Gå til innhold

31 drept i ny skole-massakre i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, forsøkte å qoute ett medlem her, men.

 

 

"Personlig kunne jeg godt tenke meg en Glock 17 eller 19, men hva skulle den egentlig brukes til? Litt skyting for moro skyld på blink, eller mot veipirater og farlige innbruddstyver. Ingenting av det har vi i Norge ennå."

 

Nettopp det har vi, jeg jobber innen sikkerhetsbransjen og har skaffet meg "venner" på begge sider av loven. Noen kjekkere enn andre :thumbup:

 

Og for å gjøre en lang historie kort.

 

En Psykisk syk person truet meg på livet, Ok det, blir vant til det. Men denne personen visste alt om min familie og da mener jeg alt. Og jeg hadde også sett at han hadde våpen :hrm:

 

Siden jeg jobber natteskift, er det lett å legge 1+1 og få 2 :nei:

 

Samboer ringte meg på jobben om natten og sa at noen ristet kraftig på døren og sparket og slo. Jeg ringte til Politiet, som har sovende vakt der vi bor. Det var en trøtt stemme som sa at han kunne ikke rykke ut, før vedkommende hadde brutt seg inn. Ok, sa jeg. Er det slikt det skal være, så ber jeg samboer ta ut ett av våpene, og lade de, og skyte faenskapet. Da skal jeg si Dere at det var en som våknet i andre enden, og da sa jeg bare sov godt. Og la på. :roll:

 

Dette er noen år siden.

 

Forøvrig så hadde vi to store German Sheppard`s så jeg tviler på om at han hadde kommet så veldig langt inn i huset før at han var spist opp, men vedkommende var i en så elendig forfatning (Psykisk) og sikkert ruset, så det spørs hvordan han ville ha "likt" å bli spist på av hundene, og eventuelt sett min samboer med ett våpen i hånden :hmm:

 

Politiet har etter den tid alltid stillt opp når jeg har ringt å gitt beskjed til dem om at nå er det ting på gang hjemme / noe er galt / feil venner har truet min familie / meg.

 

Så ja, jeg var glad vi både hadde hunder og våpen der, ikke tvil om at det ville ha blitt brukt. (hundene altså :ph34r: )

 

Og jeg er mer bekymret for alle de andre som springer rundt med ulovlige våpen og truer alt og alle. Det er ikke slikt det burde være. Og mange av dem er i narkorus / dårlig narkorus. Og Dere kan tenke Dere hva som kan skje :roll:

 

Jeg forsvarer lovlige våpen, til bruk for "gøy" skyting, og for å treffe nye venner.

 

Jeg forsvarer også Nødrett og Nødverge.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Hei, forsøkte å qoute ett medlem her, men.

 

 

"Personlig kunne jeg godt tenke meg en Glock 17 eller 19, men hva skulle den egentlig brukes til? Litt skyting for moro skyld på blink, eller mot veipirater og farlige innbruddstyver. Ingenting av det har vi i Norge ennå."

 

Nettopp det har vi, jeg jobber innen sikkerhetsbransjen og har skaffet meg "venner" på begge sider av loven. Noen kjekkere enn andre  :thumbup:

 

 

Og jeg er mer bekymret for alle de andre som springer rundt med ulovlige våpen og truer alt og alle. Det er ikke slikt det burde være. Og mange av dem er i narkorus / dårlig narkorus. Og Dere kan tenke Dere hva som kan skje  :roll:

 

Jeg forsvarer lovlige våpen, til bruk for "gøy" skyting, og for å treffe nye venner.

 

Jeg forsvarer også Nødrett og Nødverge.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

8433968[/snapback]

 

 

Kanskje har det blitt verre senere år siden banker og butikker har fått bedre sikkerhetssystemer. Da går de kriminelle på svakeste ledd.

 

Forøvrig ser vi at denne Vtec episoden inspirerer andre som har tenkt på lignende måte:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/20/498411.html

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Det har visstnok vært et par andre situasjoner på videregående skoler og colleges/universiteter de siste dagene også, bla. en seksten år gammel gutt som ble hentet av politiet før han rakk å posisjonere seg i et klokketårn.

 

Man hører ikke mye om det, dog.

8434123[/snapback]

 

 

Og nå ser media til norge :

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/21/498436.html

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/21/498428.html

 

Og da var "festen" igang, hvor mange tikkende bomber går det rundt omkring på skolene, og ikke minst i samfunnet vårt ? :hmm:

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

 

PS: Leter vi etter dritt, finner vi også det.

Lenke til kommentar

var nettopp på offtopic.com og prøvde å få yankeene til å skjønne at våpen overalt ikke gjør verden bedre.... de hadde tusen forskjellige unnskyldninger... jeg skjønner d ikke...

 

"nei, hadde folkene på skolen hatt våpen de også hadde ikke dette skjedd, fordi da hadde han karen som skjøt de folkene blitt skutt før han rakk det"

 

dete var visst en såkalt "gun free zone", og det ser ut som at hver eneste amerkianer faktisk ville hatt FLERE våpen i landet, og avskaffe gun free zones fullstendig etter dette...

Lenke til kommentar
var nettopp på offtopic.com og prøvde å få yankeene til å skjønne at våpen overalt ikke gjør verden bedre.... de hadde tusen forskjellige unnskyldninger... jeg skjønner d ikke...

 

Haha. Ja, du hadde selvsagt ikke protestert hvis det etter en spesiell enkelthendelse hadde kommet en haug med kunnskapsløse fjortisser fra USA, Russland, Cuba eller hvorsom helst og slaktet det norske samfunnet. Du er neppe noen USA-ekspert, og å stikke på et forum og belære folk fra en annen kultur etter en slik hendelse er rett og slett trolling. Uansett hvor rett du tror du har.

Lenke til kommentar
var nettopp på offtopic.com og prøvde å få yankeene til å skjønne at våpen overalt ikke gjør verden bedre.... de hadde tusen forskjellige unnskyldninger... jeg skjønner d ikke...

 

"nei, hadde folkene på skolen hatt våpen de også hadde ikke dette skjedd, fordi da hadde han karen som skjøt de folkene blitt skutt før han rakk det"

 

dete var visst en såkalt "gun free zone", og det ser ut som at hver eneste amerkianer faktisk ville hatt FLERE våpen i landet, og avskaffe gun free zones fullstendig etter dette...

8436404[/snapback]

 

 

Helt sant, dette forsvarer jeg og. :ph34r:

 

Hadde vaktene eller andre hatt ett håndvåpen, så kunne vedkommende ikke fått anledning til å drepe så mange. :roll:

 

Men fortsatt bør / skal det være en kontroll form, på de som får kjøpe våpen.

 

Men det er vanskelig å gjennomføre i US of A, siden det er festet i grunnloven at våpen kan alle ha.... ;)

 

Vennlig hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
var nettopp på offtopic.com og prøvde å få yankeene til å skjønne at våpen overalt ikke gjør verden bedre.... de hadde tusen forskjellige unnskyldninger... jeg skjønner d ikke...

 

"nei, hadde folkene på skolen hatt våpen de også hadde ikke dette skjedd, fordi da hadde han karen som skjøt de folkene blitt skutt før han rakk det"

 

dete var visst en såkalt "gun free zone", og det ser ut som at hver eneste amerkianer faktisk ville hatt FLERE våpen i landet, og avskaffe gun free zones fullstendig etter dette...

8436404[/snapback]

Det finnes lyspunkt. Whom do you shoot?

 

var nettopp på offtopic.com og prøvde å få yankeene til å skjønne at våpen overalt ikke gjør verden bedre.... de hadde tusen forskjellige unnskyldninger... jeg skjønner d ikke...

 

Haha. Ja, du hadde selvsagt ikke protestert hvis det etter en spesiell enkelthendelse hadde kommet en haug med kunnskapsløse fjortisser fra USA, Russland, Cuba eller hvorsom helst og slaktet det norske samfunnet. Du er neppe noen USA-ekspert, og å stikke på et forum og belære folk fra en annen kultur etter en slik hendelse er rett og slett trolling. Uansett hvor rett du tror du har.

8436463[/snapback]

Mulig jeg tar feil, men er ikke offtopic.com et internasjonalt forum? I såfall har vel utenforstående også noe de skulle sagt. Greit, våpenkulturen i USA er ikke lik den i Norge, men det betyr ikke at man må bo i USA for å ha noe man skulle sagt om den. Men selvfølgelig, det kommer an på hvilken tone du tar.

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men er ikke offtopic.com et internasjonalt forum? I såfall har vel utenforstående også noe de skulle sagt. Greit, våpenkulturen i USA er ikke lik den i Norge, men det betyr ikke at man må bo i USA for å ha noe man skulle sagt om den. Men selvfølgelig, det kommer an på hvilken tone du tar.

8436544[/snapback]

 

Godt mulig det er internasjonalt forum, og selvsagt skal alle få lov til å ytre seg. Men når det skjer enkelthendelser av denne typen, så er det en haug med umodne bedrevitere som plutselig skal belære. Husk Norge og hvalfangst, plutselig var det masse utlendinger som ikke ante hvorvidt Norge var demokrati eller diktatur, og trodde at hvalfangsmotstandere ble fengslet i Norge osv. Det var boikottiltak tatt på grunnlag av ting som ikke stemte osv. Men mene ting skulle de. Og ytre det på internasjonal TV skulle de. Pierce Brosnan trodde Norge fenglset hvalfangstmotstandere, og at vi hadde dødsstraff....

 

Det er faktisk en fordel å ha vært i USA for å vite hvordan den amerikanske hverdagen er, og hvordan våpensituasjonen og våpendebatten er, sett derfra. Hvis man er en norsk tenåring, og kun leser tabloidene, så kan man lett få et inntrykk av at hverdagen er helt annerledes i USA enn det den er. Og når man som en typisk bedrevitersk nordmann (vi vet jo best... for alle) skal overbevise dem om hvor ille de egentlig har det, så blir de provosert. Akkurat som du blir provosert om en amerikansk erkekonservativ kommer og slakter det norske sosialdemokratiet. Både du og han lever i rike, velfungerende samfunn, men begge er overbevist om at den andre er ignorant og trenger å "skjønne" hvordan det egentlig er.

 

Så dette er egentlig et spørsmål om takt og tone, og å komme som norsk fjortiss inn på et amerikansk forum etter en tragedie for å belære dem om hva som er galt med samfunnet deres... er naivt, frekt og umodent. Og på ingen måte konstruktivt.

 

(og bare så det er sagt, jeg støtter ikke NRA i tilfelle noen skulle ønske å ta sidespor med den diskusjonen :p )

Lenke til kommentar

Alt avhenger av hvilken tone du tar det i. Om du ønsker en diskusjon, så er det ingen som kan si at du bare er en bedreviter som slenger seg på i fordømmingen av en annen kultur. Om du derimot tar den bedrevitende tonen, så er det forståelig. Vanskelig å si, når vi ikke har noen link til den aktuelle diskusjonen.

Lenke til kommentar

Jammen, Amerikanere i U.S.A ligger på verdenstoppen i anntall drap utført med skytevåpen.

Jeg mener at skytevåpen til de som vil ha det _er_ skadelig. Se nå, i Norge... To brødre som hadde funnet en pistol. Eldste broren skøt yngstebroren ved et uhell.

Lillebroren hans ble livstruende skadet.

Det er sånne ulykker som skjer når folk blir uforsiktige med våpen. Når det er mye våpen får man en avslappet holdning til dem, hvilket gjør dem farligere enn nødvendig.

Strengere våpenpolitikk med mindre tilgang til våpen vil mulig gjøre at færre våpen ligger rundt. Dette vil også føre til færre ulykker.

Skjønner hva jeg mener?

Jeg prøver ikke å si at jeg vet mer enn andre, men prøver å tenke litt høyt her.

Lenke til kommentar
Jammen, Amerikanere i U.S.A ligger på verdenstoppen i anntall drap utført med skytevåpen.

Jeg mener at skytevåpen til de som vil ha det _er_ skadelig. Se nå, i Norge... To brødre som hadde funnet en pistol. Eldste broren skøt yngstebroren ved et uhell.

Lillebroren hans ble livstruende skadet.

Det er sånne ulykker som skjer når folk blir uforsiktige med våpen. Når det er mye våpen får man en avslappet holdning til dem, hvilket gjør dem farligere enn nødvendig.

Strengere våpenpolitikk med mindre tilgang til våpen vil mulig gjøre at færre våpen ligger rundt. Dette vil også føre til færre ulykker.

Skjønner hva jeg mener?

Jeg prøver ikke å si at jeg vet mer enn andre, men prøver å tenke litt høyt her.

8436769[/snapback]

 

 

I Norge så har vi en rimelig god kontroll på våpene, som de av oss innehar lovlig.

 

Ammo, våpen og en vital del av våpenet er bortlåst / gjemt bort. Det sier våpenloven klart ifra om.

 

Men hvorfor skal vi som har våpen lovlig "straffes" enda mer.

 

Se rundt, hvor lett det er å skaffe våpen ulovlig. En som jeg handler ammo av, (Butikkkjede) kunne fortelle han at ble tilbudt en MP5, for 15000 Nkr.

 

Så hvorfor ikke bedre og kjappere kontroll av skytevåpen som sirkulerer i gjenger som tyr lett til våpen ?

 

Vi skal ikke så langt tilbake når A og B gjengen fyrte av skudd inne på Gardemoen og Aker brygge. :roll:

 

Det var vell mer flaks enn "lovlig" at det gikk bra.

 

Og ikke glem at det norske politiet er redd mange av disse miljøene.

 

De som innehar våpen ulovlig, bør straffes hardt. Knallhardt.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Problemet er som chris rock sa

 

"Don't go to parties with metal detectors. Sure it feels safe inside, but what about all them niggas outside, they know you ain't got one."

 

Det er for mange våpen som sirkulerer i samfunnet fra før av til at våpenfrie soner hjelper. Det blir rett og slett "open season" for enhver morderisk galning. På lang sikt måtte de fått ned antallet våpen som sirkulerer og så innføre dem tror jeg.

 

Slik det er nå tror jeg det er bedre at de ikke har dem. Men ett samfunn der våpen er så innarbeidet i kulturen, tror jeg rett og slett må akseptere at slike hendelser finner sted. Synd å si det.

Lenke til kommentar
Samboer ringte meg på jobben om natten og sa at noen ristet kraftig på døren og sparket og slo. Jeg ringte til Politiet, som har sovende vakt der vi bor. Det var en trøtt stemme som sa at han kunne ikke rykke ut, før vedkommende hadde brutt seg inn. Ok, sa jeg. Er det slikt det skal være, så ber jeg samboer ta ut ett av våpene, og lade de, og skyte faenskapet. Da skal jeg si Dere at det var en som våknet i andre enden, og da sa jeg bare sov godt. Og la på.  :roll:

8433968[/snapback]

Her berører du et interessant prinsipielt spørsmål.

 

Hvis vi av myndighetene fratas friheten til å bære våpen og beskytte og forsvare oss selv. Da har myndighetene samtidig påtatt seg ansvaret med beskytte og forsvare oss, og myndighetene representanter for jammen meg stille opp når det er behov. Hvis ikke vil jeg sterkt forsvare at folk griper til våpen og forsvarer seg selv. På tross av forbud.

 

Trygghet er en menneskerett. Den kan ikke tas fra oss gjennom det norske lovverket.

Lenke til kommentar
Å skylde på politikerene blir litt dumt igjen. Politikere blir tross alt valgt inn av  oss (velgerene)

 

I andre land vinner politikere valg på paroler som "hardere mot de kriminelle" ... hvorfor skjer ikke det i dette landet?

8439035[/snapback]

 

Joda, sant det! :) Men nå har ikke jeg stemt på den sittende regjeringen heller! (Blei 18 i år, så stemte ikke i det heletatt.)

 

Det er forresten lett å si noe, og å love noe. Er ikke alltid alle politikere som gjør det de lover, har jeg skjønt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...