Gå til innhold

Ubuntu 7.04 Feisty Fawn (Oppdatert 1. innlegg)


Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?  

565 stemmer

  1. 1. Kommer du til å prøve Ubuntu 7.04?

    • Ja, jeg har det allerede installert på PCen, PS3'en, MACen, etc.
      331
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil installere det senere
      55
    • Ja, jeg har bare prøvd Live fra CDen, men vil neppe installere det
      12
    • Ja, men jeg har hverken prøvd Live fra CDen eller installert det ennå
      91
    • Vet ikke, har ikke bestemt meg om jeg vil prøve det eller ikke ennå
      46
    • Nei, jeg kommer ikke til å prøve det
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er sikkert ett dumt spørsmål, men jeg bruker nå 7.04 beta og installerer updates hele tiden.

 

Når den endelige versjonen kommer(i morgen), må jeg da hente ned den nye og installere denne, eller har jeg da allerede den nye siden jeg installerer alle update'ene ?

 

Marvin

Lenke til kommentar

Her er et lite tips til dere windowsere som vil ha iso-fila veldig fort etter release (det blir stor pågang på serverne!)

 

 

Last ned cygwin, installer bash-shellet og rsync.

http://www.cygwin.com/setup.exe

 

Åpne Cygwin->Cywin Bash Shell fra startmenyen. Deretter laster du ned siste daily build av ubuntu:

 

Kopier, lim inn og trykk enter:

rsync -vPz rsync://cdimage.ubuntu.com/cdimage/daily-live/current/feisty-desktop-i386.iso .

(husk det siste punktumet der).

 

Når feisty final kommer, er det bare å bruke rsync til å hente bare oppdateringene, istedet for den fullstendige iso-fila.

 

Dette kan du gjøre med disse kommandoene etter hverandre:

mv feisty-desktop-i386.iso ubuntu-7.04-desktop-i386.iso

og

rsync -vPz rsync://releases.ubuntu.com/feisty/ubuntu-7.04-desktop-i386.iso .

Et voila, c:\cywin\ubuntu-7.04-desktop-i386.iso vil være Ubuntu Feisty Final.

Lenke til kommentar

Merkelig hvor lite oppmerksomhet Kubuntu får da - fant en pitteliten preview av den på en blogg - mens det flommer over med Ubuntu ting. De er svært like, men likevel... :-/

 

 

Denne tråden her kunne kanskje fått link på første siden til torrent filer for de ulike versjoner. Regner med torrent vil være det beste alternativet i morgen.

Lenke til kommentar
Denne tråden her kunne kanskje fått link på første siden til torrent filer for de ulike versjoner. Regner med torrent vil være det beste alternativet i morgen.

8413472[/snapback]

 

Torrent er definitivt det lureste når det er stor pågang. Resultatet blir jo høyere hastighet, det omvendte av det som hadde skjedd med en enslig server. :) Legger ut torrentlinker i første post når disse blir tilgjengelig imorgen. Noen som vet klokkeslett for utgivelse?

Lenke til kommentar

Leste på digg at Ubuntu ønsker å teste siste versjon før de slipper de endelige versjonene(Link), og blant kommentarene viser de til torrent filer for de ulike versjonene. Kanskje du kan legge disse på første siden?

 

Det er vel kanskje ikke alle som har en bitt torrent klient, så da kan man kanskje linke til uTorrent?

 

Håper hw.no i sin omtale legger ut link til torrent filene, så kan Ubuntu gjengen heller bruke pengene på andre ting en båndbredde. :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Men bitorrent er jo fildeling. Er ikke det ulovlig da.
Regner med du ikke mente dette alvorlig :) Fildeling er helt lovlig - såfremt det ikke er åndsverk som er beskyttet etter åndsverksloven. Så pass deg for å ta opp fra radioen med en kassettspiller, det rammes(hvis det er innhold som er beskyttet) :!:
Lenke til kommentar
Leste på digg at Ubuntu ønsker å teste siste versjon før de slipper de endelige versjonene(Link), og blant kommentarene viser de til torrent filer for de ulike versjonene. Kanskje du kan legge disse på første siden?

 

Det er vel kanskje ikke alle som har en bitt torrent klient, så da kan man kanskje linke til uTorrent?

 

Håper hw.no i sin omtale legger ut link til torrent filene, så kan Ubuntu gjengen heller bruke pengene på andre ting en båndbredde.  :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

8414363[/snapback]

 

Er vel kanskje best å vente med å legge ut til det er helt sikkert siste versjon, slik at folk ikke laster ned noe som ikke er endelig imorgen?

 

Legger såklart ut link til diverse populære torrentprogrammer, samt apt-get-kommando for dem. Skal også nevne at hvis man har Opera kan man laste ned direkte i nettleseren. :) Finnes det en plugin til Firefox som kan gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Er vel kanskje best å vente med å legge ut til det er helt sikkert siste versjon, slik at folk ikke laster ned noe som ikke er endelig imorgen?

Helt klart, tenkte jeg ikke på...

 

Finnes det en plugin til Firefox som kan gjøre det samme?
Ser de holder på å lage en, men den er ikke ferdig(moztorrent). Men hvis wintendo folket kan bruke uTorrent, Opera osv så burde ikke det være noe problem :)
Lenke til kommentar
Men bitorrent er jo fildeling. Er ikke det ulovlig da.
Regner med du ikke mente dette alvorlig :) Fildeling er helt lovlig - såfremt det ikke er åndsverk som er beskyttet etter åndsverksloven. Så pass deg for å ta opp fra radioen med en kassettspiller, det rammes(hvis det er innhold som er beskyttet) :!:

8414447[/snapback]

 

 

Det var en spøk. Men sånn som media og plate/film bransjen omtaler fildeling er det nok mange som tror at det er ulovlig uansett. :) Akkurat som at mp3 spiller for mange heter ipod uansett. Jeg liker ikke engang ordet mp3 spiller. Bruker heller mediaspiller siden min spiller ogg vorbis og wma i tillegg til mp3. :)

Lenke til kommentar

Feisty har vært på laptop'en i et par måneder nå og har fungert perfekt bortsett fra at noen oppdateringer har ødelagt tråløstilkoblinga (noe man må regne med når man kjører alfa). Skal se om jeg ikke skal gå tilbake til ubuntu på desktop'en også, som jeg har hatt windows på en stund pga et spill jeg fikk i gave.

Lenke til kommentar
Nå hadde jeg stått opp tidlig for å få i gang nedlasting, men hva ser jeg! Den er ikke lagt ut :S

Nå må jeg vente hele kvelden på at nedlastingen skal bli ferdig :(

8418995[/snapback]

 

Det var akkurat det jeg antok. Det er jo mulig lanseringen følger USA-tid, og da kan det jo hende at vi må vente helt til imorgen.Litt teit at det ikke står tidspunkt egentlig, folk skal jo ha Ubuntu fra hele verden...

 

Ser ut som godeste M. S. Dell har gjort - i alle fall - et bra valg.

8417449[/snapback]

 

Lol, det er gutten sin det. *klapsi-klapsi-hoden* :)

 

(Dæven døtte, hva skal han med alle de PC'ene)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...