Gå til innhold

Vårens vakreste grafikkeventyr


Anbefalte innlegg

Jeg venter iallefall på 1GB versonen av R600. Når skal den komme?

Kommer sikkert til å koste rundt 6000 kroner også tenker jeg...

8396828[/snapback]

 

Merkelig at ATI ikke bruker 1gb-versjonen mer i markedsføringen. Det er jo tross alt MB folk flest som ikke har veldig innsikt ser etter når de skal kjøpe grafikkort.

 

"AMD compromised its own product line-up with this 512MB card being the launch one, and no amount of marketing papers and powerpointery can negate the fact that AMD is nine months late and has 256MB of memory less than a six month old flagship product from the competitor"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fremdeles intet vifteløst. =/

8396721[/snapback]

 

Vel om du vil ha det beste av det beste så satser en vel ikke på noe passivt :ermm:

8396731[/snapback]

De kan fremdeles ikke vente at mannen i gata som skal ha DX10 støtte skal sitte på et monsterkort.

8396843[/snapback]

 

Den skjønte jeg ikke helt. Mener du at DX10 kort er fysisk store? Om så, så blir som regel kjølerne en del større hvis du vil ha passiv kjøleløsning...

 

Edit: Om du vil ha en liten og stille kjøling på såpass kraftige kort er nok vannkjøling the way to go.

8396871[/snapback]

Jeg sier bare at om DX10 er fremtiden vil mannen i gaten ha noe som ikke er fysisk stort, men lite og vifteløst. Er DX10 fremtiden vil de fremdeles ikke sette inn monsterkort (fysisk størrelse og kjølerstørrelse) i Elkjøp PC-en.

Lenke til kommentar
Jeg sier bare at om DX10 er fremtiden vil mannen i gaten ha noe som ikke er fysisk stort, men lite og vifteløst. Er DX10 fremtiden vil de fremdeles ikke sette inn monsterkort (fysisk størrelse og kjølerstørrelse) i Elkjøp PC-en.

8396913[/snapback]

 

det er jo alltid slik at ny teknologi kommer i toppkortene først, og deretter går lista nedover etterhvert. DX10 kommer snart i billigkort også. jeg skjønner ikke helt hva du sier ... :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg venter iallefall på 1GB versonen av R600. Når skal den komme?

Kommer sikkert til å koste rundt 6000 kroner også tenker jeg...

8396828[/snapback]

 

Merkelig at ATI ikke bruker 1gb-versjonen mer i markedsføringen. Det er jo tross alt MB folk flest som ikke har veldig innsikt ser etter når de skal kjøpe grafikkort.

 

"AMD compromised its own product line-up with this 512MB card being the launch one, and no amount of marketing papers and powerpointery can negate the fact that AMD is nine months late and has 256MB of memory less than a six month old flagship product from the competitor"

8396879[/snapback]

He he...og oss som tjener egne penger og vil kjøpe det raskeste ;)

Lenke til kommentar
Med ytelse på nivå med 8800GTX og en pris på nivå med 8800 GTS så må jo Radeon HD 2900 XT bli en slager. (om ikke Nvidia kommer med kraftige mottiltak, noe de sikkert gjør)

8396760[/snapback]

Ett ord: Priskutt

 

Jeg venter iallefall på 1GB versonen av R600. Når skal den komme?

Kommer sikkert til å koste rundt 6000 kroner også tenker jeg...

8396828[/snapback]

Ryktene sier i midten av juni, og i begrenset antall

http://www.theinq.net/default.aspx?article=38923

Lenke til kommentar
Ytelsen ryktes å bli noe bedre enn for Nvidias GeForce 8800 GTS - og klarer rundt 12000 poeng i standardtesten i 3DMark

Det er vel noe bedre enn det 8800 GTX yter?

Prisen ryktes også å ligge på 8800 GTS-nivå

 

Med ytelse på nivå med 8800GTX og en pris på nivå med 8800 GTS så må jo Radeon HD 2900 XT bli en slager. (om ikke Nvidia kommer med kraftige mottiltak, noe de sikkert gjør)

8396760[/snapback]

 

hvis du regner med å få toppkortet til ati til ca 8800GTS pris når det kommer i norske hyller tror jeg du får en overraskelse når du våkner opp fra drømmen din :p

Lenke til kommentar
det er jo alltid slik at ny teknologi kommer i toppkortene først, og deretter går lista nedover etterhvert. DX10 kommer snart i billigkort også. jeg skjønner ikke helt hva du sier ...  :)

8396953[/snapback]

 

Nå ryktes det sterkt om at det kommer et 8500silent kort da, så DX10 blir jo tilgjengelig for dem som ønsker rolig kort, særlig stort vil det heller ikke være.. men dette får vi nok svar på imorgen...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Produsentene kommer nå med nye "generasjoner" grafikkbrikker nesten årlig nå, og denne gangen er det ikke noe spesielt mer spennende enn ellers. Forumet overøses med lovord om DirectX 10, men heller lite konkret om hva som er bedre med det. Det skal riktig nok ha bedre shading, og det skal være en del som er kodet på nytt, men til nå har det ikke kommet noe virkelig stort. Uttestingen til nå av DirectX 10 har også vært svært liten.

Lenke til kommentar
Produsentene kommer nå med nye "generasjoner" grafikkbrikker nesten årlig nå, og denne gangen er det ikke noe spesielt mer spennende enn ellers. Forumet overøses med lovord om DirectX 10, men heller lite konkret om hva som er bedre med det. Det skal riktig nok ha bedre shading, og det skal være en del som er kodet på nytt, men til nå har det ikke kommet noe virkelig stort. Uttestingen til nå av DirectX 10 har også vært svært liten.

8397576[/snapback]

 

Dette er vel dagens dårligste kommentar, da NVidia og Ati alltid har lansert brikker hver 18måned.. noe som enda er tilfelle.. forskjellen nå er at det skjer i sammenheng med ny directX versjon.. noe som er veldig spennende da dette gir endel nye muligheter. Men desverre vil det nok ta litt tid før vi får DX 10 gleden i alle spill da også spillprodusentene trenger tid å lære dx10 å kjenne ;)

Lenke til kommentar
Ytelsen ryktes å bli noe bedre enn for Nvidias GeForce 8800 GTS - og klarer rundt 12000 poeng i standardtesten i 3DMark

Det er vel noe bedre enn det 8800 GTX yter?

Prisen ryktes også å ligge på 8800 GTS-nivå

 

Med ytelse på nivå med 8800GTX og en pris på nivå med 8800 GTS så må jo Radeon HD 2900 XT bli en slager. (om ikke Nvidia kommer med kraftige mottiltak, noe de sikkert gjør)

8396760[/snapback]

hvis du regner med å få toppkortet til ati til ca 8800GTS pris når det kommer i norske hyller tror jeg du får en overraskelse når du våkner opp fra drømmen din :p

8397491[/snapback]

The R600 512MB is the grand finale. R600 is HD 2900 XT, as our Wily already disclosed. This board packs 512MB of GDDR-3 memory from Samsung, and offers same or a little better performance than 8800GTX, at a price point of 8800GTS.

AMD preps lineup including 1024 HD baby

 

Men 2900 XT blir jo bare "toppmodell" i kort tid til den virkelige toppmodellen 2900 XTX lanseres i juni.

The R600 1GB is very interesting. Originally, we heard about this product as a GDDR-4 only, and it is supposed to launch on Computex.
Lenke til kommentar
Produsentene kommer nå med nye "generasjoner" grafikkbrikker nesten årlig nå, og denne gangen er det ikke noe spesielt mer spennende enn ellers. Forumet overøses med lovord om DirectX 10, men heller lite konkret om hva som er bedre med det. Det skal riktig nok ha bedre shading, og det skal være en del som er kodet på nytt, men til nå har det ikke kommet noe virkelig stort. Uttestingen til nå av DirectX 10 har også vært svært liten.

8397576[/snapback]

 

Dette er vel dagens dårligste kommentar, da NVidia og Ati alltid har lansert brikker hver 18måned.. noe som enda er tilfelle.. forskjellen nå er at det skjer i sammenheng med ny directX versjon.. noe som er veldig spennende da dette gir endel nye muligheter. Men desverre vil det nok ta litt tid før vi får DX 10 gleden i alle spill da også spillprodusentene trenger tid å lære dx10 å kjenne ;)

8397610[/snapback]

Jeg pratet nettopp om ny versjon av DirectX, og at dette blir overdrevet i pressen. En del nye muligheter ja, men svært lite konkret. Argumentet er at DirectX 10 byr på for lite som er nytt til at det er en stor nyhet, ikke at det knapt finnes spill som bruker det. Om du synest det er en dårlig kommentar bør du tenke på din egen.
Lenke til kommentar
Tok sin tid før 7xxx serien fikk passive kort også da. Men ja enig at de er for treige med det.

 

Gidder jo ikke ha noe som støyer sinnsvakt om man bare spiller iblandt.

8397964[/snapback]

At produsentene er sene med å komme med passive kjølte skjermkort kan ha sammenheng med at de plukker ut de brikkene som har lavest varmeutvikling, og at de derfor må samle opp en del før de har nok til å dekke markedet. En annen faktor kan også være at brikkene blir bedre etter hvert som produksjonsteknikken blir gradvis forbedret.

 

Det er vel ikke så alt for mange som trenger "lydløse" skjermkort. For eksempel mitt XFX GeForce 7800GT støyer ikke noe serlig, og det er ikke plagsomt med støy.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Nå finnes det vel fortsatt ikke spill som støtter Dx10 så hele Dx10-hypet som har vart i et år nå (folk begynnte å utsette sine kjøp av skjermkort i fjor vår for å vente på Dx10-kort, deretter Dx10-støtte i OS, deretter spillene) har ennå ikke ført til Dx10-spilling.

 

Ok, en demo av grafikken uten spillfunksjonalitet har kommet, men ikke spill.

 

Dvs. Det har kommet spill som har blitt lovet fremtidige patcher til Dx10. Patcher som neppe vil utnytte Dx10 slik det bør. Det er ennå lenge igjen til spill som er utviklet spesielt for å ta i bruk Dx10-mulighetene godt.

 

Argumentet i fjor vår var at Dx10-kort, spill og OS var like rundt hjørnet. Nå, et år senere, får man fortsatt ikke Dx10-spillopplevelse og det er lenge igjen til skikkelig utnyttelse av det. Kanskje det for noen blir på tide å kjøpe sitt andre Dx10-kort før man faktisk får god bruk for et Dx10-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...