Gå til innhold

Tips og ønsker til neste generasjons bruktmarked


Anbefalte innlegg

mulighet til å se forumprofilen til selgeren, kan det være noe? Jeg skjønner at det kan virke diskriminerende mot de som har få poster på forumet, men jeg ville følt meg mer trygg å kjøpe noe fra en forumbruker som har 4000 poster enn en som har 2. Jeg har alltid oppgitt mitt forumnic til kjøper når jeg har benyttet meg av bruktmarkedet, det for å skape mer tillitt. Jeg tror også det har fungert, men jeg har fortsatt ikke mottatt noen kommentarer i bruktmarkedsystemet til tross for relativt mange salg :O

8371366[/snapback]

 

Slenger meg på denne jeg.

 

I tillegg vil jeg ha flere valg. Slik det er nå, så kan ikke jeg finne egne kategorier for konsoller og lignende.

 

Datakategorien er ganske god syntes jeg. Kanskje fått puttet inn litt mer informasjon under hver anonnse når man blar gjennom den under hver kategori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Jeg har bare en liten ting å si: Ikke gjør dette til en betal tjeneste. Da er hele ånden bak bruktmarkedet borte. Gjør de endringene dere får til uten å måtte ty til inntjening for å utvikle og opprettholde tjenesten...

8903484[/snapback]

 

Dette tror jeg aldri de har eller kommer til å vurdere en gang :)

Lenke til kommentar
Jeg har bare en liten ting å si: Ikke gjør dette til en betal tjeneste. Da er hele ånden bak bruktmarkedet borte. Gjør de endringene dere får til uten å måtte ty til inntjening for å utvikle og opprettholde tjenesten...

8903484[/snapback]

 

Dette tror jeg aldri de har eller kommer til å vurdere en gang :)

8903769[/snapback]

 

Mulig det.. Men det må sies...

Lenke til kommentar

Vi kommer til å innføre krav om aktivering av kontoer på bruktmarkedet via SMS, så det blir noen kroner i utgifter for brukere en skjelden gang, men ikke noe mer enn det. Det er for å få dekket utgiftene i forbindelse med SMS-løsningen.

 

Dette må vi rett og slett gjøre for å kunne ha mer informasjon om selgere/kjøpere, og som igjen medfører et tryggere system for alle parter.

Lenke til kommentar
Du sier en sjelden gang, vil det si flere enn en gang? En engangsavgift på 5 kr kan de fleste leve med, men om dette må betales hvert år er det andre gratisalternativer folk vil ty til.

8903826[/snapback]

Dette er ikke helt avklart enda, men brukere må ha et telefonnummer som ikke er mer enn type 6 måneder gammelt, slik at vi har telefonnumre som er aktive.

 

 

_sindre_: Sannsynligvis i løpet av sommeren.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

- Mulighet for å kommentere og stille spørsmål til selgeren under salgsannonsen slik at andre også kan lese spørsmålene, litt som på QXL(ingen samenligning forøvrig).

 

- Flere bilder som er nevnt. På Finn kan man legge inn minst 3 bilder av varen om jeg ikke husker feil, kjekt.

 

- Personlig synes jeg en karakter bør kommenteres, og at man skal kunne klage på en karakter som helt klart ikke er saklig.

 

- En ting som dog kan være vanskelig å gjennomføre hadde vært en auksjons funksjonalitet, slik at alle bud legges direkte i annonsen, enklere for kjøpere og selgere å følge med og administrere budene.

 

Men i det minste at man kan legge inn bud som en tekst direkte i annonsen. (kontaktinfo, bud i kr) osv. Da vet kjøper hva som er budt for varen og selgeren har god oversikt i selve annonsen.

 

- Mulighet for å merke annonsen som solgt, uten å slette den. Det kan være kjekt som referanse å vise til hva man har solgt i systemet fra før av. En historikk eller arkiv over tidligere solgte varer rett og slett.

 

 

Jeg liker bruktmarkedet her meget godt og har både solgt og kjøpt mange varer her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Går det an å få registrering av f.eks personnr.? Det ville ihvertfall gjort slik at den\de som prøver seg på ett svindelforsøk ikke kan gjemme seg på falsk tlf osv... MEn det blir vel litt vanskelig pga. personvernet?

9080296[/snapback]

Det har vi ikke mulighet til nei, så vi kommer derfor til å kreve et aktivt telefonnummer.

 

Theo343: Man vil kunne spørre selger, dog er det opp til selgeren selv om spørsmålet og svaret skal bli vist i annonsen, dette for å forhindre "prisfanatikerene" som legger inn kommentarer bare for å klage på prisen.

Lenke til kommentar
- Mulighet for å merke annonsen som solgt, uten å slette den. Det kan være kjekt som referanse å vise til hva man har solgt i systemet fra før av. En historikk eller arkiv over tidligere solgte varer rett og slett.

9070092[/snapback]

Jepp, enig i det. Det er veldig kjekt for kjøper å finne annonsen etter kjøpet sånn at han kan legge inn karakter etter f.eks å ha prøvekjørt varen en ukes tid.

 

Ellers så bør det være enkelt å lage en link til prisguiden om produktet finnes der. Hver annonse kan gjerne få sin egen tråd i forumet i en bruktmarked-kategori. Da kobles selger lett opp mot brukernavn.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ellers så bør det være enkelt å lage en link til prisguiden om produktet finnes der. Hver annonse kan gjerne få sin egen tråd i forumet i en bruktmarked-kategori. Da kobles selger lett opp mot brukernavn.

9136288[/snapback]

 

Dette tror jeg at ville skapet kaos et den eventuelle forumkategorien hvis hver eneste annonske skulle automatisk få sin egen tråd.

 

Ellers er jeg veldig for at man skal kunne finne produktet i prisguiden :thumbup:

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...