Gå til innhold

Tips og ønsker til neste generasjons bruktmarked


Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske man hadde andre brukernavn der, eller brukernavnet var skjult. Liker ikke at man kan knytte opp personlig informasjon siden man kjenner dem på forumet. Helst et alternativt brukernavn, når man setter karakterer vises da heller det slik som på QXL. Da slipper man masse resultater hvis man søker på seg selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er blitt foreslått, da jeg ikke gidder å lese 5 sider med forslag, men....

 

Jeg synes at hvor man skal sette prisen på en ting, skal bare være med tall istedenfor "bud", "ca 1000","avtales" osv.

Bruktmarkedet får da litt mer seriøsitet i seg.

 

For meg blir varen SVÆRT lite interessant når jeg ser slikt, og hva er egentlig funksjonen med rangering av billigst til dyrest, da halvparten går under "ca" osv som ikke blir telt med?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når det gjelder bruktmarked.no

 

Så vet jeg ikke helt hva det er egentlig,

men hver gang jeg er inne på bruktmarked.no så føler jeg at siden virker veldig useriøs.

Om det har noe med utseende å gjøre, eller hva det er har jeg ikke helt klart å sette fingeren på enda.

Men noe er det hvert fall.

 

En remake av bruktmarked.no kan bli bra :)

Lenke til kommentar

Nå kom jeg på en sinnssykt irriterende "bug" jeg har hatt på bruktmarked i lengre tid.

 

Hver gang jeg nå forsøker å redigere eller legge til en ny annonse,

så ender den opp med å bli identiske med en annen jeg alt har lagt ut.

 

 

For å ta et eksempel.

For noen dager siden la jeg ut at jeg hadde en iPod Classic, sort 80GB Utgave til salgs.

Nå nettopp skulle jeg gå inn å endre på den, fordi jeg ikke var helt fornøyd med annonsen,

pluss at jeg skulle legge til at jeg hadde 2x (siden min lillesøster også ønsker å selge sin)

 

Men etter jeg har redigert annonsen, og klikket "oppdater" annonse så har den ikke forandret seg i det hele tatt.

Jeg forsøker å opprette en helt ny annonse, hvor jeg da skriver "Apple iPod Classic (6.Gen) 80GB utgave"

Skriver inn min ønskede annonse tekst, som er mye lengre og veldig forskjellig fra den jeg skrev for et par dager siden.

Jeg klikker på "forhåndsvis annonse", og vips så var den helt identisk med den jeg la ut for et par dager siden.

 

Isteden for "Apple iPod Classic (6.Gen) 80GB utgave", sto det nå "iPod Classic 80GB, så god som ny"

som var tittelen jeg brukt når jeg la den ut for et par dager siden.

Ønsket pris, levering og tekst har også blitt forandret til hva jeg skrev for et par dager siden.

 

Jeg hadde akkurat det samme problemer for noen måneder tilbake, da jeg skulle selge et par småting.

Når jeg prøvde å legge ut mitt "Lord of the Ringes Online Collector's Edition", så ble den plutselig til

"World of Warcraft konto med level 70 Epic Rogue" som jeg hadde lagt ut noen uker tidligere.

 

 

Det problemet ser ut til å vedvare, og er jo noe helt sinnssykt irriterende.

Og gjør det helt umulig for meg å forsøke å selge noe som helst på bruktmarked.no,

da jeg ikke får lagt ut annonsene mine som jeg ønsker engang.

 

 

EDIT:

 

Skulle bare legge til at problemet ser ut til å vedvare, tiltross for at jeg har slettet den annonsen den blir "duplisert" til

 

 

EDIT:

 

Burde kanskje også legge til at jeg har forsøkt med Mozilla FireFox (v2.x.x.xx), Opera 9.x og Internet Explorer 7.0,

har også prøvd på flere forskjellige maskiner, på forskjellige nettverk. Det samme problemet overalt.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Kansje man kunne byg det opp rundt samme lest som prisguiden?

 

..om ikke annet bør dere hvertfall ha med en kategori for pakker med div. hw hvor man kunne legge inn slike annonser: hk + ram + cpu + gpu ;)

 

Er stadig på utkikk etter slike pakker, og vet aldri hvor jeg skal lete; komplett pc, hovedkort, cpu, ram eller skjermkort?

Lenke til kommentar
Jeg ønsker muligheten for å binde brukeren her (diskusjon.no) med bruktmarked.no. Jeg vil ihvertfall føle meg mye tryggere hvis jeg kjøpte fra en aktiv forum bruker.

Det lar seg av tekniske årsaker ikke gjøre, men siden vi har gjort det enklere å finne ut informasjon om selgeren i denne versjonen som vi snart kommer med, så vil jeg tro at det er greie fremskritt uansett. :)

Lenke til kommentar

Okei, jeg starter fra begynnelsen. Jeg har brukt finn.no, bruktmarked.no og brukt1.no en god stund nå, og den totalt overlegne av de tre er brukt1. Det er en enkel side, med enkelt og fint design, det er enkelt å søke, det er oversiktlig og den har et - som mest sannsynlig er nevnt tidligere - fungerende prissystem. Bruktmarked.no er et eneste stort rot, og det er umulig å søke seg frem til det man trenger(mye grunnet prissystemet deres).

 

Det jeg liker, derimot, er at det er ganske fritt. Det er mange flere valgmuligheter enn på brukt1, og det er mange flere varer å velge i mellom. Men det er litt snålt bygd opp, ettersom det i "kategori" området kan stå at det er f.eks 25 annonser på mac, mens da jeg trykker på mac ikonet kommer det opp 5-10 annonser.

 

Dette er sikkert en database-feil, og kan nok mest sannsynligvis ryddes opp i.

 

Mitt tips til dere er rett og slett: slett alle annonser, rydd opp i rotet og ta inspirasjon fra finn.no og brukt1.no. Dere har store muligheter til å nå langt som et bruktmarked på nett(og har en VELDIG bra hjemmeside for førstegangsbrukere). Hvis dere lager det litt mer innbydende, får dere nok mangedoblet brukerantallet, og med annonser på diverse sider, kan dere sikkert tjene penger på siden også.

 

Det bør nevnes at brukt1 er en mye mindre side, med mindre annonser, noe som gjør det enklere å navigere enn på en stor side som finn eller bruktmarked, men hvis dere har mange parametere å søke på - sånn som i prisguiden - kommer dere til å få en storartet side som ihvertfall jeg kommer til å benytte meg av daglig.

 

Husk at dere er en stor og seriøs "klan" av nettsider, og vi som forbrukere har stor tillit og store forventinger til at dere klarer å lage et mer fungerende system. Så sperr litt mer på brukergrensesnittet, gi oss mindre valg, og etterlikn finn, brukt1 og såklart prisguiden.

 

Lykke til, og sørg for å fylle ut så mange forventninger som mulig.

Endret av konduktans
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Personlig er jeg uenig i å ha budrunder. Synes de blir helt feil med tanke på ninjabidding osv.

 

En annen sak er at det kunne kommet automatisk en tråd her på forumet når man la ut noe for salg/ønskes kjøpt. Slik at folk kunne spørre spørsmål direkte slik at alle kunne se det.

Lenke til kommentar

Tråd er helt greit, men vil ikke det bli det samme. Man kan jo utføre ninjabidding i en tråd også.

 

Jeg er for at alle bud er åpne og tilgjengelige for alle! Mye mer ryddig for alle parter! Ergo om det må bli via tråder i forumet så skal budene også meldes i tråden!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...