Gå til innhold

31 drept i ny skole-massakre i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lite sannsynlig at en ukjent bryter seg inn hos deg for å drepe deg.

Det er en risiko du skal få ta på egne vegne. Personlig ville jeg ikke nødvendigvis tatt sjangsen på at jeg (og eventuelt kone og barn) ville forbli uskadet om vedkommende oppdaget av huset ikke var tomt.

 

Jeg hadde sagt, ta det du vil ha og kom deg ut.

Det er det siste jeg ville gjort. En innbrudstyv, ganske jumpy i utgangspunktet, kanskje påvirket av dop, bevæpnet... joda... lurt å gi seg til kjenne da. Fyren er garantert rasjonell, tar det han skal ha, og går. Helt uten å skade eller true meg eller andre... :no:

8414170[/snapback]

 

Er du litt redd av deg ? Er det ofte folk blir drept av ukjente inbruddstyver i norge eller ?

 

 

Spørsmålet er vel heller som følger, ville du væpnet hele landet til tennene, inkludert alle psykoene hvis du kunne få bære våpen selv ?

 

Ville du vert tryggere da enn nå ?

Lenke til kommentar
Er du litt redd av deg ? Er det ofte folk blir drept av ukjente inbruddstyver i norge eller ?

 

Spørsmålet er vel heller som følger, ville du væpnet hele landet til tennene, inkludert alle psykoene hvis du kunne få bære våpen selv ?

 

Ville du vert tryggere da enn nå ?

8414393[/snapback]

Nå bytta du totalt tema. Ikke noe av dette berører 'jeg skyter/skyter ikke' noen i ryggen.

 

Det at jeg ville skutt en innbruddstyv i ryggen, i stedet for å gi meg til kjenne, betyr ikke nødvendigvis at jeg er redd, at folk ofte blir drept av innbruddstyver eller at jeg vil væpne folk til tenna.

 

Jeg har aldri skjønt meg på hvorfor enkelte ikke kan diskutere en ting redelig, fordi konklusjonen har innbilte konsekvenser for en annen del av diskusjonen.

Lenke til kommentar

Det er ikke lov å kjøpe våpen i USA fordi de er så glade i å jakte, men fordi det står i "the bill of rights", som er de ti første paragrafene i den amerikanske grunnloven.

 

A well-regulated militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear arms, shall not be infringed.

 

Og som kjent er det ikke så veldig lett å få forandret grunnloven :)

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Tildels enig der JBlack, men hvor mange av voldtektene i Oslo i det siste kunne vi vært uten, hvis de jentene hadde en Zapper de kunne kjøre rett i kuken på den jævlen som voldtok de?

8414338[/snapback]

Burde være lov med våpen man kan forsvare seg selv med, som stun gun..

(sier ikke Uzi for å "jakte" med) Ikke bare en slags voldtekt alarm som en del går med.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Tildels enig der JBlack, men hvor mange av voldtektene i Oslo i det siste kunne vi vært uten, hvis de jentene hadde en Zapper de kunne kjøre rett i kuken på den jævlen som voldtok de?

8414338[/snapback]

Burde være lov med våpen man kan forsvare seg selv med, som stun gun..

(sier ikke Uzi for å "jakte" med) Ikke bare en slags voldtekt alarm som en del går med.

8415146[/snapback]

Finnes det statistisk belegg for å hevde at det blir(er) færre voldtekter i land hvor man kan bevæpne seg? :hmm:

 

Vet at banker i USA har bevæpnet vakt, men sitter alikvel med inntrykket av at det tradisjonelt har vært fler bankran der enn i f.eks. Norge, derfor er jeg i tvil om overstående utsagn.

Lenke til kommentar
Finnes det statistisk belegg for å hevde at det blir(er) færre voldtekter i land hvor man kan bevæpne seg?  :hmm:

 

Vet at banker i USA har bevæpnet vakt, men sitter alikvel med inntrykket av at det tradisjonelt har vært fler bankran der enn i f.eks. Norge, derfor er jeg i tvil om overstående utsagn.

8416073[/snapback]

Kan jo få stoppet voldtektsmenn ved å bruke stun gun på dem, men så kan det jo også provoseres sånn at de bruker våpen.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1741809.ece kommer det fram at denne morderen hadde begått kriminelle handlinger fra før uten å bli satt i fengsel.

 

Cho Seung-Hui skal den siste tiden ha oppført seg voldelig. Han skal blant annet ha antent en studenthybel og forfulgt jenter.

Altså, hadde rettsvesenet satt ham i fengsel i tide ville dette høyst sannsynlig ikke ha skjedd.

Lenke til kommentar
Kan jo få stoppet voldtektsmenn ved å bruke stun gun på dem, men så kan det jo også provoseres sånn at de bruker våpen.

8416254[/snapback]

 

Men kunne du tenke deg å bli brukt stun gun på før du blir voldtatt ?

Du vet at hvis man gjør forskjellige våpen lovlige så er det ikke bare "the good guys" som får tak i dem.

Lenke til kommentar
Kan jo få stoppet voldtektsmenn ved å bruke stun gun på dem, men så kan det jo også provoseres sånn at de bruker våpen.

8416254[/snapback]

 

Men kunne du tenke deg å bli brukt stun gun på før du blir voldtatt ?

Du vet at hvis man gjør forskjellige våpen lovlige så er det ikke bare "the good guys" som får tak i dem.

8416430[/snapback]

 

Nei, men man må da få lov å forsvare seg. Høres jo ut på deg som man bare skal legge seg ned å sprike når voldtektsmannen kommer, hvis ikke så kanskje han gir deg en ørefik også.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...