Gå til innhold

Tips og ønsker til neste generasjons bruktmarked


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere lage en captcha lignende løsning for å se e-postadressene? Slik at man enten på taste inn en captcha kode for å se e-posten, eller at dere vrir på e-posten mer (slik som jeg har gjort) på "kontakt meg" på hjemmesiden min (nei, ikke lemonblog.net). Den eneste grunnen til at jeg får spam i dag er at e-posten min vises offentlig på bruktmarked.no.

 

e-post.png

 

Ellers håper jeg dere kan konkurere med QXL litt. Dere kan å ikke "bloate" opp sidene, og ha faktisk fungerende systemer. På QXL er systemet veldig irriterende, f.eks hvis du skal redigere teksten i annonsen fjerner den all bruk av luft, og inkluderer html-koden som systemet har laget for meg. Jeg tenker at dere kan ha flere kategorier, slik at man kan selge alt fra mynter til musikk der.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her vil jeg gjerne gi litt input (håper det ikke er for sent);

 

Jeg nevner noe av det første jeg kommer på (noe er allerede nevnt):

  • Mulighet for avansert formatering (bbCode el.) gjerne med javascript editor ala forumet el.
  • Bedre bildesystem, mulighet for flere bilder
  • Avansert søk, (sted, kategori, pris ol.) + mulighet for å lagre søk/linke til søk
  • Søk og alle kategorier bør være tilgjengelig som rss eller lignende (dette hadde vært spesiellt kjekkt hvis man f.eks. er på jakt etter et skjermkort til <1000,- så kan man ha det i rss-leseren sin og med en gang en annonse dukker opp ser man det)
  • bedre Annonsefalk (den nåværende har aldri fungert for meg)
  • Mulighet for å merke annonsen som solgt

Det viktigste er selvfølgelig å jobbe for et sikrere system, men det regner jeg dere har som pri 1 uansett :thumbup:

 

Gleder meg til å se resultatet av arbeidet deres :D

Lenke til kommentar

-Et ordentlig mail-system, likt det de har på finn, slik at ikke du trenger og vise mail-adressa.

 

-Det burde ikke være gratis, 5-10kr burde de fleste av oss kunne leve med, det er uansett mye billigere enn f.eks finn. Dette hadde hindret haugevis av like annonser, og du hadde kanskje tatt vekk noen av de useriøse selgerne

 

-Mulighet for flere bilder, gjerne at du også kan velge og få de i full oppløsning

Lenke til kommentar
-Et ordentlig mail-system, likt det de har på finn, slik at ikke du trenger og vise mail-adressa.

 

-Det burde ikke være gratis, 5-10kr burde de fleste av oss kunne leve med, det er uansett mye billigere enn f.eks finn. Dette hadde hindret haugevis av like annonser, og du hadde kanskje tatt vekk noen av de useriøse selgerne

 

-Mulighet for flere bilder, gjerne at du også kan velge og få de i full oppløsning

9473637[/snapback]

 

Jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle være gratis, hva med ting en gjerne vil gi bort da, skal en betale for å gi? Jeg tror brukmarkedet er så populært som det er litt på grunn av at det er gratis.

 

Ellers skal jeg si meg enig i det du sier :)

Lenke til kommentar
-Et ordentlig mail-system, likt det de har på finn, slik at ikke du trenger og vise mail-adressa.

 

-Det burde ikke være gratis, 5-10kr burde de fleste av oss kunne leve med, det er uansett mye billigere enn f.eks finn. Dette hadde hindret haugevis av like annonser, og du hadde kanskje tatt vekk noen av de useriøse selgerne

 

-Mulighet for flere bilder, gjerne at du også kan velge og få de i full oppløsning

9473637[/snapback]

 

Jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle være gratis, hva med ting en gjerne vil gi bort da, skal en betale for å gi? Jeg tror brukmarkedet er så populært som det er litt på grunn av at det er gratis.

 

Ellers skal jeg si meg enig i det du sier :)

9473676[/snapback]

Det kunne da godt vært en gi bort kategori, som var helt gratis. btw, det er det forresten på finn.

Lenke til kommentar
-Et ordentlig mail-system, likt det de har på finn, slik at ikke du trenger og vise mail-adressa.

 

-Det burde ikke være gratis, 5-10kr burde de fleste av oss kunne leve med, det er uansett mye billigere enn f.eks finn. Dette hadde hindret haugevis av like annonser, og du hadde kanskje tatt vekk noen av de useriøse selgerne

 

-Mulighet for flere bilder, gjerne at du også kan velge og få de i full oppløsning

9473637[/snapback]

 

La det være gratis! Betalingsordninger blir bare ekstra kjas og mas både for admins og brukere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aktivt telefonnummer? Jeg ser ikke helt grunnen til dette da brukere med et inaktivt telefonnummer ikke får solgt tingene sine.

Dette i kombinasjon med at mobilnummeret uansett vises i annonsen bør være greit. Eventuelt at mobilnumre må godkjennes ved endring.

 

Jeg synes 5kr er mer enn nok som ÉNgangssum. Å sende ei tekstmelding koster såvidt en 50øring i dag.

 

Og en fordel er jo selvfølgelig å kunne ha varsling på søk. Vet ikke hvordan dette er i dag, eller om det allerede er foreslått, men på finn kan man jo "lagre" søk utfra visse kriterier og få tilsendt mail daglig om det er noen objekter som matcher søket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
En link til prisguiden for produktet hadde også være nyttig som en mulighet i annonsen ja.

9362483[/snapback]

Syntes dette blir ganske feil da kjøperene skal selv burde finne ut et produkts verdi. Ved å lenke direkte til prisguiden vil mange selgere droppe å bruke bruktmarkedet ettersom at kjøperene alltid vil sammeliknene med billigste nettbutikk.

 

De som grovt overpriser sine produkter vil aldri få solgt de allikevel.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
En link til prisguiden for produktet hadde også være nyttig som en mulighet i annonsen ja.

9362483[/snapback]

Syntes dette blir ganske feil da kjøperene skal selv burde finne ut et produkts verdi. Ved å lenke direkte til prisguiden vil mange selgere droppe å bruke bruktmarkedet ettersom at kjøperene alltid vil sammeliknene med billigste nettbutikk.

 

De som grovt overpriser sine produkter vil aldri få solgt de allikevel.

9636945[/snapback]

Dette skjer allerede, så hvorfor skulle det bli et verre problem.

Lenke til kommentar
Smart forslag, sindre. På en side så vil det virke mot sin hensikt da folk kanskje heller velger å handle brukt enn nytt. Da tjener HW mindre penger. Samtidig så vil kanskje Prisguiden få flere brukere jo bedre den blir. Uansett, et godt forslag..

9637584[/snapback]

Nå må man slutte å være redd for at folk skal foreta et valg basert på informasjon da. Nei gi de begge muligheter. Jeg stemmer for dette og motsatt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...