Gå til innhold

Hip hop-salget stuper!


Steinvakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er dette gode nyheter, egentlig? Er det fordi du:

  1. Er imot platebransjens politikk?
  2. Mener kommersialiseringen av hip hop har ødelagt sjangeren, og denne nedgangen vil føre til økt interesse for undergrunnsmusikken?
  3. Er imot hip hop generelt?
  4. Lytter kun til metal og alle andre sjangre er dermed bare dritt?

Lenke til kommentar

Tja, hører stort sett bare på hip-hop selv, men finner dette som en god nyhet. Dette betyr bare at artistene må jobbe hardere på låtene sine, noe som jeg tror vil resultere i bedre musikk. Hvem har ikke gått lei av de kommersielle artistene som høres like ut på alle sangene, og ikke fornyer musikken din.

 

Sier bare en ting, "Who, Mike Jones, who, Mike Jones."

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/kultur/2007/04/10/497350.html

 

 

Hip Hop salget stuper! Haha, endelig kan jeg sitte bakoverlent og kose meg til 1349 - Evil Oath, og lese de gode nyhetene.  :grin:

 

Moderatoranmerkning: Store bokstaver i emnetittelen er ikke tillatt og er dermed fjernet.

8355798[/snapback]

Om du tror det betyr musikken vil bli spilt mindre på radio og tv, vil jeg tro du blir skuffet ;)

Lenke til kommentar

Han er ikke broren min, eller min andre bruker. Bare for å få det klart :)

Det plager ikke meg at HipHop-salget synker, for musikken er allerede død.

 

Kan ikke så mye om det, da. Men jeg tror salget stuper, fordi HipHop har ferre ordntlige fan med stor CD-samling, en bare helt vanlige folk som egentlig driter langt i musikk, og bare har 382919030492317200000 nedlastede HipHop sanger på PCen, og resten trance.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Kan ikke så mye om det, da. Men jeg tror salget stuper, fordi HipHop har ferre ordntlige fan med stor CD-samling, en bare helt vanlige folk som egentlig driter langt i musikk, og bare har 382919030492317200000 nedlastede HipHop sanger på PCen, og resten trance.

8357144[/snapback]

Nja, stemmer mulig med massene, men vil tro det finnes mange trofaste og "ekte" fans innen hiphopen også.

Lenke til kommentar
- Platesalget går ned fordi ungene stjeler musikk på nettet, og derfor kan artistene ikke lenger forvente å kunne leve av musikkinntekter alene, sier Chris Lighty til Forbes.
Ungene? Sier litt om hva slags forhold han har til forbrukerne.

 

Tydelig at han er redd han skal tjene noen millioner mindre.

Lenke til kommentar

Kan ikke fatte hvorfor folk hører på musikk som andre mener at de skal like? Musikk er faen meg ikke mote! Da kan man ikke være mye musikkinteressert.

 

 

Har selv spilt litt ute på byen, og har dermed kjørt ut mye kliss gjennom tidene. Før 50 cent sin In daa club kom på top20, stod folk i hjørnet og klaget over den ræva negerlåten jeg spilte. Men etter å ha sett litt av Vegards program på NRK, kom de samme tilbake noen uker senere og klappet meg på skulderen og danset som gærne indianere..

 

Det Christer Falck har gjort med Lene sin trall om sine pupper, er bare tragikomisk. Så lett er det å få solgt plater i Norge....

 

Men trenden er vel også noe av grunnen til at HipHop-salget går til bunns.

Bare krepert fisk svømmer med strømmen. Make your own path! :cool:

Endret av fredriri
Lenke til kommentar
Kan ikke så mye om det, da. Men jeg tror salget stuper, fordi HipHop har ferre ordntlige fan med stor CD-samling, en bare helt vanlige folk som egentlig driter langt i musikk, og bare har 382919030492317200000 nedlastede HipHop sanger på PCen, og resten trance.

8357144[/snapback]

 

Ja for dette kan man jo ikke si om 14isser med metall i blodet, for all del...

 

Folk som virkelig liker hip hop og lever for det kjøper plater som aldri før, så lenge det er noe de liker. Om man har funnet sin plass i hip hop verdenen enten den komersielle eller det på andre siden, så kjøper man av den siden man hører på.

 

Selv er jeg ganske så allsidig i hip hop sjangeren (og annen musikk generelt liker litt av alt) så jeg har plater av mainstream artister og de litt mindre kjente for de som ikke leiter det opp...

 

Tror dette kan bli en liten wake up call for artistene, kan bare håper hip hop blir vekket til live for fullt igjen, less bling and more hearth in the music :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...