Gå til innhold

Vårens vakreste grafikkeventyr


Anbefalte innlegg

Det bør kanskje være mer fokus på hvor nyttig HDMI vil være på skjermkort, spesielt nå som mange hundre tusen (eller flere) Nordmenn har HDTV. Jeg har lest noe om at Radeon X2900 vil ha eget lydkort på skjermkortet så lyd-delen av HDMI blir tatt ibruk, mens GeForce-kort ikke hadde en fullt så god løsning. (men det er rykter)

 

Jeg er også spent på hva slags programvare som kan utnytte R600 til fysikk.

 

det eneste som jeg ikke liker med Dx10, er at man må ha Vista for og bruke det :ermm:  :thumbdown:  :(

8398032[/snapback]

Et veldig godt poeng. Om Microsoft ville kunne de laget det for XP også, men da hadde Vista mistet et av sine hovedargument.

 

Kan vell ikke akurat si at kortene bråker mye? har selv et 8800gts.

Det er bare tull og si at det støyer

8398054[/snapback]

Det kan være ulikt fra produsent til produsent av skjermkort hvilken vifte som brukes.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tja.. tror folk ikek skal vente så altfor lenge på passiv kjølte kort, men sier seg jo selv at G80 lager for mye varme, og at man derfor må vente på g84 eller hva den nå heter..

8398077[/snapback]

Skal ikke geforce 8500 og 8300 komme i vifteløse versjoner? (Uten å ha alt for digre kjølere)

Lenke til kommentar
det eneste som jeg ikke liker med Dx10, er at man må ha Vista for og bruke det :ermm:  :thumbdown:  :(

8398032[/snapback]

Et veldig godt poeng. Om Microsoft ville kunne de laget det for XP også, men da hadde Vista mistet et av sine hovedargument.

Ikke denne konspirasjons teorien igjen. Hadde DX10 kommet ut for XP hadde det være noe ganske annet hva DX10 er for Vista.

 

Det er store arkitektur skifte denne gangen, for ATi sin del den største siden R300, så jeg vil si det er mer spennende denne gangen enn ellers.

Lenke til kommentar
det eneste som jeg ikke liker med Dx10, er at man må ha Vista for og bruke det :ermm:  :thumbdown:  :(

8398032[/snapback]

Et veldig godt poeng. Om Microsoft ville kunne de laget det for XP også, men da hadde Vista mistet et av sine hovedargument.

Ikke denne konspirasjons teorien igjen. Hadde DX10 kommet ut for XP hadde det være noe ganske annet hva DX10 er for Vista.

 

Det er store arkitektur skifte denne gangen, for ATi sin del den største siden R300, så jeg vil si det er mer spennende denne gangen enn ellers.

8398267[/snapback]

Det er ingen konspirasjonsteori. Verken drivermessig eller på grunn av APIet til XP er det noe som står i veien for at DirectX 10 skal støttes i XP.
Lenke til kommentar
Det er ingen konspirasjonsteori. Verken drivermessig eller på grunn av APIet til XP er det noe som står i veien for at DirectX 10 skal støttes i XP.

8398388[/snapback]

Faktisk så er det ganske store arkitekturforandringer som skal til for å gi DX10 i XP. Hele NT-kjernen som XP er bygd på sin drivermodel måtte ha blitt skrevet om.

 

 

Men det er en option for de som ikke vil brukse Vista. nVidia sitt Linux driver-team jobber sammen med TransGaming for å bygge ut shader funksjonaliteten i Cedega til å støtte shader model 3.0 og 4.0 (DX10)

Lenke til kommentar
DX10 er ganske knyttet til Vista og den nye driver modellen, bl.a med henhold til deling av ressurser, small batches, state changes, CPU uavhengighet (færre CPU calls) og minne styring. Det er ikke uten grunn til at DX9 støtten i Vista er separert fra DX10.

8398454[/snapback]

Det er ikke uten grunn nei. Noe av grunnen er at DirectX 10 har en god del endringer i oppbyggingen og ikke er bakoverkompatibel. Så det er noe av grunnen til at DirectX 9 (L) er en separat del.
Lenke til kommentar
tja.. tror folk ikek skal vente så altfor lenge på passiv kjølte kort, men sier seg jo selv at G80 lager for mye varme, og at man derfor må vente på g84 eller hva den nå heter..

8398077[/snapback]

Skal ikke geforce 8500 og 8300 komme i vifteløse versjoner? (Uten å ha alt for digre kjølere)

8398119[/snapback]

 

 

8500 er ikke G80 brikka, men den modifiserte versjonen G84 eller hva den nå heter

Lenke til kommentar
Kan vell ikke akurat si at kortene bråker mye? har selv et 8800gts.

Det er bare tull og si at det støyer

8398054[/snapback]

Det kan være ulikt fra produsent til produsent av skjermkort hvilken vifte som brukes.

8398115[/snapback]

 

Tror så og si alle 8800-kortene har identisk kjøler. Serien er vel kjent for at det stort sett bare er klistremerket til produsenten og prisen som er forskjellen på kortene.

 

Begynner å bli småglad for at jeg ikke kastet meg på "vente på dx10"-bølgen mr. Simen1 snakker om, selvom det seff er spennende å følge med i kampen om ytelsestronen. Man sitter jo i en (litt merkelig?) situasjon nå hvor hardware har rast et godt stykke fra softwaren i utviklingen, ikke kun mtp skjermkortene, men også feks flerkjerne-prosessorene.

 

Edit: Skjedde med quotinga der 'a?

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Dette ser ut til å bli en glimrende oppgraderings høst med råbra DX10 kort til en rimelig penge.

 

Venter til høsten(september) siden sommeren skal brukes til annet enn pc nerding ;).

 

Men så blir det endelig en full oppgradering for meg også, og det skal bli skoj. XT1950Pro AGP 512MB kortet mitt sørger for alt jeg trenger å gjøre i 1920*1200 frem til den tid, og har tjent meg godt siden jula 2006 :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...