Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

drittselskap


Anbefalte innlegg

kabelsatan

 

Ok, jeg var litt rask med formuleringa der, jeg mente selvfølgelig å påpekte at telenor fra nyttår av vil gi deg 64kbps etter at du har lastet ned 1gig pr mnd. Med litt godvilje så hadde man kanskje skjønt hva jeg mente i det første innlegget!?

 

Dette vet jeg, og jeg brukte det ikke som argumentasjon mot telenor. Faktisk var innlegget mitt et slags forsvar for telenor på tross av at jeg ikke har et godt inntrykk av dem.

 

Det er vel kanskje ikke like symtomatisk på denne diskusjonen?

 

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har et ansvar større enn de fleste andre aktører i Norge... Telenor sitter ikke bare på nettverket, men har selv etter flere dommer valgt å fortsette sin politikk... Telenor har ingen reell konkurranse... De tjener penger samme f... At de fremdeles er eid av oss skattebetalere ser mange ut til å ha glemt... Staten har fremdeles aksjemajoriteten i Telenor, og staten, det er faktisk oss, tro det eller ei...

 

Telenor bruker antageligvis like mye pr. minutt i markedsføringen av ADSL som jeg betaler i kvartalet for min Telenor ISDN... Mellom 6 og 8 lapper...

 

Da er det hån mot meg som kunde at de selv etter å ha ringt meg for å tilby 'Mye Raskere Internett' plutselig finner ut at jeg ikke kan få det hver gang jeg takker ja? Kan det tenkes at de har sagt opp så mange på opplysningen at de ikke klarer å finne ut hvor jeg bor?

 

Jeg kjenner mange Telenor (Televerket!) ansatte, og fra den gangen TBK ble utskilt har jeg fremdeles mange dyktige kontakter fordi jeg kjenner deres direktenummer... Vanlige servicenumre hos Telenor er som vi alle vet totalt ubrukelige...

 

I mer enn 15 år har jeg/vi hatt med Telenor å gjøre på datasiden, Datex, Datapak, X.25, X.21 Bis osv... Jeg føler meg derfor rimelig trygg når jeg i dag sier at Telenor er noe dritt...

 

Det har imidlertid aldri vært min intensjon å trå på andres meninger, så om det fremsto som det beklager jeg President...

 

Jeg blir gjerne med på en saklig debatt om Telenor, så snart det blir mulig...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Moderatorne stenger mine tråder fordi jeg skriver to posts etter hverandre, men en tråd med overskrift "h_elvetes F_aens selskap..bla bla" er greit?

 

Fornuftig bruk av emniefeltet meg i ræva. :thumbdown:

 

Edit: Pluss at jeg får en advarsel :angry:

Endret av asad
Lenke til kommentar
For min del kunne regjeringa støtta Telenor i utbygginga av ADSL, så kunne kanskje vi som ikke bor i Oslo, Bergen, Trondheim og diverse andre storbyer i Norge få ADSL også!

Hø? Faktisk så er de like arrogante mitt i Oslo. Bor du i ett villastrøk kan det godt hende de sier nei til muligheter for ADSL.

 

Skulle ha ADSL i OSLO her i sommer. Tok kontakt med Telenor, fikk beskjed at sentralen ikke var klarert for ADSL. De hadde heller ingen planer for utbygging. Spurte da om det var mulig å få levert fra nabohuset som hadde ADSL fra annnen sentral (Det var snakk om 30m mellom husene).

Det ble tvert nei.

Ga derfor opp i første omgang. Men fant utover høsten at Firstmile kunne levere. Det merklig var at da var plutselig også Telenor leveringsdyktige.

 

L-a-n-g-s-o-m-t ISDN er jo lønnsomt for Telenor?

Lenke til kommentar

Først må jeg si at dette var en forferdelig bruk av emnefelt. Et under at ikke denne posten er stengt for lenge siden.

 

For den andre så tror jeg vi skal slutte å hetse hverandre. Dette forumet består av folk fra hele landet både fra storbyer og distrikt. Jeg har selv bodd i distriktet og ergret meg grønn over ikke å ha ADSL. Om Telenor har skylden for at det ikke bygges ut ADSL i hver eneste hjørne av dette landet vet jeg nå ikke. Hadde telemonopolet blitt fjernet for lenge siden tror jeg jammen enda ferre hadde hatt ADSL i dag. Da hadde lønnsomhet hatt mye høyere fokus.

 

Jeg flyttet fra distriket og inn til Bergen, men det var ikke for å få ADSL, bare så det er sagt. :D Jeg ser her på vestlandet, og da mener jeg ikke i de tettest befolkede områdene, er det mange som har bredbånd. Ta f.eks Modalen kommune som ligger i det mest gudsforlatte stedet inne i en fjord med fjell og skog på alle sider, med milevis til nermeste tettsted. De har bredbånd alle som en. ca 300 innbyggere med 100% dekkning. De har selvsagt hatt god drahjelp fra kommunen sin da. En av norges rikeste...... Men det finnes mange andre eksmpler også. Det kryr i bredbåndslag både her og der. Så folkens det nytter ikke sitte inne på gutterommet og suttre å klage. Man må faktisk gjøre noe aktivt for at det skal bli liv i bygda som det heter. Så jeg må bare ønske lykke til.

 

PS: Modalen er et nydelig sted. Hvertfall om sommeren. Så det så. :thumbs:

Lenke til kommentar
Men fant utover høsten at Firstmile kunne levere. Det merklig var at da var plutselig også Telenor leveringsdyktige.

Dette er jo veldig typisk, der noen stabler på beina et tilbud kommer også TN og bygger ut, ingenting feil med dette utover at det kan skremme små aktører til og prøve pga at de er redd de ikke greier og forsvare kostnadene når de store aktørene kommer på banen via utbyggingen til Telenor.

Lenke til kommentar

Råttent emnefelt, ja. Har en del synspunkter:

 

Pappa skjelte ut dama på support og trua med å gå til sjefen

Og det var sikkert utslagsgivende, for det er jo supportdamene som egentlig bestemmer alt i bedriften?

 

Som vanlig i slike tråder, var det mye syting her gitt.

Oh yes!

 

Den 2002-12-16 19:34, skrev Nysil:

Sitter å ser på TV`n...så kommer reklamen til Telenor vettu "Vi Dekker Hele Norge"

Åja da her er vi dekka med ADSL ect.? NEI!

klag til forbrukerrådet om misvisende reklame.. de har vel ikke lov til å reklamere for et produkt på den måten, hvis det ikke stemmer..

 

Her er en av mine favortitt-dilbert-striper. Den treffer spikeren på hodet om hva klageorganer normalt sett er verdt.

http://home.online.no/~hhelsk/dilbert.gif

 

Norge er basert på at alle er like (det sies så) og da skal jeg også ha muligheten til ADSL.

Vi blander oss ikke litt oppi "the american dream", da? Det er vel ingen menneskerett, forøvrig, å få ADSL heller?

 

 

bfisk ;)

Endret av hrichard
Lenke til kommentar

Noen bra poenger her Richard. Jeg lo endel av det innlegget, selv om jeg ikke kan si meg enig i alt som står der:

 

QUOTE ("bjorngb)

QUOTE 

Den 2002-12-16 19:34, skrev Nysil:

Sitter å ser på TV`n...så kommer reklamen til Telenor vettu "Vi Dekker Hele Norge"

Åja da her er vi dekka med ADSL ect.? NEI!

 

 

klag til forbrukerrådet om misvisende reklame.. de har vel ikke lov til å reklamere for et produkt på den måten, hvis det ikke stemmer.. 

 

 

 

Her er en av mine favortitt-dilbert-striper. Den treffer spikeren på hodet om hva klageorganer normalt sett er verdt.

http://home.online.no/~hhelsk/dilbert.gif

 

Forbrukerrådet har faktisk ganske stor makt. Men nå er det ikke Forbrukerrådet som skal avgjøre i slike saker; det er det Markedsrådet. Og dette rådet har myndighet til å nekte et selskap og spille en reklame, uten at andre instanser blander seg inn. Så hvis vilkåret om at reklamen ikke er sann så er det bare å klage til markedsrådet. Store selskap skremmer ofte slike råd er det sikkert amnge som tenker. Ønsker da å referere til Rimi-saken hvor reklamesnutten hvor de hevdet at de gjorde Norge billigere ble krevet fjernet.

 

Og Richard, en dilbert stripe er vel ikke saklig bakgrunnsstoff.

 

Klemz

Lenke til kommentar
Forbrukerrådet har faktisk ganske stor makt. Men nå er det ikke Forbrukerrådet som skal avgjøre i slike saker; det er det Markedsrådet. Og dette rådet har myndighet til å nekte et selskap og spille en reklame, uten at andre instanser blander seg inn. Så hvis vilkåret om at reklamen ikke er sann så er det bare å klage til markedsrådet. Store selskap skremmer ofte slike råd er det sikkert amnge som tenker. Ønsker da å referere til Rimi-saken hvor reklamesnutten hvor de hevdet at de gjorde Norge billigere ble krevet fjernet.

 

Og Richard, en dilbert stripe er vel ikke saklig bakgrunnsstoff.

 

Klemz

Det er mye mulig, og man kan komme gjennom med mye. Poenget med dilbert-stripa var å illustrere hva for en grusom papirmølje man gjerne steller i stand.

 

Dessuten er vel ikke denne tråden gjennomsyret av saklighet, heller, akkurat.

 

bfisk

 

ed: og klemser kan vi ta på PM.

Endret av hrichard
Lenke til kommentar
telenor er stjelenor!!

Herregud i himmel og h'elvete! Om du ikke har noe mer vetugt å bidra med så hold deg unna en over ett år gammel tråd! Gåttehelvete :wallbash:

Han gjorde det kanskje for å slippe å starte en ny.........

Det hadde i så fall nesten vært greit, men når det eneste vedkommende har å bidra med er "telenor er stjelehor" ser jeg ikke helt grunnen til å verken starte ny tråd eller å i det hele tatt trykke på reply.

 

Back on topic:

Telenor er noe DRITT

Telenor er mye dritt, det skal jeg være enig i. Men uansett er de et privateid selskap og ikke en veldedig (rett skrevet?) organisasjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...