industrien er at spillene har blitt mer voksen. Grunne er rett å slett at gamere verden over blir eldre. Mange voksne tror fremdeles at spill er bare noe småunger driver på med. Spill er blitt så mye mer enn det det var for 20 år siden.

Men når man snakker om Nintendo, så er det klart at deres spill hovedsaklig har rettet seg mot den yngre gruppen. Men for all del, jeg kan også kose meg med mario selv om jeg straks er 25.

Endret av UrgeLoL
Skrevet

Det har du helt rett i, mend et virker som du mener at PS1 var den maskinen som satte skillet, på en måte.

Er enig i at mange godt voksne tror at spill bare er for barn osv..

Skrevet

Mente bare at med Playstation så ble spilling mere allment akseptert. Spilling var ikke bare for småunger og nerder lengre. Og dette fortsatte med n64, ps2 og xbox, og fortsetter nå med ps3,wii og xbox 360. Markedet øker enormt, og grunnen er spill som henvender seg til forskjellige grupper mennesker. Det at vi har 3 konsoller som er ganske så forskjellige vil også være med på å øke markedet.

Skrevet

Jeg er veldig uenig med vinneren, fordi jeg selv ikke er så begeistret for spillbiblioteket som var på Playstation 1. I tillegg til dette så kan jeg ikke fordra Sonys kontrollere.

Skrevet
Var spill som passet alle aldre til Nintendo 64 også, bare at folk ikke er klar over det siden de automatisk tenker "Nintendo? Barnslig."..

8422544[/snapback]

vel, rundt 80/90% av Nintendos spill er jo barnslig. Da sier det vel seg selv at Nintendo er en "barnekonsoll"..dvs hovedfokuset er barn.

8422619[/snapback]

80/90 % av Nintendos spill er barnslige? Omfg, så tragisk.. Jeg er så lei av folk som tror at alt det står Nintendo på er noe barnslig dritt.. Spill litt av Nintendo/andre utviklere til en av Nintendos konsoller, før dere uttaler dere..

8422638[/snapback]

javel, nevn 5 kjente spill som Nintendo lager/gir ut selv og som er beregnet på de litt eldre.

8422677[/snapback]

1)Dr. Kawashima's Brain Training

2)Metroid Prime

3)Metroid Prime 2: Echoes

4)Metroid Prime: Hunters

5)Big Brain Academy: Wii Degree

Det var fem kjappe :) Er mange flere. Dersom du kommer med påstander om at noen av spillene kun er for barn, vil jeg gjerne vite hvordan du definerer barn, og at du venligst henviser til kilder som viser at disse spillene primært blir kjøpt av barn.

Skrevet

Joda, PS1 har gjort sitt for spillmarkedet, men å glorifisere konsollen som den som har gjort mest for spillverden, er å ta litt for hardt i.

Jeg mener at Nintendo sto som frontfigur for spill, hvor PS1 kjørte videre på dette. Altså et "samarbeid" mellom dem 2. Hadde det ikke vært for Nintendo hadde vi ikke ha Playstation, hadde vi ikke had Playstation er det usikkert om vi har had de gode spillene vi har i dag.

Nintendo og Sony er de 2 frontkjempene som har definert gaming og hva den kan gjøre, Sega har gjort sitt men dessverre ramlet de av lasset.

Skrevet
Mente bare at med Playstation så ble spilling mere allment akseptert. Spilling var ikke bare for småunger og nerder lengre. Og dette fortsatte med n64, ps2 og xbox, og fortsetter nå med ps3,wii og xbox 360. Markedet øker enormt, og grunnen er spill som henvender seg til forskjellige grupper mennesker. Det at vi har 3 konsoller som er ganske så forskjellige vil også være med på å øke markedet.

8423236[/snapback]

Ganske enig i det, Playstation klarte hvertfall å bytte ut fellesbetegnelsen ved å spille konsoll fra "å spille nintendo" til "å spille playstation". Playstation ble det nye synonymet for konsollspilling på folkemunne, spesielt for casual gamers eller de som ikke var så inne i spill. I enda større grad med PS2. Så playstation har absolutt tatt konsollspilling ut til de større massene og bort fra barnestempelet som ble sittende fast ved nintendo til en viss grad.

Skrevet
Joda, PS1 har gjort sitt for spillmarkedet, men å glorifisere konsollen som den som har gjort mest for spillverden, er å ta litt for hardt i.

Jeg mener at Nintendo sto som frontfigur for spill, hvor PS1 kjørte videre på dette. Altså et "samarbeid" mellom dem 2. Hadde det ikke vært for Nintendo hadde vi ikke ha Playstation, hadde vi ikke had Playstation er det usikkert om vi har had de gode spillene vi har i dag.

Nintendo og Sony er de 2 frontkjempene som har definert gaming og hva den kan gjøre, Sega har gjort sitt men dessverre ramlet de av lasset.

8423295[/snapback]

Jupp, Sony har selvfølgelig ikke gjort alt dette selv. Men at de var de største pådriverene i ps1 og ps2 generasjonene er det vel ingen tvil om. Bare å se på salgstallene det.

Skrevet

Den fikk jeg også lyst til å svare på!

- Metroid

- The Legend of Zelda

- Fire Emblem

- Geist

- Disaster: Day of Crisis

- F-Zero

Og så videre.. er masse.

Skrevet
Spør du meg burde c64 vært på lista. Selv om den hadde tastatur, vil jeg kalle det en konsoll.

8422853[/snapback]

Sjølv om du vil kalle det ein konsoll, er det ei datamaskin. :)

Kay

Skrevet
ja, ps1 og ps2 har virkelig gjort affere i konsoll verdenen :)  :)

8423370[/snapback]

Ja, det har de. Men bare vær klar over at uten Nintendo hadde vi ikke hatt PlayStation ;)

Min topp 7 (usikker på rekkefølgen, så ta det med en klype salt.. Men de 2 øverste er soleklare.. NB: tok ikke med denne generasjonens konsoller, for de har jeg rett og slett ikke tilbrakt nok tid med):

• Nintendo 64
    Super Nintendo (SNES)
    GameBoy (Color)
    PlayStation 2
    Nintendo Entertainment System (NES)
    GameCube
    Nintendo DS

Skrevet
ja, ps1 og ps2 har virkelig gjort affere i konsoll verdenen :)  :)

8423370[/snapback]

Ja, det har de. Men bare vær klar over at uten Nintendo hadde vi ikke hatt PlayStation ;)

8423503[/snapback]

Helt sant, og det kan nintendo takke seg selv for :) Bra for spillverdenen, sikkert ikke så gøy for nintendo, hehe.

Min liste:

1 NES

2 PS1

3 N64

4 PS2

5 Sega Mega Drive

Skrevet
Men ps1 hadde et mye større spill bibliotek enn 64 og pga "kassetene" n64 brukte ble noen spill litt rare Som. F.eks Resident evil 1(har prøvd det det er som og gå med en 3d figur på et bilde av landskapet)

8422568[/snapback]

Hvorfor tar du Resident evil 1 som et eksempel på at noen N64 spill ble litt "rare"? :dontgetit:

Du er vel klar over at Resident evil 1 var på PS1?

Kan hende det bare er jeg som missforstod, men synes det virket så merkelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...